۳ نکته مهم که هرگز نباید قبل از خواب فراموش کنید

اول مراقبت از پوست، بعد خواب

۳ نکته مهم که هرگز نباید قبل از خواب فراموش کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شب‌ها، آنقدر خسته‌اید که حوصله ندارید صورت خود را بشویید و با آرایش می‌خوابید؟ اگر این طور است، باید بدانید به پوست خود آسیب زده‌اید و بهتر است هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید. از روی خیرخواهی باید به شما بگوییم که پوست سالم و درخشان، فقط با صرف پول به دست نمی‌آید، بلکه باید از پوستتان مراقبت کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

پس، مراقبت‌های پوستی شبانه را جدی بگیرید، زیرا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، این مراقبت‌ها بر ظاهر و احساس شما اثر می‌گذارند. برای داشتن پوستی شاداب و سالم، حتماً مقاله ی زیر را بخوانید، زیرا با کمک آن می‌توانید از اشتباهات رایج در مراقبت از زیبایی بپرهیزید و در طول شب خوابی آرام داشته باشید.

چرا به مراقبت های شبانه‌ی پوست  نیاز داریم؟

خواب شبانه رویدادی طبیعی است. اگر هر شب و به طور مداوم به مراقبت‌های پوستی پای بند باشید، کیفیت خواب خود را بالا خواهید برد.

پوست ما هنگام خواب عمیق به صورت طبیعی احیا می‌شود. البته، پوست باید به طور کامل پاکسازی شده باشد تا این فرایند رخ دهد. پس، بکوشید پیش از خوابیدن، پوستتان را پاکسازی کنید.

همچنین، از آنجا که هنگام خواب موادی که روی صورتتان است با تعریق پاک نمی‌شوند، شب‌ها زمان مناسبی برای مصرف محصولات مراقبتی است. وقتی که خوابیده‌اید، همه‌ی محصولاتی که استفاده کرده‌اید، به خوبی جذب خواهند شد.

چنانچه، قبل از خوابیدن برنامه‌ی مراقبت از پوست خود را رعایت نکنید، پس از بیدار شدن پوستتان ظاهر مطلوبی نخواهد داشت. به خصوص اگر آرایش صورتتان را نشویید.

اگر هنوز به این باور نرسیده‌اید، پیشنهادات ما را بخوانید تا بعد از یک روز طولانی، از پوست خود احساس رضایت داشته باشید.

قدم اول: پاک کردن آرایش

مراقبت از پوست

حتماً می‌دانید که بسته شدن منافذ پوست اصلاً خوب نیست. در این شرایط پوستتان آسیب می‌بیند و سر و کله‌ی جوش‌های سرسیاه پیدا می‌شود. برای پاک کردن آرایش لازم نیست وقت زیادی را صرف کنید، فقط کافی است یک آرایش پاک کن مناسب را (مانند آب میسلار، پاک کننده‌ی صورت یا دستمال مرطوب آرایش پاک کن) کنار تختخواب خود قرار دهید.

اگر در کل روز آرایش دارید، آب میسلار پاک کننده‌ی صورت کمک می‌کند تا صورتتان را تمیز کنید. به این منظور، پد پنبه‌ای را به آب میسلار آغشته کنید، سپس به مدت چند ثانیه چشمانتان را ببندید و با پد پنبه‌ای اطراف آنها را پاک کنید. برای پاک کردن کل صورتتان می‌توانید از این پد استفاده کنید.

قدم دوم: پاک کننده ی صورت را فراموش نکنید

مراقبت از پوست

بعد از پاک کردن آرایش صورت خود، متوجه می شوید که پوستتان هنوز هم به پاکسازی نیاز دارد. بنابراین در قدم بعدی مراقبت های پوستی قبل از خواب، به یک پاک کننده ی صورت نیاز دارید تا هر گونه آلودگی را از روی پوستتان حذف کنید. زیرا ممکن است هنوز هم مواد آرایشی روی صورتتان باقی مانده باشند.

بنابراین، دست‌های خود را مرطوب کنید و پاک کننده را روی دستان خود بریزید. سپس، به صورت دَوَرانی آن را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. در پایان، با آب ولرم صورت خود را بشویید و به آهستگی آن را خشک کنید.

قدم سوم: استفاده از مرطوب کننده- مهم نیست که چه نوع پوستی دارید!

مراقبت از پوست

مهم نیست که پوست شما معمولی، خشک، چرب یا مختلط (پوستی که در بعضی قسمت‌ها چرب و در برخی نواحی خشک است) باشد، در طول روز باید دو بار از مرطوب کننده استفاده کنید، یک بار صبح و یک بار شب‌ها قبل از اینکه بخوابید.

آیا هنوز هم مطمئن نیستید که باید از مرطوب کننده استفاده کنید؟ به نکات زیر برای انتخاب مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود توجه کنید.

اگر پوستتان چرب است، یک مرطوب کننده‌ی بر پایه‌ی آب، به صورت کنترل شده پوستتان را آبرسانی می‌کند. این نوع مرطوب کننده‌ها، ظاهر چرب و براق پوست را از بین می‌برند. به همین دلیل، بهترین نوع مرطوب کننده برای پوست چرب به حساب می‌آیند.

اگر پوستتان حساس است، یک مرطوب کننده‌ی بدون عطر مخصوص پوست‌های حساس برای شما مناسب است. زیرا طبق تحقیقات آکادمی درماتولوژی آمریکا، مواد عطری موجود در محصولات آرایشی ممکن است پوست حساس را تحریک کنند.

اگر پوستتان خشک است، مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که بتواند برای مدتی طولانی آن را آبرسانی کند. با مصرف این نوع مرطوب کننده پوستی درخشان خواهید داشت.

اگر پوستتان مختلط است، باید برای قسمت‌های مختلف آن، از مرطوب کننده‌های مختلفی استفاده کنید. در این حالت، به یک مرطوب کننده‌ی سبک و مات برای ناحیه‌ی T شکل صورت (پیشانی، بینی، چانه و اطراف دهان) و یک مرطوب کننده‌ی قوی برای گونه‌های خود نیاز دارید.

اگر پوستتان معمولی است، به شما تبریک می‌گوییم. خیلی خوش شانس هستید و می‌توانید هر نوع مرطوب کننده‌ای را که می‌خواهید استفاده کنید.

فروشگاه لافارر با بهره‌گیری از محصولات مراقبتی که با فرمولاسیون جدید و منحصر به فرد طراحی شده‌اند، با هدف حفظ زیبایی و سلامت انواع پوست، در راستای تولید انواع محصولات پاک کننده صورت و آرایش پاک کن در جهت رفع مشکلات و نیازهای مصرف کنندگان تلاش می‌کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود