جایگاه فرش در طراحی دکوراسیون

جایگاه فرش در طراحی دکوراسیون

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سطوح سرامیکی دارای جلا و درخشندگی و زیبایی بصری یکنواخت هستند و تمیز کردن آنها راحت و سریع است و نیازی به نیروی متخصص ندارد. اما عده ای راحتی فیزیکی را به حس مینیمال پارکت و تمیزی سرامیک ترجیح میدهند. راحتی فیزیکی به چه معناست؟ در زمینه  فرش منظور ما از راحتی فیزیکی نرمی بافت فرش نسبت به سطوح پارکت و...  و گرمایی است که با وجود فرش به محیط زندگی ما منتقل میشود . فرش ها از تنوع بافتی بالایی برخوردار هستند که متناسب با نوع استفاده و جنبه ی زیبایی انتخابمیشوند و انسان از دیرباز به گرم و نرم بودن محل خواب خود توجه ویژه ای داشته است. در خصوص گرما باید گفت فرش ها بخصوص فرش هایی با ضخامت بالا به نوعی عایق هدر رفت دما از کف هستند و بخصوص در فصول سرد وجود آنها در منازل اجباری است . در غیر این صورت هرچقد هم که سیستم گرمایش از کف قوی ای داشته باشیم باز لطافت و حس گرمایی که فرش به محیط منتقل میکند را نمیشود نادیده گرفت.

از فرش برای جداسازی نقاط مختلف خانه به همراه ایجاد هارمونی و توازن در محیط استفاده میکنیم. تصور کنید فضای پذیرایی و هال شما بصورت یکپارچه بهم متصل است ، امروزه از فرش هایی با متراژ بالا و یا پر کردن تمام فضا با فرش جلو گیری میکنیم. در چنین شرایطی میتوانیم از دو قالی با ابعاد کوچکتر یا حتی متناسب به هم جهت تعریف فضاهای مختلف خانه استفاده کنیم . بطور مثال مبلمان راحتی L مانندی تهیه کرده اید و یک دست مبلمان استیل برای پذیرائی دارید، از قالیچه کوچکی متناسب با رنگ مبلمان ال خود در مرکز استفاده کنید و میز جلو مبلی را روی آن قرار دهید به این ترتیب شما از طریق کف حریم فضای نشیمن خود را تعریف کرده اید . گاهی فرش نشیمن میتواند فرش فانتزی یا فرش بدون ترنجی به دور از تجملات باشد که صرفا محیط نشیمن شما را گرم و دلپذیر میسازد. در مقابل برای فضای پذیرائی نیز میتوانید از قالی بزرگتر با نقش های زیبا برای ایجاد جلب توجه برای فضای تشریفاتی پذیرائی استفاده کنید و میز جلو مبلی شیشه ای و یا رسمی تری نسبت به مبلمان فضای نشیمن خود داشته باشید که کاربری دو فضا را از هم جدا کند و در واقع شما دو محیط متفاوت به وجود آورده اید که در عین زیبایی و تنوع به هم متصل هستند و خانه ی شما را به فضایی جهت آرامش شما تبدیل کرده اند.

همچنین از فرش برای برجسته سازی قسمتی از خانه نیز میتوان استفاده کرد که برای این کار فرش های ساده و بدون طرح یا الگوهای تکرار شونده بهترین گزینه هستند. پیانوی زیبایی را تصور کنید که در گوشه ی  فضای خانه ی شما جای گرفته و شما میخواهید این عنصر که برای شما ارزش ویژه ای دارد بر دیگر اجزای دیگر غالب شود و اصطلاحا به چشم بیاید. از قالی قرمز یا نارنجی رنگ بدون طرح یا به همراه الگو های هندسی تکرار شونده به رنگ آبی یا کرم ،در نزدیکی پیانوی ارزشمندتان استفاده کنید . حتی میتوانید از فرش های پرز بلند سفید که حالت خز مانند دارند برای اینکار در نزدیکی پیانو استفاده کنید .حال زمانی که از در خانه وارد میشود در نگاه اول رنگ گرم فرش بدون طرح شما را به مسیر استقرار پیانو راهنمایی میکند.

فرش برای امنیت محل زندگی هم استفاده میشود. شاید به نظرتان خنده دار بیاید که یک فرش چگونه مارا از عوامل محیطی در امان می دارد اما منظور از بیان این مسئله عوامل خطرناک در بعد کوچکتری هستند. نوزاد و کودک خردسالتان را درد نظر بگیرید که در حال بازی است و به زودی نخستین قدم های خود را بر میدارد و به جست و جو و کشف خانه مشغول میشود. در صورت عدم تعادل و افتادن مسلما بافت نرم فرش آسیب کمتری نسبتا به سرامیک یا پارکت برای وی به همراه خواهد داشت . خودتان و لیوانی در دستتان را در نظر بگیرید که در برخورد با سطح نرم قالی آسیب کمتری میبینید و به قولی خیالتان راحت است. حال راه رفتن یا دویدن را در طبقه دهم آپارتمانی تصور کنید یا بلعکس مهمانی ای که در طبقه ی پایین منزل در حال برگزاری است، فرش میتواند عایق صوتی مناسبی جهت انتقال سر و صدا باشد و صدای راه رفتن کفش های پاشنه بلند در طبقه ی بالا شما را آزار ندهد.

از کجا فرش مناسب دکوراسیون خرید کنیم؟


با توجه به افزایش تعداد انواع فروشگاه های فرش بزرگ و کوچک انتخاب یک جای مطمئن برای خرید فرش با کیفیت و مطابق با دکوراسیون منزل شاید کمی سخت باشد. در این میان با افزایش پیشرفت هر روزه ی دنیای اینترنت ، فروشگاه ها و مشتری های زیادی به سمت این فضا رفته اند. مزایای فروشگاه های اینترنتی انقدر زیاد است که در این مقاله به طور کامل نمی توان به آن پرداخت اما می توانیم با معرفی یک فروشگاه اینترنتی همه چیز تمام درمورد فرش به شما کمک زیادی کنیم . فروشگاه اینترنتی کالا فرش کاشان امکان خرید مستقیم و بی واسطه از کارخانه فرش و تولیدی را فراهم کرده است و یکی از باسابقه ترین فضا های خرید مطمئن در زمینه فرش ماشینی می باشد. مزایای خرید از فروشگاه کالا فرش را می توان در چند مورد خلاصه بیان کرد مثل خرید با قیمت تولیدی و درب کارخانه که اختلافی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد را با فروشگاه های معتبر فیزیکی ایجاد میکند و همینطور تضمین کیفیت که ضمانت کتبی کارخانه تولیدی فرش و خرید مستقیم از آن حامی یک فرش با کیفیت و درجه یک است . با مراجعه به آدرس اینترنتی www.kalafarsh.com به راحتی میتوانید از میان تنوع بسیار زیاد فرش هامثل فرش ۷۰۰ شانه ، فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه و فرش ۱۲۰۰ شانه تا فرش فانتزی و اتاق کودک انتخاب کنید و از پشتیبانی و راهنمایی قوی این مجموعه تولیدی فرش استفاده کنید.

منبع: ویرلن
بدون نظر

ورود