جریمه شیطنت با ترمز اضطراری قطار!

جریمه شیطنت با ترمز اضطراری قطار!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر با قطار هم مانند بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی با چالش هایی روبه روست! امکان خرابی بخشی از قطار و یا بروز اتفاقاتی که ممکن است جان افراد را به خطر بیندازد وجود دارد! به همین دلیل ترمز اضطراری قطار برای توقف آن توسط مسافران در کوپه ها تعبیه شده است. همان دستگیره قرمز رنگی که در هر کوپه قطار دیده می شود و شاید فکر کنید که هیچ وقت به کار کسی نیاید! اما اهمیت کار با آن در مواقع ضروری جزو مواردیست که الزام یادگیری نحوه استفاده از آن را در همان ابتدای حضور در قطار ایجاد می کند.

ترمز اضطراری قطار وسیله ای است که حتی بسیاری از مسافران همیشگی قطارها نیز طرز استفاده از آن را بلد نیستند. اما چه زمانی از این دستگیره های قرمز یا همان ترمزهای اضطرای قطار باید استفاده شود؟ و اما اگر بدون دلیل از ترمز اضطرای قطار استفاده کنیم چه عواقبی خواهد داشت؟

سفر با قطار

با وجود کمتر شدن استفاده بی جا و غیر ضروری، از ترمز اضطراری اما هنوز هم در مواردی شاهد آن هستیم. به همین دلیل و برای مقابله با این موارد، برای متخطیان جریمه نقدی تصویب شده است. جریمه استفاده بدون دلیل از ترمز اضطراری قطار ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است. اما این تمام ماجرا نیست. شخص متخطی علاوه بر این ۱۰۰ هزار تومان باید تمام هزینه های ناشی از آسیب به قطار را پرداخت نماید. در ترمز اضطراری به دلیل شدت توقف قطار ممکن است به افراد داخل قطار و وسایل درون قطار یا سیستم مکانیکی قطار اسیب جدی وارد که خسارت آن را باید به ۱۰۰ هزار تومان اولیه اضافه کنید! سرعت قطار به هنگام ترمز اضطراری به یکباره صفر می شود و توقف می کند. در این میان ممکن است که علاوه بر قطار، افراد هم دچار آسیب شوند. و اگر شخص بی دلیل و بابت شوخی و شیطنت و یا از روی کنجکاوی این کار را کرده باشد، باید تمام خسارات پدید آمده را بپردازد. همینطور توقف یک قطار در برنامه حرکتی سایر قطارها نیز اختلال وارد میکند که اگر هزینه به همراه داشته باشد، ممکن است پای فرد متخطی حساب شود.

گاهی حس بازیگوشی کودکان باعث کشیدن ترمز اضطراری قطار می شود که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است آموزش های لازم در مورد آنها به کودکان داده شود تا درگیر هزینه های پدید آمده از آن نشوید.

از دیگر مواردی که مسافران این ترمز را می کشند در همان ابتدای حرکت قطار و قبل از سرعت گرفتن است. دلیل آن را هم ترس جا ماندن برخی از همسفران خود اعلام می کنند.

نکته جالب در مورد تاخیرهای حرکت قطار است. اگر شما بلیط قطار خریداری کرده باشید در مقایسه با بلیط هواپیما انتظار تاخیر کمتری خواهید داشت.

سفر با قطار

اما چه زمان هایی باید از ترمز اضطراری استفاده کرد؟

اگر در حین حرکت قطار، موضوعی جان افراد را تهدید کرد و یا خرابی در یکی از قسمت های قطار دیده شد، برای استفاده از ترمز اضطراری تعلل نکنید. البته اگر بیماری و یا نیاز پزشکی یکی از افراد، اتفاق افتاد بهتر است قبل از اینکه به سراغ ترمز اضطراری بروید، از مهمانداران قطار کمک بخواهید تا هماهنگی های لازم با مراکز پزشکی و …. از طریق آنها انجام پذیرد. علاوه بر آن مهمانداران قطار با کمک های اولیه پزشکی مانند تنفس مصنوعی و …. آشنا می باشند.

قیمت یکسان بلیط قطار در سایت های آنلاین

از پر ترددترین مسیرهای ریلی می توان به مسیرهای مشهد، اهواز، شیراز، قم، تبریز، سمنان و … اشاره کرد. نکته جالب در سفر با قطار، قیمت یکسان آن در تمامی سایت ها و سامانه های فروش بلیط است. پس با خیال راحت می توانید خرید خود را انجام دهید. البته قطارهای مختلف و با توجه به سطح کیفیت متفاوتی که ارائه می کنند، قیمت های متفاوتی را شامل می شوند.

اما برای رزرو کوپه و یا خرید بلیط قطار می توانید از سامانه های آنلاین استفاده کنید. سایت هایی مانند سفرمی به نشانی www.safarme.com که تمام خدمات گردشگری، اعم از بلیط هواپیما ، رزرو هتل، بلیط اتوبوس، بلیط قطار، تور و بیمه مسافرتی را ارائه می دهند می توانند گزینه مناسبی برای رزرو بلیط و آغاز یک سفر باشند.

سفر با قطار
سفر با قطار

در حال حاضر سفر با قطار یکی از پر طرفدارترین وسیله های سفر در میان مردم محسوب می شود. قیمت مناسب بلیط قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی، تنوع قیمتی و کیفیت های متفاوت آن و همچنین امنیت سفر با این وسیله را می توان از دلایل محبوبیت قطار در بین مسافران دانست.

شاید عده ای سفر با قطار برای مسیرهای طولانی را کسالت آور بدانند و خرید بلیط هواپیما و سفر با آن را ترجیح دهند. اما بر خلاف تصور عده ای، سفر با قطارهای امروزی اصلا حوصله سر بر نیست! هر چند که این مقاله در مورد ترمز اضطراری قطار است اما بهتر است بدانید علاوه بر امنیت قطار، با توجه به ورود قطارهای لوکس و مدرن به ناوگان ریلی کشور، با امکاناتی همچون تلویزیون، اینترنت، موسیقی، پذیرایی های متنوع، مهمانداران مجرب و …. مسیرهای ریلی کشور دلپذیر شده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود