نکاتی برای انتخاب رشته موفق

نکاتی برای انتخاب رشته موفق

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید بیشتر والدین و داوطلبین کنکور فکر کنند انجام انتخاب رشته کار بسیار ساده ای است و تنها با پر کردن فرم های  موجود در سایت سازمان سنجش و لیست کردن تعدادی رشته و دانشگاه میشود که انتخاب رشته ای اصولی انجام داد. اما تحقیقات و انتخاب رشته راه و اصولی دارد که انجام آن کاملا نیازمند مشاور است.

چرا باید برای انتخاب رشته به مشاور مراجعه کنیم؟

  • مشاور پیش از شما این مسیر ها را طی کرده است. بنابر این بهترین راهنما میتواند برای هر داوطلب کنکور باشد.
  • همچنین مشاور انتخاب رشته کنکور درس هایی که مربوط به انتخاب مناسب و اصولی است را در دوران تحصیل گذرانده و به سبب همین موضوع میتواند راهنمایی اصولی و درستی را به دانش آموزان، والدین و کلیه ی داوطلبین کنکور ارائه بدهد.
  • هر داوطلب بعد از اعلام نتایج کنکور ، احتمالا دچار سردرگمی میشود و به خاطر زمان محدودی که دارد نمیتواند به درستی رشته مورد علاقه اش را انتخاب نماید. بنابراین به یک مشاور یا راهنما نیاز دارد تا اورا به سمت مسیر درست هدایت کند.
  • مشاور با دانشی که درمورد مسائل شخصیت شناسی و تیپ شناسی دارد میتواند داوطلبین را به سمت استعدادهای پنهانشان سوق دهد.

شناخت تیپ های شخصیتی یا انجام آزمون های شخصیت شناسی چقدر در انتخاب رشته موثر است؟

بدیهی است که هر تیپ شخصیتی مناسب برای یک نوع طیف شغلی است. بی توجهی به این تیپ های شخصیتی موجب میشود تا داوطلب در مسیر تحصیل سرخورده شود و نتواند با موفقیت آن را به سرانجام برساند یا حتی اگر مسیر تحصیل را هرچند با بی علاقگی به اتمام رساند، در بازار کار دچار مشکل میشود و همین بی علاقگی اش موجب  پیشرفت نکرد در زمینه های کاری او خواهد شد.

به همین خاطر مشاوران در هنگام انتخاب رشته کنکور از آزمون های شخصیت شناسی استفاده میکنند تا استعداد فرد را بیابند و بر اساس همین استعداد ها او را راهنمایی کنند.

آیا بدون مشاور نمیتوان انتخاب رشته کرد؟

انتخاب رشته به این صورت نیست که حتما به مشاور نیاز داشته باشد و اگر داوطلب دانش مورد نیاز در زمینه های رشته های مختلف دانشگاهی و میزان ظرفیت دانشگاه ها را داشته باشد میتواند به انتخاب رشته کنکور بپردازد.

اما حضور مشاور کمک چشمگیری به داوطلبین در خصوص انتخاب رشته تجربی سال ۹۸ یا دیگر رشته های نظری خواهد کرد. لذا حتی اگر داوطلب یا والدین آن به علاقه و استعدادهای وی اشراف داشته باشند؛ بازهم کمک گرفتن از یک مشاور که تجارب علمی و عملی  بالایی دارد کمک کننده خواهد بود.

آیا خانواده میتواند به تنهایی و به درستی برای فرزندش انتخاب رشته کند؟

مشورت با والدین در هر زمینه ای توصیه میشود اما از آنجایی که انتخاب رشته کنکور ( چه انتخاب رشته ریاضی در کنکور ۹۸ و چه انتخاب رشته تجربی) نیاز به وسعت علم بالایی دارد که هر روزه باید بروزرسانی شود شاید خانواده نتواند مشاور خوبی در این زمینه باشد. پس اگر خانواده ی داوطلب علم بروز شده ای در مورد انتخاب رشته های دانشگاهی ندارد، نیاز به حضور یک مشاور به شدت در بازه ی اعلام نتایج تا زمان انتخاب رشته احساس خواهد شد.

تحمیل نظرات فردی خانواده به فرزند، بی توجهی به استعداد ها و اهمیت دادن به کلاس کاری یک رشته، توجه داشتن  به درآمد رشته  و  بی اهمیتی به دورنمای شغلی آن از ایراداتی است که باعث میشود خانواده ها زمان انتخاب رشته نتوانند کمک موثری به فرزندانشان ارائه کنند و بیشتر باعث آسیب به آنها شوند. همین دلایل ذکر شده نیاز  به وجود مشاور را در این دوران به وضوح نشان میدهد . مشاور باید بتواند بی طرفانه و بر اساس استعداد ها و علایق داوطلب فرم انتخاب رشته را پر نماید.

ویژگی های یک مشاور خوب چیست؟

فراموش نکنید که مشاور تنها شمارا باید به مسیر درست راهنمایی کند و انتخاب مسیر پیش رو بر عهده ی خود شماست. درواقع مشاوری که بخواهد بدون توجه به علایق شما و تنها براساس آینده ی شغلی خوب یک رشته، شمارا به سمت آن سوق دهد، فرد مناسبی برای راهنمایی انتخاب رشته کنکور نیست.

آیا راهی هست تا همان روز کنکور بتوانیم متوجه شویم که چه رتبه ای ممکن است کسب کنیم؟

اگر به پاسخنامه کنکور و جواب های دقیق ان دسترسی دارید میتوانید به سادگی  با استفاده از نرم افزار ها و سایت های تخمین رتبه ، رتبه نهایی خود و دانشگاه  قبول شده ی احتمالی را متوجه شوید.

به یاد داشته باشید که وبسایت استادبانک سامانه ای اینترنتی را برای دریافت پاسخنامه کنکور ۹۸ ترتیب داده است تا با وارد کردن شماره تلفن همراه خود بلافاصله لینک دانلود سوالات به همراه کلید پاسخنامه و همچنین پاسخ تشریحی آن برای شما  از طریق پیامک ارسال خواهد شد. با تخمین درصد هایی که در آزمون زده اید میتوانید به نرم افزار های ذکر شده مراجعه کنید و به تخمین رتبه ی تقریبی خود دست پیدا کنید.

بهترین مرکز مشاوره کنکور کدام است؟

مراکز مشاوره بسیاری وجود دارد که شما بررسی مشاوران آن میتوانید انها را انتخاب کنید. اما یکی از پیشنهاداتی که میتوانیم در این خصوص به شما بدهیم؛ مرکز مشاوره انتخاب رشته استادبانک است که در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف مستقر میباشد.

حضور مشاوران برتر و خبره در رشته های ریاضی و تجربی یکی از مزایایی است که این مرکز مشاوره دارد. مشاوران استادبانک با انجام تست ها و آزمون های شخصیت شناسی، بررسی نمرات درسی در طی دوره  متوسطه و همچنین الویت قرار دادن علاقه ی فرد به راهنمایی درست در خصوص  انتخاب رشته کنکور به داوطلبین کنکور میپردازند.

شما میتوانید آدرس و شماره تماس استاد بانک را با جست و جو در گوگل یا کافه بازار پیدا کنید. همچنین میتوانید با ثبت درخواست در وبسایت استاد بانک زمانی را برای رزرو زمان مشاوره مشخص کنید و یا اینکه با شماره های موجود برای کسب اطلاعات و درخواست مشاور تماس حاصل نمایید.

بدون نظر

ورود