۱۲ ترفند استفاده از ماشین لباسشویی که زندگی‌تان را راحت می‌کند

۱۲ ترفند استفاده از ماشین لباسشویی که زندگی‌تان را راحت می‌کند

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی به آن آسانی که تصور می‌کنید نیست. اگر درجه آب یا دکمه شست‌وشو را درست انتخاب نکنید ممکن است لباس‌ها آسیب ببینند. یا اگر لباس‌های سفید را از رنگی جدا نکنید، ممکن است پس از شست‌وشو با صحنه‌ ناگواری روبه‌رو شوید: رنگی شدن لباس‌های سفید و روشن. این رنگی شدن را به راحتی نمی‌توان از بین برد، حتی محلول سفیدکننده هم در چنین مواقعی کارساز نیست.

بنابراین، برخلاف آنچه تصور می‌شود، شست‌وشوی لباس چندان هم آسان نیست. برای اینکه با راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ریز و درشت این کار در خانه بیشتر آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب روزیاتو را تا انتها مطالعه کنید. همراهمان باشید.

۱۲- لباس‌های لکه‌دار را علامت‌گذاری کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

اگر هنگام انداختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی وقت کافی برای تفکیک لباس‌های لکه‌دار ندارید، توصیه می‌کنیم آنها را از قبل علامت‌گذاری کنید. به طور مثال، می‌توانید آستین پیراهنی که لکه‌دار است را گره بزنید و سپس در سبد لباس‌چرک‌ها بیندازید. یا با گیره لباس، آنهایی که به شست‌وشوی جداگانه نیاز دارند را علامت‌گذاری کنید و در سبد بیندازید تا در زمان شست‌وشو از بقیه لباس‌ها جدا شوند.

۱۱- برای تمیز کردن یقه لباس از شامپو استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

شامپو و مایع ظرفشویی بسیار عالی چربی‌ها را پاک می‌کنند از این رو بهترین گزینه برای شستن یقه کثیف لباس‌ها بشمار می‌روند. برای این منظور کافیست شامپو را در محل لکه‌ها روی یقه لباس بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. سپس لباس را به روش معمول بشویید و آبکشی کنید.

۱۰- برای از بین بردن لکه‌ی جوهر از تافت استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

اگر جوهر روی لباستان ریخت یا جوهر خودکار به آن پس داد، لازم نیست با فرچه روی لکه بکشید تا پاک شود. در عوض، روی محل لکه اسپری مو (تافت) بپاشید. روی لکه دستمال کاغذی حوله‌ای بگذارید و آن را فشار دهید. این روش برای برداشتن لکه‌های کهنه جوهر هم کاربرد دارد.

۹- از شامپوی نرم‌کننده مو به عنوان ماده ضد چروک لباس استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

برای باز کردن چروک پارچه، ملحفه یا لباس می‌توانید از نرم‌کننده موهایتان کمک بگیرید. به این صورت که ۱/۴ پیمانه نرم‌کننده مو را درون لگن حمام بریزید. مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس پارچه یا لباس را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این محلول بخوابانید.

۸- از پارچه‌های جذب‌کننده رنگ و آلودگی استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

این پارچه‌ها ممکن است دستمال دست، حوله دستی، لیف حمام یا دستمال سفره باشند که با یک محلول ویژه توانایی جذب رنگ و میکروب‌ها را بدست می‌آورند. برخی از لباس‌ها ممکن است در طول شست‌وشو رنگ و کثیفی به آبِ داخل ماشین لباسشویی پس دهند. برای اینکه لباس‌‎های دیگر این رنگ و آلودگی را به خود جذب نکنند باید چاره‌ای بیندیشید. برای این منظور، آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید. یکی از پارچه‌های بالا را با این محلول خیس کنید و کنار بگذارید تا خشک شود. حالا پارچه کَچر (جذب‌کننده) آماده است. این پارچه را همراه با لباس‌ها درون ماشین لباسشویی بیندازید و خیالتان راحت باشد که هیچ لباسی به آن یکی رنگ نمی‌دهد.

۷- با کمک چای و قهوه لباس‌های مشکی و تیره را نونوار کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

چای و قهوه کمک می‌کنند تا لباس‌های تیره شما نو به نظر برسند. برای این منظور فقط کافیست در مرحله آبکشی ماشین لباس‌شویی، ۲ پیمانه چای یا قهوه دم‌کشیده در آن بریزید. البته حواستان باشد که همه لباس‌های درون ماشین لباسشویی باید حتما تیره و سیاه باشند.

۶- لباس‌های زیر زنانه را درون سبد قرار دهید تا خشک شوند

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

لباس‌های زیر زنانه را از رخت آویزان نکنید و در عوض آنها را درون سبد بگذارید تا در طول خشک شدن، تغییر فرم ندهند.

۵- با روغن‌های اساسی (اسانس) به لباس‌ها طراوت ببخشید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

هنگام شستن لباس با ماشین لباسشویی خوب است در مرحله آبکشی کردن، چند قطره اسانس یاس یا اسطوخودوس به آن اضافه کنید تا لباس‌های بوی خوبی بگیرند. اسانس لیموترش هم گزینه خوبی است.

۴- از یخ برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها کمک بگیرید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

اگر دوست ندارید پس از باز کردن در ماشین لباسشویی (پس از شست‌وشو) با تعداد زیادی لباس چروک مواجه شوید توصیه می‌کنیم قبل از شست‌وشو، به همراه لباس‌ها تعداد زیادی یخ درون ماشین لباسشویی بیندازید.

۳- کلاف کاموایی را برای نرم کردن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی بیندازید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

هنگام شست‌وشوی لباس در ماشین خوب است چند کلاف کاموایی کوچک را درون خشک‌کن ماشین لباسشویی بیندازید. البته توجه داشته باشید که این ترفند برای لباس‌های تیره کاربردی ندارد.

۲- از ورقه آلومینیومی برای کاهش زمان آبکشی استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

یک ورقه آلومینیومی را مچاله کنید و همزمان با لباس‌ها درون ماشین لباسشویی بیندازید. فویل هم خاصیت ضد استاتیک دارد و هم روند خشک شدن لباس‌ها را سرعت می‌بخشد.

۱- از دهانشویه برای تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی استفاده کنید

ترفندهای استفاده از ماشین لباسشویی

برای اینکه ماشین لباسشویی همیشه درست و کامل کار کند باید دایما آن را تمیز و ضدعفونی کنید. برای این منظور پودرهای مخصوصی در بازار وجود دارد. اما اگر به آن پودر دسترسی نداشتید، محلول دهانشویه نیز گزینه کارسازی است.

نصف پیمانه دهانشویه را درون ماشین لباسشویی بریزید و آن را روشن کنید تا یک دور کامل کار کند. این کار باعث می‌شود تا همه قارچ‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌های مضر از بین بروند.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود