روش های اخذ اقامت روسیه

روش های اخذ اقامت روسیه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روسیه یکی از پیشرفته ترین و زیباترین و در عین حال مدرن ترین کشور ها در قاره آسیا و اروپا محسوب می شود لذا بسیاری از مهاجران بین المللی پیگیر اخذ اقامت روسیه و تبدیل شدن به یک شهروند روسی هستند.

مسکو پایتخت کشور روسیه است. زبان مردم این کشور در اکثر نقاط به زبان روسی می باشد. در ابتدا متقاضیان اخذ اقامت روسیه باید نوع اقامت خود را مشخص کنند و بعد از گذشت یک سال زندگی در کشور روسیه می توانند برای تبدیل شدن به یک شهروند روسی و برخورداری از امتیازات این کشور اقدام نمایند.

اقامت این کشور از طریق کار و تحصیل و سرمایه گذاری و ازدواج با تبعه روسی امکان پذیر است.کشور روسیه با توجه به اینکه یک یاز گرانترین کشورها در جهان می باشد ولی متقاضیان اقامت در روسیه می توانند با چشم پوشی از برخی تجملات زندگی استاندارد و مقرون به صرفه ای داشته باشند

مزایای اخذ اقامت روسیه برای مهاجران

مهاجرت به روسیه و تبدیل شدن به یک شهروند روسی باعث دریافت پاسپورت روسی می شود و می تواند از تمام حق و حقوق شهروندی روسی برخوردار شود از جمله  از آدرس و مشخصات همانند یک شهروند روسی برخوردار می شوند و حق شرکت در انتخابات و رفراندوم نیز دارند.

اخذ اقامت این کشور از طریق کار

متقاضیان بسیاری اقامت روسیه را از طریق کار دریافت می کنند افرادی که دارای حرفه و تجربه و سوابق کاری معتبر و خوبی هستند می توانند از شرایط کارکردن در روسیه برخوردار شوند.یکی از شرایط اخذ ویزای کار در روسیه تسلط کامل به زبان روسی است.کشور روسیه دارای شرایط اقتصادی مناسبی است و افراد از حقوق و مزایای برابری با دیگر شهروندان روسیه برخوردار می شوند.اگر افراد متقاضی اقامت روسیه از طرف سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کنند به راحتی می توانند برای اخذ اقامت روسیه  اقدام کنند.در صورت دریافت ویزای کار یک ساله توسط متقاضیان امکان تمدید ویزا وجود دارد اما نمی توانند برای اقامت روسیه اقدام کنند و برای دریافت این ویزا باید در آزمون ورودی به زبان روسی شرکت کنید و قبول شوید و سه ماه طول میکشد تا ویزا را دریافت نمایید.و مادامی که برای تمدید ویزا اقدام نمایند باید حق بیمه را فقط فرد متقاضی پرداخت کند و برای اعضای خانواده نیاز به پرداخت حق بیمه نیست.

روش های اخذ اقامت روسیه

اخذ اقامت روسیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های اخذ اقامت روسیه و ارزانترین و سریع ترین راه برای دریافت ویزای اقامت روسیه  است. این ویزا برای بازدیدهای کوتاه مدت و گردشگری از کشور روسیه می باشد.اگر ویزای سرمایه گذاری به صورت تک ورودی صادر گردد مدت اعتبار آن یک تا سه ماه است و اگر از نوع دو ورودی یا چند ورودی باشد مدت اعتبار آن سه تا دوازده ماه است.اگر مدت اقامت روسیه بیشتر از سه ماه طول بکشد باید گواهی سلامت و عدم ابتلا به اچ آی وی ارائه نمایند.

اخذ اقامت روسیه از طریق تحصیل

کشور روسیه از دانشگاههای معتبر با سطح علمی بالایی برخوردار است . متقاضیانی که قصد تحصیل در روسیه را دارند باید ویزای تحصیلی یا ویزای دانشجویی تهیه کنند که در ابتدا باید متقاضیان از دانشگاه مورد درخواست دعوتنامه دریافت کنند. مدت اعتبار ویزای تحصیلی روسیه ۳ تا ۱۲ ماه می باشد که بعد از آن دانشجویان باید به مدت دوره اقامت خود در کشور روسیه آن را تمدید کنند..ویزای دانشجویی برای متقاضیانی که قصد گذراندن دوره های تحصیل و یا دوره های تخصصی زبان روسیه را دارند صادر می گردد.و برای این نوع ویزا نیز ارائه گواهی سلامت HIV الزامی می باشد.

روش های اخذ اقامت روسیه

اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

متقاضیانی که ۵ سال سکونت در روسیه دارند می توانند برای شهروندی روسیه اقدام کنند و در صورتی که فردی با یک شهروند روسیه ازدواج کند می تواند بعد از اقامت موقت برای  تبدیل شدن به یک شهروند روسی اقدام کند.صدور این نوع ویزا نیز به صورت رایگان است و اتباع خارجی که از این طریق ویزا دریافت کنند محدودیتی در کار و تحصیل و … ندارند.علاوه بر مدارک مورد نیاز متقاضی اقامت این کشور باید گواهی ازدواج خود را نیز ارائه دهد و همچنین آزمایشات پزشکی مورد نیاز را نیز انجام و ارائه دهد .

اخذ اقامت روسیه از طریق ثبت شرکت

ایرانیان می توانند از طریق ثبت شرکت بدون نیاز به شریک روسی اقدام به اقامت روسیه کنند و تا زمانی که مجوز کار دریافت نکنند نمی توانند به عنوان مدیر عامل معرفی شوند و حق امضا نیز ندارند که در این صورت برای مدت سه ماه مدیرعاملی روسی باید استخدام کنند تا جواز کار دریافت کنند و سپس مدیرعامل ورسی را عزل نموده و مدیر عامل ایرانی را منصوب می نمایند.با دریافت ویزای کار در روسیه میتوانید سالیان سال به همراه همسر و فرزندان خود در کشور روسیه زندگی کنید و به راحتی بین کشور ایران و روسیه رفت و آمد کنید و نیازی به تمدید ویزا نیز نمی باشد.افراد برای همسر و فرزندان نیاز به پرداخت حق بیمه ندارند و فقط ویزای همراه برای آنها نیز دریافت می کنند.

نتیجه گیری 

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

بدون نظر

ورود