بی ام و سری هفت ، کالاسکه‌ای برای سیندرلا

بی ام و سری هفت ، کالاسکه‌ای برای سیندرلا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید دادن هر صفتی به این خودرو دست کم گرفتن یکی از ویژگی‌های آن باشد. بی ام و سری هفتم در مدل‌های مختلفی به بازار آمده‌است و هر کدام با ویژگی رونمایی شده که نسبت به دیگری قبلی داشته. این خودرو از سال ۱۹۷۷ وارد بازار شد و تا به حال شش نسل مختلف از آن تولید شده است.

bmw 750li فول آپشن همان نسل پنجم از سری هفت است که سال ۲۰۱۱ روی خطوط تولید بی ام و قرار گرفت. این خودرو آپشن‌های زیادی دارد که برخی از آن شامل «سیستم ورود و استارت بدون کلید (کیلس)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب، صندلی‌‌های برقی جلو و عقب به همراه گرم کن و تهویه، حافظه صندلی، آینه‌ها و فرمان، سانروف چهار حالته، آینه‌های الکتروکرونیک، سیستم چرخش دوگانه چراغ‌ها درسرپیچ‌ها، سیستم روشنایی و دید در شب، کروزکنترل انطباقی، دوربین ۳۶۰، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم های کنترل پایداری و ضد هرزگردی می‌شود.

ویژگی های موتور

اگر دنبال جوابی برای این سوال باشیم که این نسل ازبی ام و سری ۷ به نام ۷۵۰ با چه سرعتی مسافت را طی می‌کند باید نگاهی به موتور آن بیاندازیم. موتوری از نوع توربوشارژ دوتایی که حداکثر تا ۴۵۰ اسب بخار را تولید می‌کند. به همین دلیل هم از حالت سکون در ۴.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. این عدد به خصوص با توجه به وزن دو تنی آن بسیار تتند و تیز است. مرکز ثقل خودرو پایین و استحکام آن بسیار افزایش یافته است. همین تغییرات باعث شده که شاهد گردوخاکی منحصر به فرد از سوی این زیبای آلمانی باشیم.

یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو ریموت کنترل آن است. این ریموت کنترل لمسی ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد. همچنین قابلیت نشان دادن اطلاعیه‌های مربوط به سرویس، وضعیت قفل درها، شیشه و سانروف و … را هم دارد. اما مهم‌ترین ویژگی این ریموت کنترل هوشمند را باید پارک خودرو دانست که از بیرون خودرو و تنها با لمس قسمت مربوط به پارک این قابلیت برای مالکان سری ۷ میسرمی‌شود تا خودروی خود را در محدودترین جای ممکن که قابلیت باز شدن در ها در آن امکانپذیر نیست، پارک کنند.

از نظر ابعاد باید گفت که هیچ کدام از نسل‌های تولید شده به بزرگی بی ام و سری ۷ ۲۰۱۸ نمی‌رسند. این نسل در مقایسه با گذشته سبک‌تر شده و فضای پا  و سر در صندلی عقب فضای نشستن بهتری فراهم می‌کند. این سری در دو اندازه G11 و G۱۲ تولید می‌شوند. نسخه G12 شبیه به یک لیموزین است و کشیده‌تر و بلندتر از دیگری ساخته شده.

بی ام و سری هفت را باید خودرویی فست بک بدانیم. چراکه شیشه عقب با شیبی آرام به صندوق عقب کشیده شده است. این خودرو شبیه به کالاسکه سیندرلا آنقدر زیبا طراحی شده که سال ۲۰۱۶ به دلیل قابلیت‌های بالا توانسته جایزه معتبر بهترین خودروی لوکس جهان را ازآن خود کند.

حالا که راه برای خرید و ثبت نام خودروهای خارجی دشوار شده برای سوار شدن بر یکی از این کالاسکه‌ها سراغ سایت دیوار رفت. قیمت یک بی ام و ۷۵۰li ساخت ۲۰۰۹ در سایت دیوار ۷۳۰ میلیون تومان است. همچنین یک مدل ۲۰۱۱ آن که ۱۲۲ هزار کیلومتر کار کرده است به قیمت ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود