۹ شهریور: آخرین مهلت فیفا برای حضور بانوان ایران در استادیوم‌ها

رئیس سابق فدراسیون فوتبال: فیفا شوخی ندارد!

۹ شهریور: آخرین مهلت فیفا برای حضور بانوان ایران در استادیوم‌ها

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا ۹ شهریور ماه ۹۸ به فدراسیون فوتبال کشورمان فرصت داده تا تکلیف حضور بانوان در استادیوم های محل برگزاری رقابت های لیگ برتر و تیم ملی فوتبال را مشخص کند و این مهلت گویا قابل تمدید نیست. شاید یکی از مهم ترین دلایل تعویق لیگ برتر فوتبال فصل ۹۸-۹۹ همین باشد که هنوز، فدراسیون فوتبال به جمع بندی برای حضور بانوان در استادیوم های فوتبال و شرایط حضور آن ها طبق قانون و مقررات و عرف جامعه نرسیده است که همین قضیه، آسیب قابل توجهی به آمادگی تیم های حاضر در لیگ امسال وارد می کند.

برخی از چهره های مذهبی و فرهنگی در هفته های اخیر، حضور بانوان ایرانی در استادیوم های فوتبال را به دلیل فضای مسموم و جو نا مناسب آن برای بانوان ایرانی، مردود دانسته و معتقدند که این فضا در حال حاضر، آن قدر مسموم و بد است که برای مردان نیز شایسته نیست چه برسد به حضور بانوان در این فضا!

اگر چه از این بابت، حق با منتقدان طرح حضور بانوان در استادیوم ها است و فضای خشونت طلب استادیوم های فوتبال ایران، بستر مطلوبی برای حضور بانوان نیست. اما باید توجه داشت که تا ابد، نمی توان جلوی ورودی بانوان به ورزشگاه ها را گرفت صرفا به این دلیل که شاهد گل کشیدن و فحاشی و خشونت و سنگ پرانی و نارنجک زده عده ای هستیم!

حضور بانوان در استادیوم های فوتبال، یک خواست ملی است که امیدواریم فدراسیون فوتبال و هم چنین وزارت ورزش و جوانان، راهکارهایی شایسته و حرفه ای برای بسترسازی این امر در فوتبال سال ۹۸ ایران پیدا کنند تا مثل والیبال، شاهد حضور بانوان در تماشای رقابت های فوتبال باشیم. البته نه صرفا رقابت های ملی بلکه رقابت های باشگاهی. البته اکنون با ید ضرب الاجل مواجه هستیم.

فدراسیون جهانی فوتبال تا نهم شهریورماه به فدراسیون ایران زمان داده تا تکلیف حضور زنان در ورزشگاه ها مشخص شود.بحث حضور زنان در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال این روزها با هشدارهایی که فدراسیون جهانی فوتبال داده بسیار جدی تر از قبل دنبال می شود. در چنین شرایطی هنوز ابهام های زیادی در این خصوص وجود دارد و وزیر ورزش و جوانان نیز چند روز قبل اعلام کرد زنان در بازی های ملی اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا می کنند.

حالا اما داریوش مصطفی رییس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال از تعیین ضرب الاجل فیفا برای فوتبال ایران حرف می زند. مصطفوی با حضور در برنامه مناظره شبکه اول سیما در این خصوص گفت: «تا نهم شهریور فیفا مهلت داده تا تکلیف حضور زنان در استادیوم مشخص شود، شوخی هم ندارد. دست دولت هم نیست؛ ممکن است من زنده نباشم ولی به زودی زنان برای تماشای فوتبال در استادیوم حاضر می‌شوند.»

او درباره اینکه سلطانی فر اعلام کرده زنان در بازی های ملی در مرحله اول وارد استادیوم می شوند، بیان کرد: «فیفا نگفته فقط زنان در بازی‌های ملی وارد استادیوم شوند. فیفا می‌گوید زنان در ایران در بازی‌های لیگ هم باید بتوانند وارد استادیوم شوند و جدی هم هشدار داده است.

فوتبال
حضور زنان برای تماشای رقابت های لیگ برتر ، چالش جدی فدراسیون فوتبال

AFC فعلا اجازه برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران را نمی دهد. گویا در سال ۹۸، تکلیف حضور بانوان ایران در استادویم های فوتبال برای هیمشه روشن می شود. تا ۹ شهریور منتظر می مانیم. معاون وزیر ورزش قبلا گفته بود که لیگ برتر، ۲۳ مرداد آغاز می شود! به هر حال، پشت پرده لیگ برتر ۹۸ چه خبر است؟ لیگی که نه برانکو دارد و نه عادل خان! ۳۱ آگوست، تکلیف روشن می شود. جدید ترین خبر این است که لیگ برتر از ۳۱ مرداد ماه رسما آغاز می شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود