بدون دیدن تخت جمشید از شیراز برنگردید

بدون دیدن تخت جمشید از شیراز برنگردید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به شیراز سفر کرده‌اید و تخت جمشید زیبا و باشکوه را ندیده‌اید، باید بگوییم که بازدید از باشکوه‌ترین اثر تاریخی کشور را از دست داده‌اید.

تخت جمشید که یادگار دوران باشکوه هخامنشیان است امروز یکی از مطرح‌ترین آثار تاریخی جهان است که بازدیدکنندگان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود می‌کشاند.

تخت جمشید در مرکز استان فارس و درست در ۱۰کیلومتری شمال شهر مرودشت و در ۵۷کیلومتری شیراز قرار دارد. این اثر باستانی زیبا و باشکوه روی یک تخته سنگی بزرگ که به صفه معروف است بنا شده است که ارتفاع آن بین ۸ تا ۱۸ متر بالاتر از سطح جلگه مرودشت است.

تخت جمشید شیراز

اگر چه در وبسایت نابرو می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد منطقه زییا دریافت کنید، اما به صورت مختصر در این مطلب برخی از شگفتی‌های این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم.

کاخ آپادانا، کاخ هدیش، کاخ شورا، کاخ صد ستون، کاخ تچر، کاخ سه در، کاخ ملکه و کاخ ه تنها برخی از دیدنی‌های باشکوه تخت جمشید هستند که در ویکیپدیا می‌توانید در مورد آن بخوانید. به غیر از این موارد، اطراف تخت جمشید شما می‌توانید از دیدنی‎هایی مانند نقش رجب، نقش رستم، پاسارگاد که همگی میراث گذشتگان ماست دیدن کنید.

تخت جمشید شیراز

اگر گذرتان به شیراز افتاد حتما به این مناطق دیدنی سری بزنید و با تمدن باشکوه ایران کهن آشنا شوید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود