مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با ۵ مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با ۵ مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

هر زنی که زایمان می‌کند یک قهرمان تمام عیار است. خون‌ریزی، تحمل درد، از خودگذشتگی، استقامت بسیار زیاد، فشارهای شدید بدن همراه با لرزش، ترس، لخته شدن خون و …. همه این مسایل ثابت می‌کنند که زنان بسیار قوی‌تر از مردان هستند.

به دنیا آوردن کودک نشانه‌ی واضحی از شجاعت، قدرت و تحمل بسیار زیاد زنان است که مردان هرگز نمی‌توانند آن را درک و تجربه کنند. اما آیا واقعا مردها نمی‌توانند باردار شدن و زایمان کردن را تجربه کنند؟

در پاسخ باید بگوییم، مردها هم می‌توانند باردار شوند. اما چگونه؟ در ادامه همراهمان باشید تا برایتان توضیح دهیم.

عجیب‌ترین بارداری‌های جهان

تا یکی دو دهه پیش تصور اینکه فردی با ظاهری کاملا مردانه باردار شود و بعد از نه ماه فرزندی به دنیا بیاورد غیرممکن و باورنکردنی بود؛ حتی وقتی در سال ۱۹۹۵ آرنولد‌شوایتزنگر در یک فیلم کمدی بر اثر یک اشتباه پزشکی باردار شد، باز هم خیلی‌ها با تعجب به این پدیده عجیب پزشکی نگاه کردند.

در آن زمان این موضوع برای همه ناملموس بود و همه آن را در حد سوژه یک فیلم جذاب می‌دانستند. اما در سال ۱۹۹۷ دکتر کیمبرلی جیمز با انجام تحقیقاتی روی افراد دارای اختلال هویت جنسی که بعد از عمل تغییر جنسیت، مرد شده‌اند و البته هنوز ارگان‌های زنانه در بدنشان وجود دارد، فهمید که می‌تواند از طریق لقاح مصنوعی آنها را هم صاحب فرزند کند.

دکتر جیمز مدعی شد که به دلایل خاصی جنین در بدن این افراد می‌تواند رشد بهتری داشته باشد و بچه‌های متولد شده درشت‌تر خواهند بود. او تمام تحقیقات خود را در کتابی با عنوان «بازسازی بهشت» به چاپ رساند.

حرف‌های دکتر جونز با اینکه بسیار جنجالی بود اما تا زمانی که اولین مرد به این طریق مادر نشد، توجه کسی به این موضوع جلب نشد.

در سال ۲۰۰۲ لی مینگ ویو – یکی از افرادی که تغییر جنسیت داده بودند – این تحقیقات را جدی گرفت و برای انجام این آزمایش داوطلب شد که نتیجه آن به دنیا آوردن نوزادی کاملا سالم بود.

بسیاری از محققان معتقدند بچه‌هایی که از این طریق متولد می‌شوند در بزرگسالی از لحاظ عاطفی دچار بحران‌های روانی می‌شوند چون از مهر مادرشان بی‌بهره‌اند و همچنین معلوم نیست که آنها هم در آینده دچار اختلالات جنسیتی نشوند.

البته به خاطر اینکه لی مینگ ویو به دور از چشم رسانه‌های خبری دست به چنین کاری زده بود این خبر زیاد در رسانه‌ها سروصدا نکرد. تا سال ۲۰۰۸ که توماس بیتی به عنوان اولین مرد باردار جهان فرزند دختری به دنیا آورد و از آن به بعد توجه بسیاری به این موضوع جلب شد.

۱- بارداری مردان: واقعیت یا دروغ؟

مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با 5 مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

«توماس بیتی» فردی بود که در سال ۲۰۰۸ به عنوان اولین مرد باردار دنیا در رسانه‌های مختلف مطرح شد. در آن زمان تصویر غیرمعمولی از این مرد درحالی که کودکی در شکم داشت در سایت‌های گوناگون خبری پخش شد و تعجب همگان را برانگیخت.

