توضیحات آذری‌جهرمی درباره قطعی اینترنت

توضیحات آذری‌جهرمی درباره قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط، مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدد اینترنت را برقرار کنند.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گویی درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت:

اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

وی افزود: از روز گذشته پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط، مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدد اینترنت را برقرار کنند.

وزیر ارتباطات که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده، اما حفظ امنیت کشور به تشخیص امنیت کشور بسیار حائزاهمیت است، ادامه داد:

من امروز صبح با گروه‌های مختلف که در این موضوع دست‌اندرکار هستند، مانند وزارت کشور، صحبت کردم تا سریع‌تر اینترنت وصل شود.

آذری‌جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت داخلی می‌شود؟، خاطرنشان کرد:

خیر، این صحت ندارد؛ اینترنت داخلی معنا ندارد، بلکه یک عبارت کاریکاتور شده، بسیار غلط است، ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم.

توضیحات آذری‌جهرمی درباره قطعی اینترنت

جهرمی همچنین در خصوص پیشرفت شبکه ملی اطلاعات توضیح داد:

الان بهترین قاضی مردمند، هر چند از ناراحتی مردم از قطع بودن اینترنت و مشکلات آن اطلاع دارم و به خودم نیز در این چند روز اجازه استفاده از اینترنت را ندادم، اما مردم قضاوت کنند که آیا خدمات داخلی آنها بر شبکه ملی دچار اختلال شده است یا خیر. اگر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات نبود خدمات ابری داخلی نداشتیم و بسیاری از زیرساخت‌هیای مهم دیگر امروز، شاید دو میلیون راننده تاکسی اینترنتی و مردم در عذابی بزرگ و مشکل بودند، بانکها مختل بودند و بسیاری مباحث دیگر.

زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته، اما بپذیرید که کار بنده و وزارتخانه‌ام تولید محتوا نیست. حتما پس از بهبود شرایط، مفصل با مردم صحبت خواهم کرد و گزارش کاملی از پیشرفت‌های شبکه ملی خواهم داد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سئوالی در مورد ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بود اینترنت را برای مردم ایران تهیه می‌کنیم گفت: اولا این ادعا اکنون ممکن نیست، برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۵ دارند که مطرح کرده‌اند، اما بهتر است بدانند ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارد، دولت شما همان دولتی است که سالها از هر اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده، اگر ادعای راستگویی دارید، داروی کودکان سرطانی ایرانی را چرا تحریم کرده‌اید؟ چرا در همین حوزه استارت‌آپهای ایرانی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده‌اید؟

اینترنت به زودی به زندگی مردم ایران باز می‌گردد و دولت هم آنرا مثل چند سال گذشته توسعه خواهد داد و اتفاقا با حضور جریان ساز جوانان ایرانی، روز به روز ظلم شما و دولتتان را به گوش مردم دنیا خواهیم رساند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • amir آبان ۲۸, ۱۳۹۸

    قبلا میگفت فیلتر تلگرام اینستاگرام نیست!الان میگه اینترنت میلی نیست!!
    شماها چرا کاری میکنی که تحریم کنن؟ همش شدین شماها ما مردم هیچ دخالتی نداریم و نظرمون مهم نیست

  • علی آبان ۲۸, ۱۳۹۸

    خدایا خلاصم کن خسته شدم شدم جوون افسرده ی ۲۴ ساله ی بی پول که میخواد به زندگیش سر و سامون بده کمک خرج مادر مریضش باشه ولی هر روز یه سنگی جلو پام بندازین شماها هر روز یه دغدغه به خدا عکس شماها رو تو این سایتا میبینم خونم قل قل میجوشه قلبم میگیره به خدا اگه قدرت دست من بود بدترین مجازاتی که میتونستم در حقتون بکنم این بود که حالا ۲۴ سال جای من زندگی کنید ببینم دووم میاوردید هی

  • radin.bhr اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    بی شرف مردم جهان دارن میرن فضا
    ما اینترنت رو قطع میکنیم؟