نگاهی به محصولات فورد در دیوار

نگاهی به محصولات فورد در دیوار

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

به خاطر روابط تیره و تار ایران و آمریکا، خودروهای کمتری از این کشور در خیابان‌های ما تا به حال دیده شده‌اند. بیشتر مدل‌های آمریکایی هم که در سایت‌هایی مانند دیوار خرید و فروش می‌شوند اغلب کلاسیک و عمری دراز داشته‌اند. در گزارش زیر نگاهی به محصولات فورد در سایت دیوار می‌اندازیم.

تاروس

سال ۱۹۸۶ اولین فورد تاروس به دنیا آمد. سال ۲۰۱۰ فورت تاروس نسل ششم با چهره‌ای کاملا متفاوت متولد شد و با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک هنوز هم در برخی از ایالت‌های آمریکا خرید و فروش می‌شود. این تاروس جدید در لیست گزارش سازمان ایمنی آمریکا به عنوان ایمن‌ترین خودرو قرار گرفت. این دستگاه کروز کنترل و سیستم پیشگیری از تصادف دارد و با یک موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری، ۲۶۳ اسب بخار تولید می‌کند. سال ۲۰۱۵ هم این کمپانی با همکاری چانگان یک نمونه فیس‌لیفت شده از آن برای بازار چین رونمایی کرد که با ظاهری مدرن و نزیک به ۳۰۰ اسب بخار می‌راند. نمونه کلاسیک این خودرو کمتر در ایران دیده می‌شود اما مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ آن در سایت‌های خرید و فروش خودروی دست دوم موجود است.

فورد رنجر

بسیاری از افراد فورد رنجر را بهترین وانت تاریخ می‌دانند. این خودرو اولین تجربه فورد برای ساختن یک وانت بود. فورد رنجر سال ۱۹۸۳ به عنوان یک وانت پیکاپ در آمریکای شمالی معرفی شد و تولید آن تا ۱۹۸۸ هم ادامه داشت. سال ۱۹۹۸ طراحی دوباره‌ای از این خودرو صورت گرفت و باز هم در سال ۱۹۹۳ با تغییراتی اساسی‌تر به بازار آمد. موتور این خودرو در اواخر دهه ۹۰ میلادی از جنس یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بود که گیربکسی پنج سرعته داشت. این خودرو به نام فورد رنجر ای-وی تا سال ۲۰۰۲ تولید شد. از نسل دوم رنجر با تغییر چراغ‌های جلو و رینگ‌های زیباتر چهره‍ای پر رنگ و لعاب گرفت و چهره‌ای مدرن پیدا کرد. فورد رنجر برای طراحی و تولید انواع وانت‌های مختلف الگویی مهم به حساب می‌آید. برای مثال در سال ۲۰۱۱ از روی این خودرو در استرالیا مزدا بی تی، یک وانت پیکاپ یک تنی، طراحی شد. این نسل همچنین الگویی برای فورد اورست بود که بعدا از سوی این کمپانی به بازار معرفی شد.

بعد از آن یک مدل چهار سرنشینه هم برای این خودرو به بازار آمد که با موتوری بزرگ‌تر ساخته شده بود و ۲۱۰ اسب بخار تولید می‌کرد. سال ۲۰۱۱ تولید این خودرو در آمریکا و کانادا متوقف شد و سرانجام سال ۲۰۱۸ دوباره ادامه پیدا کرد.

فورد برانکو

فورد برانکو  اول در دهه ۶۰ میلادی تا سال ۱۹۹۶ به عنوان رقیبی برای شورلت بلیزر معرفی شد. این خودرو دارای دو در بود اما برانکو دوم با الهام گرفتن از رنجر نسل سوم راه خودش را با چهار در در آمریکا باز کرد. دهه هشتاد میلادی فورد برانکوی دوم را وارد را  با همان تغییرات معرفی کرد. این خودرو به همراه شورلت اس-۱۰ بلیزر اولین اس‌یو‌وی کامپکتی بودند که به بازار جهانی معرفی شدند. در یکی از آگهی‌های قدیمی دیوار فردی مدل سال ۱۹۷۵ این خودرو را ۲۷۰ میلیون تومان می‌فروشد.

منبع: ویرلن
بدون نظر

ورود