داستان از این قرار بود که بیتی، ترنسکشوال بود؛ او زن متولد شد و نامش تریسی بود. اما در سن ۱۸ سالگی مشکل اختلالات جنسی‌اش به قدری زیاد شد که تصمیم گرفت تغییر جنسیت بدهد. پزشکان بعد از معاینات فراوان به این نتیجه رسیدند که می‌توانند این خواسته‌ تریسی را برآورده کنند.

درنتیجه، طی یک عمل جراحی ‌تریسی تغییر جنسیت داد.

بارداری های عجیب تاریخ

بعد از عمل نام‌ تریسی هم تغییر کرد؛ او از آن به بعد توماس نامیده می‌شد. توماس ۳۴ ساله بود که با دختر مورد علاقه اش ازدواج کرد و از همان ابتدا همه چیز را برای همسرش توضیح داد؛ اینکه قبلا دختر بوده و با عمل جراحی مرد شده است.

تغییر جنسیت برای این مرد یک روند طولانی و پردردسر بود. بیتی حدود ده سال طول کشید تا به یک مرد کامل تغییر جنسیت بدهد. این پروسه شامل تشخیص بیماری، تشخیص ناهنجاری های جنسیتی، روان درمانی، تجربه زندگی واقعی، جایگزینی هورمون ها و جراحی بود.

زنان دوجنسه‌ای که می‌خواهند مرد شوند باید چندین جراحی روی بدن خود انجام دهند. از جمله آنها باید به برداشتن رحم و واژن و جایگزینی آنها با اندام مردانه اشاره کرد. اما بیتی تصمیم گرفت تا ارگان‌های زنانه خود را حفظ کند زیرا تصور می‌کرد شاید روزی تمایل داشته باشد بچه دار شود. و این کار را انجام داد.

اما ماجرای بارداری توماس به همین راحتی‌ها هم نبود؛ به خاطر اینکه در بدن توماس هم هورمون زنانه و هم مردانه تولید می‌شد، پزشک او مجبور شد با تزریق دارو و هورمون‌های زنانه بیشتر،‌ ترشح هورمون‌های مردانه را در بدن او کمتر کند. اما بعد از گذشت مدت کوتاهی از بارداری توماس، جنین در شکمش خفه شد و پزشکان مجبور شدند آن را خارج کنند. ولی توماس از این موضوع ناامید نشد و بعد از مدتی دوباره این عمل را انجام داد و این بار موفق شد که تا نه ماهگی بچه را نگه دارد و بالاخره در سوم جولای سال ۲۰۰۸ دختری زیبا و کاملا سالم به نام سوزان ژولیت به دنیا آورد.

۲- بارداری‌های عجیب:  رستاخیر دوقلوها

تصور کنید برای مدت طولانی بدنبال بچه‌دار شدن هستید و این اتفاق خوشایند روی می‌دهد. در هفته هفتم که به پزشک مراجعه می‌کنید، به شما می‌گویند دوقلو باردار هستید. چه چیزی بهتر از این! اما وقتی در هفته دوازدهم دوباره نزد پزشک خود می‌روید، متوجه اتفاق عجیبی می‌شوید.یکی از دوقلوها نیست و نابود شده است.

جنین دوم نه تنها مرده که حتی اثری از بدنش نیز در رحم مادر به جا نمانده است! این پدیده «رستاخیز دوقلو» نام دارد. به معنی مردن و جذب شدن جنین دوم در بارداری‌های دوقلو.

این ناهنجاری چندان شناخته شده نیست و پزشکان نظریه‌های متفاوتی در این رابطه دارند. از جمله اینکه شاید جنین دوم کروموزم ناهنجار داشته باشد، یا ممکن است در نتیجه مشکلات پیوند ایجاد شده باشد. در طول این ناهنجاری که تا ماه سوم ادامه دارد، بدن مادر اغلب سیالات و بافت‌های پیوندی را جذب می کند و جنین سالم و زنده باقی می ماند.

۳- بارداری‌های پوچ: وقتی خبری از بچه‌دار شدن نیست

مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با 5 مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

شاید جالب باشد بدانید آمار بارداری‌ها همیشه بیشتر از زایمان‌هاست؛ دلیلش این است که برخی از زنان به اشتباه تصور می‌کنند که باردار هستند، اما نیستند. البته جفت در رحم آنها شکل می گیرد، هورمون های بارداری ترشح می شوند و مادر تصور می کند باردار است اما واقعیت این است که هیچ جنینی وجود ندارد. تا اینکه در ماه سوم پرده از این واقعیت برداشته می‌شود.

حاملگی پوچ زمانی رخ می دهد که جفت به تنهایی و بدون جنین رشد می کند. بعضی از موارد سقط در سه ماهه‌ی اول، در واقع حاملگی پوچ هستند. یعنی جنینی وجود ندارد اما چون علائمی مشابه به حاملگی دارد، به عنوان بارداری و سقط قلمداد می‌شود.

تهوع و سرگیجه یکی از علائم بارداری پوچ است. علائم دیگر بارداری پوچ، خونریزی های قهوه ای رنگ در سه ماهه اول بارداری، درد در ناحیه لگن و زیر شکم و دفع کیست های خوشه ای، کم خونی و پرکاری تیروئید است.

معمولا علت حاملگی پوچ، مشکلاتی است که در رحم و دهانه رحم رخ می دهد. تخم باردار شده به دهانه رحم می چسبد اما جنین رشد نمی‌کند. از دیگر دلایل بروز حاملگی های پوچ می توان به بارداری در سن بالا، سوابق بارداری های پرخطر، مصرف سیگار و مشروبات الکلی و داروهای خاص و… اشاره کرد.

۴- مادرانی که به‌یکباره و بدون اطلاع قبلی زایمان می‌کنند!

بارداری های عجیب جهان

یکی از موارد عجیب بارداری در جهان زمانی است که زن نمی‌داند حامله است. این ناآگاهی محدود به هفته‌های اول یا ماه نخست نمی‌شود، آنها ممکن است چندین ماه باردار باشند و خود از این موضوع اطلاع نداشته باشند.

این ناآگاهی دلایل مختلفی دارد. یکی از آنها آزمایش‌های خانگی است که احتمال خطا دارند. به طور مثال، اگر تازه باردار شده باشید هنوز هورمون‌های بارداری در بدن ترشح نشده‌اند و تست‌ها این مساله را نشان نمی‌دهند. برخی از خانم‌ها عادت ماهانه نامنظمی دارند و عقب افتادن آن را به بارداری تعبیر نمی‌کنند. یا حتی بعضی‌ها حتی در بارداری هم پریود می‌شوند.

یک مورد عجیب در سال ۲۰۰۸ میلادی رخ داد زمانی که ، الیزابت پابلت، وزنه بردار شیلیایی، هنگام تمرین آماده سازی برای شرکت در مسابقات وزنه برداری ، فرزند خود را به دنیا آورد!

مساله عجیب این است که این ورزشکار از بارداری خود مطلع نبوده است.

در طول تمرین‌ها او احساس درد و ناراحتی می‌کند و پس از زمان بسیار کوتاهی، یک کودک ۱.۲۰ کیلوگرمی به دنیا می‌آورد. این کودک، سه ماه زودتر از موعد به دنیا آمده بود.

۵- بلعیدن جنین توسط جنین دیگر

بارداری های عجیب

این اتفاق بسیار نادر است اما دنیای پزشکی شاهد چنین رویدادی بوده است. دوقلوهایی که یکی از آنها در شکم جنین دیگر رشد می‌کند.

این مساله بسیار وحشتناک به نظر می‌رسد. جنینی که در بدن جنین دوم خود زندگی می‌کند در واقع زندگی انگل‌گونه در پیش گرفته است. این اتفاق در دوقلوهای همسان که هر دو از یک تخمک به وجود می آیند، رخ می‌دهد. در سه ماهه نخست فرایند جدا شدن به درستی پیش نمی‌رود و مثلا ممکن است موجب به هم پیوستن دوقلوها بشود. اما از همه عجیب تر اینکه شاید موجب شود یکی از جنین‌ها توسط بندناف جنین دیگر جذب شود و در شکم جفت خود رشد کند.

پیش از جذب، جنین‌ها رشد چندانی نداشته‌اند و چیزی غیر از توده‌ی سلول نیستند و شاید فقط بخشی از اعضای بدن را داشته باشند. این مساله همچون تومور و باعث زنده ماندن دوقلوها می‌شود.

جنین داخلی شکم دیگر، از خون دوقلوی خود تغذیه می‌کند. این جنین‌ها اصولا زمانی تشخیص داده می‌شوند که نوزاد میزبان، دچار دردهای شکمی می‌شود.

این وضعیت حتی شاید تا ماه‌ها پس از تولد کودک هم تشخیص داده نشود!

مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با 5 مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

از نمونه‌های این بارداری عجیب می‌توان به سانجو باگات اشاره کرد، او یک مرد هندی بود به طور ناگهانی شکمش ورم کرد و به نظر می‌رسید که در حال زایمان است.

یک شب درد زیاد باعث شد تا به بیمارستان برود. در ابتدا پزشکان فکر می کردند که غده سرطانی بزرگی در شکم باگات وجود دارد بنابراین تصمیم به جراحی و خارج سازی آن از شکم مرد گرفتند.

پزشکان فکر می‌کردند که این تومور به قدری بزرگ است که به دیافراگم وی فشار وارد آورده و تنفس او را با مشکل روبه رو کرده است.

ولی آنها پس از آغاز جراحی متوجه پدیده عجیبی شدند که تا کنون با آن برخورد نداشتند. بعد از شکافت عمیق شکم مرد، یک گالن حاوی مایعات در شکم او پاره شد و سپس اتفاق بسیار عجیبی رخ داد که حیرت همگان را برانگیخت.

پزشکان متوجه تعداد بسیار زیادی استخوان در داخل شکم مرد شدند، در ابتدا یک عضو از بدن و سپس عضو دیگری، مقداری مو، یک فک و قسمتهایی از اعضا تناسلی را از شکم مرد خارج کردند.

بارداری های عجیب
Sanju Bhagat

در داخل شکم باگات یک موجود ناقص وجود داشت که پا و دست کاملا شکل گرفته و کامل با ناخن‌های بسیار بلند داشت.

در ابتدا به نظر می‌رسید که این مرد هندی باردار بوده و بچه‌ای در شکم خود پرورش داده ولی گروه پزشکی بیمارستان هند متوجه شدند که برادر دو قلوی باگات در شکم وی قرار داشته که به تدریج در شکم او رشد پیدا کرده و به قدری بزرگ شده که زندگی او را در خطر انداخته است.

در آخر هم بگوییم سازمان بهداشت جهانی پدیده جنین در جنین را به عنوان نوعی سرطان دسته‌بندی کرده است. علل ایجاد این پدیده غیرعادی هنوز کاملا روشن نیست. ممکن است که سقط جنین‌های مکرر مادر پیش از تولد نوزاد دختر موجب بروز این پدیده شده باشد.

گسترش آزمایش‌های سونوگرافی فراصوتی پیش از تولد می‌تواند به کشف علل بروز پدیده «جنین در جنین» کمک کند.

منبع: howstuffworks
مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • اژدر تیر ۱۸, ۱۳۹۸

    این خبر واقعا خنده داره.من نمیدونم فمنیست ها با انتشار این خبرها دنبال چی هستن.این دخترها قاطی کردن.دخترها شوهری میخوان که ثروتش قد بیل گیتس و قیافه در حد جورج کلونی باشه و تازه براشون حامله هم بشن.و خودشون تو خونه رو کاناپه لم بدن و فقط با موبایل بازی کنن و شبا برن خرید.نه شوهرداری بلدن نه خونه داری.دخترها متاسفانه تبدیل به موجودات متعفن و تنبل و بی خاصیتی شدن.

    • ali تیر ۱۸, ۱۳۹۸

      خب به تو چه

      • کوروش شهریور ۱۴, ۱۴۰۱

        خب به توچه که این چه نظری داره؟

  • پویا اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰

    والله نمیدونم واقعیت داره یا نه اما خیل مسخره است هر چیزی جای خودش