تاثیر موقعیت سرور هاست بر سئو سایت

تاثیر موقعیت سرور هاست بر سئو سایت

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اولین قدم برای راه اندازی سایت خرید هاست است و اگر این مسئله به صورت دقیق و با نظر گرفتن تمامی شرایط انجام شود می تواند از مشکلات بسیار مهمی در آینده جلوگیری کند . یکی از سوالاتی که مدیران  سایت های همواره در پی یافتن پاسخ آن هستند این موضوع است که آیا خرید هاست روی سئو سایت آنها تاثیری دارد یا خیر ؟ و یا اینکه آیا تاثیر هاست روی سئو سایت تاثیر چشمگیری است یا خیر ؟

پاسخ هر دو سوال مثبت است و می توان گفت که هاست روی سئو و رتبه و جایگاه سایت تاثر مستقیمی دارد . اینکه هاست و سرور شما در چه موقعیت مکانی قرار گرفته شده باشد بسیار حائز اهمیت است .

در ادامه قصد داریم تا به صورت کامل این موضوع رو پیگیری کنیم و شما در انتهای این مطلب به این موضوع خواهید رسید که در هنگام خرید هاست ، هاست خود را از سرور های داخلی ایرانی خریداری کنید یا سرور های خارجی ؟ پس در ادامه با ما همراه باشید .

تاثیر سرعت وب سایت بر سئو :

یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل برای رتبه بندی وب سایت سرعت وبسایت است . سرعت وبسایت از نظر موتور های جستجو به دسته بندی مختلف دسته بندی می شود :

  1. دسته اول سرعت دسترسی به سایت برای موتور جستجو است . اگر ما خودمان را جای خزنده های گوگل بگذاریم می بینیم که اگر سایتی سرعت بالایی داشته باشد ما زودتر می توانیم مطالب رو لود و در در نتایج ایندکس کنیم ولی اگر زمان لود سایت بیش از چند ثانبه طول بکشد ممکن بر سئوی سایت شما تاثیر منفی بگذارد . طبق گفته های بالا شما باید به این نتیجه رسیده باشید که بهتر است هاست و سرور شما باید به صورت دقیق کانفیگ شده باشد .
  2. در دسته دوم سرعت دسترسی به سایت برای کاربران سایت بسیار حائز اهمیت است زیرا در آخر این کاربران هستند که بازدیدکنندگان سایت شما هستند و از سایت شما بازدید می کنند و باید از سایت شما راضی باشند . در بهترین حالت بهتر است که سایت شما در مدت کمتر ۸ ثانیه لود شود و محتوای سایت شما برای کاربر لود شود . در غیر اینصورت اگر سرعت لود سایت شما پایین باشد و لود شدن سایت شما برای کاربر طول بکشد کاربر صفحه سایت شما را خواهد بست و به یک سایت دیگر مراجعه خواهد کرد . این رفتار کاربر به گوگل می فهماند که کاربر از سایت و محتوای وب سایت شما راضی نبوده و سایت را ترک کرده است . این موضوع روی سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و موجب می شود که شما به نتایج پایین تر در موتور های جستجو هدایت شوید .

حال ممکن است که برای بسیاری این سوال پیش بیاید که سرعت دسترسی به سایت برای کاربران ایرانی اگر محل سرور در ایران باشد بهتر نیست ؟ پاسخ این سوال خیر است زیرا همانطور که می بینید اپلیکیشن های زیادی در ایران در حال استفاده هستند که سرور این اپلیکیشن ها در خارج از کشور است اما در ایران نیز سرعت بالای دارند مانند اپلیکیشن اینستاگرام که در کشور در حال استفاده است و با انیکه محل سرور این اپلیکیشن در خارج از کشور است اما در ایران نیز دارای سرعت لود بالایی است .

تاثیر آپتایم بالا در سئو سایت :

آپتایم سایت به معنای عدم پاسخگویی سایت به دلایل گوناگون است . آپتایم نیز یکی از دلایلی است روی سئو سایت بسیار تاثیر گذار است و متاسفانه هاست های ایرانی دارای آپتایم پایینی نسبت به هاست های خارجی هستند .موتور های جستجو اگر متوجه شوند که سایت شما به هر دلیلی در دسترس نیست رتبه سایت شما را کاهش داده و سایت هایی که در دسترس هستند را برای کاربر نمایان می سازند .

استفاده از هاست ایران توسط سایت های معروف :

حال ممکن است که برای برخی از افراد این سوال ایجاد شود که اگر هاست های خارجی بهتر از هاست های ایرانی هستند چرا عده ی زیادی از سایت های معروف ایرانی از هاست ایران استفاده می کنند ؟

  1. سایت های دولتی جزء آن دسته از وب سایت هایی هستند که معمولا از هاست ایران استفاده می کنند دلیل این موضوع نیز این است که طبق قوانین کشور سایت های دولتی باید از هاست ایرانی استفاده کنند .
  2. در دسته بندی دوم سایت های بسیار پر بازدید قرار دارند که اینگونه سایت های می توانند با ایجاد شبکه و زیرساختی قدرتمند در ایران از قطعی ها و آپتایم پایین بدور باشند .

خرید هاست خارجی :

در نهایت و به عنوان نتیجه گیری می توان بیان کرد که استفاده از هاست خارجی تاثیر بسیار بهتری نسبت هاست ایرانی بر روی سئو وبسایت شما دارد از دلایل آن نیز به صورت خلاصه می توان به ارتباط شبکه بهتری و ارتباط نزدیک‌تر با موتور جستجو اشاره کرد .

صبا هاست ارائه کننده انواع هاست برای کسب و کار های مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

یک نظر

ورود

  • مصطفی مهر ۲, ۱۳۹۹

    سلام وقت بخیر.
    یه بخشی گفتید که: “آپتایم سایت به معنای عدم پاسخگویی سایت به دلایل گوناگون است . آپتایم نیز یکی از دلایلی است روی سئو سایت بسیار تاثیر گذار است و متاسفانه هاست های ایرانی دارای آپتایم پایینی نسبت به هاست های خارجی هستند .موتور های جستجو اگر متوجه شوند که سایت شما به هر دلیلی در دسترس نیست رتبه سایت شما را کاهش داده و سایت هایی که در دسترس هستند را برای کاربر نمایان می سازند .”
    صبا هاست دقیقا این شرایط رو نداره. من واقعا تجربه خوبی ازش ندارم. فعلا دارم از گنجه هاست https://ganje.host خرید هاست و سرور مجازی خودم رو انجام میدم.