همه آنچه باید درباره اجاره خانه بدانیم

همه آنچه باید درباره اجاره خانه بدانیم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زندگی مستاجری دردسرهای خاص خودش را دارد و اسباب‌کشی هر سال یا چند سال یک بار جزو جدانشدنی این زندگی است. اما قیمت‌های سر به فلک کشیده املاک باعث شده بخت یار افراد کمتری برای خانه‌دار شدن باشد و بسیاری از ما این روزها زندگی در خانه‌های اجاره‌ای را انتخاب می‌کنیم.

اجاره خانه هم مانند هر کار دیگری نیاز به دقت بسیار دارد. به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران که گاهی به دلیل بی‌دقتی کلاه‌های گشادی بر سر افراد می‌رود باید بیش از پیش مراقب افراد سودجو بود. اگر بار اول است که می‌خواهید آپارتمانی اجاره کنید یا یکی از همین افراد سودجو کلاهی بر سر شما گذاشته پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا از اتفاقاتی از این دست دور بمانید.

اولین قدم در اجاره آپارتمان مناسب شما انتخاب محله‌ای است که دوست دارید در آن سکونت داشته باشید. این مساله به شما کمک می‌کند که دایره محدودتری را انتخاب کنید و در نتیجه با تمرکز بیشتریبه دنبال آنچه می‌خواهید باشید. مساله بعدی تعیین امکانات ضروری است که از خانه موردنظرتان انتظار دارید. به عنوان مثال برای برخی تک واحدی بودن خانه از اهمیت بالایی برخوردار است یا امکان نصب ماشین ظرفشویی در آشپزخانه برایشان موضوع مهمی است. مواردی از این دست را پیش از اینکه شروع به گشتن کنید برای خودتان مشخص کنید تا در نهایت با صرف زمان کمتری به مورد دلخواهتان برسید.

این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه خانه‌های خالی موارد بهتری برای اجاره هستند. زیرا ایرادات یک آپارتمان در زمانی که کسی در آن سکونت ندارد و اثاثیه‌ای در آن نیست زودتر و بهتر مشخص می‌شود و از سوی دیگر شما نگرانی بابت زمان تخلیه مستاجر قبلی هم نخواهید داشت.

مساله دیگری که در بازید از خانه‌ها باید به آن توجه کنید وضعیت شیرآلات و لوله‌کشی خانه است. اگر خرابی وجود دارد یا شیری چکه می‌کند حتما صاحبخانه را مطلع کنید و بخواهید که آن را پیش از آمدن شما به آن خانه رفع کند. زیرا این موارد جزو موارد مصرفی محسوب می‌شود و اگر این ایراد برطرف نشود پس از اسباب‌کشی شما ممکن است صاحبخانه تعویض آنها را به عهده خودتان بگذارد.

کلید پریز‌ها هم دیگر موردی است که باید به آن توجه کنید. اینکه دسترسی به پریز برق در جاهای زیادی از خانه امکان‌پذیر باشد نکته ریز اما مهمی است که معمولا از آن غافل می‌شویم و برای زندگی طولانی مدت در یک مکان ما را با مشکل مواجه می‌کند.

فراموش نکنید که حتما از همسایه‌ها یا مدیر ساختمان درباره خصوصیات اخلاقی صاحبخانه پرس‌وجو کنید و از روحیات دیگر ساکنان ساختمان هم به صورت کلی آگاهی پیدا کنید. شما قرار است حداقل یک سال کنار این افراد زندگی کنید. پس مهم است که بدانید مورد عجیب و غریبی در این زمینه وجود ندارد.

برای اجاره آپارتمان دلخواه و مناسب خودتان راه‌های بسیاری پیش روی شماست اما یکی از بهترین راه‌ها سایت دیوار است. در این سایت آگهی‌های متعدد و متنوعی وجود دارد که امکان مقایسه خانه‌های مختلف را به شما می‌دهد. از سوی دیگر شما می‌توانید با صاحبخانه به صورت مستقیم در تماس قرار بگیرد و به این شکل واسطه‌ها را هم از روند اجاره خانه‌تان حذف کردید و مجبور به پرداخت هزینه کمتری می‌شوید. پس اگر قصد اجاره خانه دارید بد نیست همین حالا سری به سایت دیوار بزنید.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود