۶۰/۰۰۰ واحد ۳۰۰ میلیون تومانی در تهران عرضه می‌شود

جزییات عرضه واحدهای ۱۰۰ متری درتهران

۶۰/۰۰۰ واحد ۳۰۰ میلیون تومانی در تهران عرضه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی دیروز در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه ها اعلام کرد که برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده و با هدف ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در حال اجراست که جامعه هدف آن، متقاضیان واحدهای مسکونی ۱۰۰ متر زیربنا و ۷۵ متر مصرفی است که قیمت آن حدوداً بر اساس برآوردهای ما ۳۰۰ میلیون تومان است.

در حال حاضر واحدهایی که عرضه می‌شود، بزرگ‌متراژ بوده و در بخش سوداگری، خرید و فروش می‌شود و مردم تهران توان خرید آنها را ندارند. بر این اساس قرار است ۶۰ هزار واحد از این ۴۰۰ هزار واحد در اطراف تهران ساخته شود برای ساخت واحدهایی در داخل تهران نیز با نیروهای مسلح قراردادهایی امضا کرده‌ایم که در محل پادگان‌هایی که از شهر خارج می‌شود، احداث شود.

۶۰ هزار خانه ١٠٠متری در تهران با قیمت ٣٠٠‌میلیون تومان عرضه می‌شود. اما خانه‌های ٣٠٠‌میلیون تومانی قرار است کجا ساخته شود؟ روابط عمومی  وزارت راه‌وشهرسازی در این زمینه گفته بود که  این خانه‌ها  قرار است در  شهر‌های  جدید ساخته شود، به‌طوری که در «اندیشه» کلنگ‌زنی هم انجام شده است؛ چراکه تهران دیگر زمینی برای ساخت‌ و ساز ندارد و به ناچار باید در حومه آن مسکن‌های وعده داده شده را احداث کرد اما این‌که آنها به چه کسانی تعلق بگیرد، هنوز معلوم نیست. جزییات بیشتر  را در سایت  وزارت راه و شهرسازی بخوانید.

ایندکس سایت وزارت راه و شهرسازی که اخبار ساخت و پیش خرید واحدهای مسکونی اطراف تهران را اطلاع رسانی خواهد کرد

اما هر متر خانه در شهر‌های جدید  چقدر قیمت دارد؟   

خانه‌های ٣٠٠‌میلیون تومانی در برخی مناطق تهران سود گزافی نصیب خریدارانشان می‌کند. درحال حاضر اگر سری به آگهی‌های معتبر اینترنتی بزنید، قیمت خانه در مناطق حومه تهران از متری ١,۵ تا ٧‌میلیون تومان نوسان قیمت دارد.
شهر‌های جدید  اطراف تهران هم مانند تهران رنج قیمتی متفاوتی دارند و بنا بر آن قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد؛ به‌عنوان مثال حداقل قیمت در پرند  از ٣  تا ٣ونیم‌ میلیون تومان است و مناطق لاکچری‌نشین آن  قیمتی ۶ و ٧‌میلیون تومانی دارد. پرند هم رنج قیمتی آن از ٢ونیم ‌میلیون تومان شروع می‌شود و بیشترین قیمت در آن منطقه ۴‌میلیون تومان است.

اما این موضوع برای شهر پردیس کمی متفاوت است؛ زیرا با وجود تعاونی‌ها در بخشی از آن قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند و قیمتی ٣ و ٣ونیم‌ میلیون تومانی دارد، درصورتی که در فاز یک پردیس قیمت‌ها بالا می‌رود و رنج قیمتی آن از ٣ تا ۶‌میلیون تومان  است. سایت شرکت عمران شهر جدید اندیشه در این لینک در دسترس است  که احتمالا جزییات  ثبت نام را رسانه ای خواهد کرد.

اندیشه
سایت شرکت عمران شهر جدید اندیشه

این قیمت‌ها درحالی وجود دارد که هشتگرد کمترین قیمت را دارد و در لاکچری‌ترین منطقه آن  قیمت‌ها از یک‌ونیم‌ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۴‌میلیون تومان ادامه دارد.» البته این‌طور که به نظر می‌رسد، با وجود چنین قیمت‌هایی خرید مسکن ٣٠٠میلیون تومانی در چنین مناطقی می‌تواند مقرون به‌صرفه باشد.

مسکن مهر چند؟ 

اما شاید از خود بپرسید خرید مسکن مهر مقرون به‌صرفه‌تر است؟ نگاهی به آگهی‌های فایل‌شده برای فروش مسکن مهر نشان می‌دهد که درحال حاضر برای خرید یک واحد ٨٢متری مسکن مهرفاز ۶ در پرند باید ١٨٠‌میلیون تومان هزینه کرد، البته همین قیمت در فاز۴ متفاوت است.

به‌طوری که مسکن مهر ۵‌سال ساخت ٨٣متر ٢۵۵میلیون تومان قیمت دارد، البته آپارتمان ٨٨متری‌ در پرند بین فاز ۵ و ۶ هم ٢٩۵‌میلیون تومان آگهی شده است. در این آگهی آمده است؛ سرمایه‌گذاری در بهترین نقطه شهر جدید، البته نکته جالب توجه آن‌که برای خرید یکی از این ۶٠‌هزار مسکن مبلغی بیش از مسکن مهر باید هزینه کرد.

برای ثبت نام این واحدهای ۱۰۰ متری ۳۰۰ میلیون تومانی باید منتظر اطلاعیه های تابستانی یا پاییزی وزارت راه و شهرسازی یا شرکت عمران شهر جدید اندیشه بود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود