آزمایش سریع ترین «قطار گلوله ای» جهان در ژاپن با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

آزمایش سریع ترین «قطار گلوله ای» جهان در ژاپن با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

ژاپن آزمایش های میدانی سریع ترین قطار گلوله ای  (bullet train) تاریخ را آغاز کرده که می تواند به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و بدین ترتیب انقلابی دیگر در سبک سفر انسان توسط مهندسان این کشور ایجاد خواهد شد. نسخه ALFA-X لز قطلر شینکانسن (Shinkansen) که ۳ سال در مرحله طراحی و توسعه بوده اولین سفر آزمایشی خود را روز جمعه گذشته آغاز کرده است. این قطار گلوله ای در سال ۲۰۳۰ به طور کامل رونمایی و وارد سرویس شده و با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رکورد سرعت ۳۶۰ کیلومتری سریع ترین قطار گلوله ای اکنون جهان را خواهد شکست.

سریع ترین قطار گلوله ای جهان

همچنین این قطار رکورد هواپیمای سریع السیر چینی Fuxing  را با اختلاف ۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد شکست هر چند هر دوی این قطارها ویژگی ها و تکنولوژی مشابهی را استفاده می کنند. این طراحی آینده نگرانه دارای ۱۰ واگن بو یک بینی نوک تیز بسیار بلند خواهد بود.

سریع ترین قطار گلوله ای جهان

قطار گلوله ای جدید ژاپن در خط بین شهرهای سندای و ائوموری که حدود ۲۸۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند مورد آزمایش نهایی قرار خواهد گرفت. آزمایش ها پس از نیمه شب رخ می دهد وقتی که خطوط راه آهن خلوت بوده و هر هفته دو بار تکرار خواهد شد. قطار ALFA-X مرحله ای دیگر از رشد قطارهای شینکانسن را نشان داده و سرعت این خطوط راه آهن سریع السیر و مشهور جهان را سرعت بیشتری خواهد بخشید.

آزمایش این قطار گلوله ای جدید در حالی است که ژاپن یک سال پیش آزمایش قطار سریع السیر جدیدی به نام Shinkansen N700S را آغاز کرده که حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود و سال ۲۰۲۰ وارد سرویس می شود. مدل های جدید قطارهای سریع السیر ژاپنی همزمان با آماده سازی ها برای مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو در حال توسعه و آزمایش هستند. مهم نیست که قطار گلوله ای جدید ژاپن در آزمایشات چه رکورد سرعتی را به ثبت برساند زیرا به هیچ عنوان نمی تواند با قطار شناور مغناطیسی ژاپن که در سال ۲۰۱۵ رکورد سرعت ۶۰۳ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند برابری کند.

بیشتر بخوانید: غول بی شاخ و دم کیم جونگ اون؛ در قطار ضد گلوله شخصی رهبر کره شمالی چه می گذرد؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود