پی آر پی صورت ؛ بهترین روش برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک پوست

پی آر پی صورت ؛ بهترین روش برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک پوست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به نقل از کلینیک زیبایی رازی جوان سازی یکی از مسائل مهمی است که تعداد زیادی از افراد را وادار می‌‌‌کند روش‌های مختلفی را زیر نظر متخصص پوست و مو  امتحان کنند اما معمولا همه این افراد مایل به انجام جراحی تهاجمی برای جوان سازی صورت خود و بهبود ظاهر آن نیستند.

خوشبختانه روش‌های درمانی متعددی وجود دارد که می‌‌تواند بدون نیاز به عمل جراحی نتایج قابل توجهی را برای افراد متقاضی به وجود بیاورد.

یکی از جدید ترین روش‌ها برای جوان سازی صورت تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای اصلاح برخی از مسائل حاصل از بالا رفتن سن است. پلاسمای غنی از پلاکت یک فرمول بی‌نظیر است که از خون بیمار تهیه می‌‌شود. در این روش نمونه خون بیمار تهیه می‌‌شود سپس درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌‌شود تا تحت شرایط خاص خون و محصولات آن از هم جدا شوند و در نهایت پلاسمای غنی از پلاکت به دست بیاید. این محصول حاوی تعداد زیادی پلاکت و فاکتورهای رشد است که از آنها تحت عنوان سلول‌های بنیادی یاد می‌‌شود.

سلول‌های بنیادی فرایند تولید کلاژن را تحریک می‌‌کنند و به بدن کمک می‌‌کنند بتواند هر چه زودتر به ترمیم و بازسازی خود بپردازد.

به صورت آکاردیون بیاید

راز زیبایی پوست صورت صاف و بدون چروک

 پلاسمای غنی از پلاکت حاوی مقدار زیادی از پلاسمای خون است که تقریبا ۳ تا ۵ برابر پلاک ت‌های طبیعی موجود در یک نمونه خون می باشد. به علاوه این محصول حاوی فاکتورهای رشد و سایر پروتئی ن‌های فعال است که به جوان سازی پوست کمک می کنند. پلاسمای غنی از پلاکت با عنوان روشی برای جوانسازی صورت و رفع خطوط و چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج حاصل از درمان با پلاسمای غنی از پلاکت ظاهری طبیعی را به وجود می‌آورند و به مدت دو سال باقی می مانند. آنچه که اهمیت بیشتری دارد این است که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش غیر تهاجمی است و ریسک بروز واکنش آلرژیک در آن به صفر رسیده است و می توان از آن برای درمان همه نقاط بدن استفاده کرد بدون آنکه بیمار در خصوص عوارض جانبی آن نگران باشد. تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به یک روش ایده آل برای افرادی تبدیل شده است که مایل نیستند متقاضی درمان با تزریق باشند.

 کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت صورت چیست؟

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت می‌‌تواند به درمان تعداد زیادی از مشکلات زیبایی در نقاط مختلف صورت بپردازد که درمان آن به کمک سایر روش‌های غیر تهاجمی دشوار است. برخی از رایج‌ترین کاربردهای پلاسمای غنی از پلاکت به شرح زیر می‌‌باشد (برگرفته از سایت کلینیک پوست و مو رازی)

  • بهبود بافت صورت
  • افزایش حجم صورت، دست‌ها
  • درمان خطوط ریز و چین و چروک دور چشم زیر چشم
  • برطرف کردن فرو رفتگی زیر چشم
  • رفع چین و چروک دور لب و خطوط اطراف دهان
  • رفع جای جوش ، بافت اسکار و ترک خوردگی پوست

 فواید پی آر پی صورت چیست؟

فواید پی آر پی به صورت به شرح زیر می‌‌باشد:

 یک روش غیر تهاجمی است

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش غیر جراحی است. این محصول از نمونه خون بیمار تهیه می‌‌شود و پس از آن که پردازش شد از طریق یک سوزن کوچک به درون نقاط مورد نظر تزریق می‌‌شود.

 یک روش فوری است

از آنجایی که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش غیر تهاجمی است گاهی آغاز فرآیند درمان کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌‌کشد. پس از آنکه پلاسمای غنی از پلاکت فعال شد از واکنش زخم شدن یک قسمت از بدن تقلید می‌کند. فاکتورهای رشد و فاکتورهای ترمیم کننده به بازسازی پوست و بهبود بافت و ظاهر آن می‌‌پردازند. هنگامی که بدن شروع به تولید کلاژن طبیعی در موضع مورد نظر می‌‌کند بیمار می‌‌تواند چند هفته پس از اولین جلسه درمانی شاهد نتایج حاصل از درمان باشد و به تدریج ظاهر پوست به بهبود ادامه خواهد داد.

البته پلاسمای غنی شده کاربرد های متعدد دارد حتی در یک روش نسبتا جدید برای بزرگ کردن آلت تناسلی تزریق می شود  که با تحریک جریان خون باعث بزرگ تر شدن آلت می شود.

 نتایج حاصل از درمان طبیعی است

بدن همه ما به طور طبیعی به تولید ترکیباتی می‌‌پردازد که برای جوان سازی پوست ضروری است. فرایند درمان به کمک نمونه خون بیمار انجام می‌‌شود که این امر بدین معنا است که ریسک بروز واکنش آلرژیک، عفونت یا پس زدن درمان حداقل می‌‌رسد این در حالی است که در تزریق ژل ریسک بروز این مساله وجود دارد.

 چه افرادی می‌‌توانند متقاضی مناسبی برای درمان با پلاسمای غنی از پلاکت باشند؟

دما با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش ایده آل برای افرادی است که به دنبال راهی برای بهبود تدریجی ظاهر پوست خود هستند و می‌‌خواهند نتایج حاصل از درمان طبیعی و قابل مشاهده باشد. همچنین این روش برای افرادی که علایم حاصل از بالا رفتن سن به صورت خفیف تا متوسط در صورت آنها به وجود آمده است سودمند خواهد بود. اگر شما به درمان با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای جوان سازی صورت خود علاقه دارید می‌‌توانید با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید و از مناسب بودن این روش برای خود اطمینان حاصل نمایید.

 نکات مهم قبل از پی آر پی صورت شامل چه مواردی است؟

پی آر پی صورت

قبل از پی آر پی صورت پزشک نکات مهمی را در خصوص نحوه ی آماده شدن برای درمان در اختیار شما قرار می‌‌دهد که این نکات به شرح زیر می‌‌باشند:

  • یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب یا برنزه کردن پوست خود اجتناب کنید.
  • هر روز مقدار زیادی آب بخورید.
  • با آمادگی کامل به مطب پزشک بروید.
  • قبل از شروع درمان از استفاده از لوازم آرایش و کرم مرطوب کننده خودداری کنید.

 مراحل عمل تزریق پی آر پی صورت به چه صورت است؟

اگر سوالی در مورد پی آر پی صورت دارید در این قسمت کلیک کنید

درمان جوان سازی صورت با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی یک روش فوری محسوب می‌‌شود و مراحل تزریق آن به شرح زیر می‌‌باشد:

  • نمونه خون بیمار تهیه می‌‌شود و سپس حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده خواهد شد.
  • کل فرایند درمان طی مدت ۲۰ دقیقه انجام می‌‌شود.
  • پزشک برای موضعی که قرار است تحت درمان باشد حدود ۱۰ تا ۳۰ میلی لیتر از خون بیمار را تهیه می‌‌کند.
  • در مرحله بعد که نمونه خون درون دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌‌شود سلول‌های خونی از لایه فوقانی خون جدا می‌‌شود و به همراه پلاسمای غنی از پلاکت مجدداً به درون موضع مورد نظر تزریق می‌‌شوند.

 دوران بهبود به چه صورت خواهد بود؟

پی آر پی صورت

دوران بهبود در روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت نسبتاً کوتاه است و بیمار می‌‌تواند یک روز پس از تزریق محل کار خود برگردد. البته ممکن است موضع مورد نظر کمی قرمز باشد و سایر علائم التهاب خفیف در آن قسمت به وجود بیاید که بیمار باید از کاربرد هر گونه محصولی بدون اجازه پزشک در موضع مورد نظر خودداری کند و فقط روزی دو بار صورت خود را تمیز کند و مرطوب نگه دارد. بیمار می‌‌تواند با اجازه پزشک از پودر مخصوص برای کاهش قرمزی صورت خود استفاده کند. پزشک محصولات مخصوصی را برای کمک به بهبود پوست تجویز خواهد کرد. بیمار باید تا زمانی که پوستش به طور کامل ترمیم نشده است از انجام فعالیت جسمانی سنگین که باعث عرق کردن شدید و تولید گرما می‌‌شود خودداری کند. دویدن، تنیس بازی کردن و فعالیت‌های سنگین از جمله مواردی هستند که بیمار باید از انجام آنها خودداری کند. عرق کردن می‌‌تواند باعث التهاب شدید پوست شود و فعالیت‌های جسمانی سنگین می‌‌توانند ریسک بروز تورم یا کبودی را افزایش دهند به همین دلیل باید بیمار حداقل تا دو ساعت پس از درمان از انجام دادن این نوع فعالیت‌ها خودداری کنند.

 چه مدت پس از درمان بیمار می‌‌تواند شاهد نتایج به دست آمده باشد؟

پی آر پی صورت

استفاده از پی آر پی در کنار میکرونیدلینگ می‌‌تواند باعث بهبود ظاهر صورت شود اما این روش نیز همانند سایر روش‌های میکرونیدلینگ با نتایج دائمی همراه نیست. پس از آنکه دوره درمان به اتمام رسید باید بیمار سال یک بار برای حفظ نتایج به دست آمده به پزشک خود مراجعه کند. در صورتی که پزشک به این نتیجه برسد که بیمار حتما به یک جلسه درمان برای تمدید نتایج ایجاد شده نیاز دارد باید برای این مرحله آماده شود و این جلسه نیز به اندازه جلسه اول طول خواهد کشید. بیمار می‌‌تواند با رعایت موارد زیر به مدت بیشتری از نتایج به دست آمده بهره مند شود:

  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کند.
  • هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کند.
  • برای تمیز کردن صورت خود از کرم یا ژل استفاده کند. لایه برداری صورت از طریق پی آر پی باعث التهاب پوست خواهد شد.
  • به طور منظم و صحیح پوست خود را مرطوب نگه دارد.
  • از خاراندن و دستکاری کردن صورت خود اجتناب کند.

 مراقبت‌های پس از تزریق پی آر پی شامل چه مواردی است؟

بیمار می‌‌تواند پس از تزریق پی آر پی از پماد آنتی بیوتیک موضعی یا سایر پمادهای مخصوص ترمیم پوست استفاده کنند. بیمار می‌‌تواند چند ساعت پس از درمان صورت خود را به آرامی با صابون بشوید و هر روز صبح از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی سی استفاده کند تا پوست او ترمیم شود. بیمار باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت از استفاده از لوازم آرایشی خودداری کند تا پوست ترمیم شود. پس از آنکه پوست بیمار بهبود پیدا کرد می‌‌تواند برنامه مراقبت از پوست خود را مانند گذشته شروع کند. در صورتی که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت روی پوست سر انجام شده باشد بیمار می‌‌تواند همان روز یا یک روز پس از تزریق از شامپو و نرم کننده استفاده کند و به دقت از همه نکاتی که پزشک گوشزد کرده است پیروی کند.

 سوالات متداول درباره تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

پی آر پی صورت

 برای رفع چین و چروک صورت چند جلسه پی آر پی لازم است؟

اکثر بیماران برای کسب نتایج عالی به سه جلسه درمان نیاز دارند که به فاصله ۴ تا ۸ هفته انجام می‌‌شود. بیمار می‌‌تواند در ماه اول به طرز قابل توجهی شاهد بهبود بافت پوست خود باشد. فرایند تولید کلاژن حدود ۳ ماه پس از شروع فرایند درمان به حداکثر می‌‌رسد و باعث لیفت پوست و کاهش خطوط آن و چین و چروک صورت صورت خواهد شد.

 آیا می‌توان از پی آر پی به جای لیفت صورت استفاده کرد؟

پاسخ این سوال منفی است. نقاطی که توسط لیفت صورت درمان می‌‌‌شوند گسترده‌تر از نقاطی هستند که توسط پی آر پی هدف قرار داده می‌شوند. لیفت صورت با جراحی گسترده این ناحیه همراه است که دوران بهبود پس از درمان با این روش طولانی است که البته تاثیرات حاصل از آن نیز مدت بیشتری طول خواهد کشید. از سوی دیگر تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یک روش کم تهاجمی است و دوران بهبود با این روش کوتاه است. به این ترتیب افرادی که نیاز به درمان‌های تخصصی و مهم ندارند می‌‌توانند متقاضی درمان با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت باشند.

 عوارض احتمالی روش تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در پوست صورت چیست؟

کبودی و التهاب از عوارض جانبی شایع تزریق پلاسمای غنی از پلاکت محسوب می‌‌شوند که پس از درمان و طی مدت ۴ تا ۵ روز از بین می‌‌روند. خبر خوبی که در خصوص تزریق پلاسمای غنی از پلاکت وجود دارد این است که در این روش از خون خود بیمار استفاده می‌‌‌شود و به همین دلیل است که بروز عفونت و سایر عوارض جانبی احتمالی به حداقل می‌‌‌رسد. اما در برخی موارد نادر عفونت و بافت اسکار از عوارض جدی این روش محسوب می‌‌‌شوند.

 هزینه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت چقدر است؟

هزینه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به نظر پزشک ارائه دهنده این روش بستگی دارد. هرچه تعداد جلسات درمانی بیشتر باشد و بیمار خواهان نتیجه بهتری باشد بدون شک هزینه بیشتری را متحمل خواهد شد تا نتایج مورد انتظار به دست بیاید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود