هر آنچه در مورد هزینه‎ ‎تحصیل‎ ‎در‎ ‎کانادا باید بدانید

هر آنچه در مورد هزینه‎ ‎تحصیل‎ ‎در‎ ‎کانادا باید بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کانادا را می توان جزء لیست کشور های محبوبی نام برد که در سطح ایران دارای متقاضیان تحصیل بسیار متعددی می باشد. درواقع یکی از بهترین راه های اخذ اقامت در در این کشور توسعه یافته، تحصیل در یکی از دانشگاه های آن می باشد.

سطح علمی افرادی که در دانشگاه های کانادا دوره تحصیلی خود را گذرانده اند همواره در بالا ترین درجاتی است که در تمام نقاط جهان مورد تایید هستند. یکی از مهم ترین پارامتر هایی که تقاضا کنندگان تحصیل در کانادا باید مورد بررسی قرار دهند، مقدار هزینه ها است.

هزینه مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد که تقاضا کنندگان بایستی پیش از اقدام اطلاعات لازم را در مورد آن بدانند تا بتوانند با آگاهی کامل تصمیم بگیرند. هزینه هایی که تمام دانشجویان مهاجر به این کشور باید بپردازند، مشمول مواردی همچون مورد های پایین می شود:

  • شهریه: مهم ترین رکن هزینه تحصیل در کانادا، شهریه است. مبلغ شهریه دانشگاه مورد نظر بسته به رشته دانشگاهی، مقطع تحصیلی، اعتبار دانشگاه و … متغیر است.
  • هزینه محل زندگی: از جمله دیگر موارد حائز اهمیت مربوط به هزینه تحصیل در کانادا اجاره بهای پرداختی برای منزل است. اجاره بهای منزل نیز بر اساس منطقه مشخص می شود. به عبارتی هر منطقه ای از کشور کانادا از خانه هایی با نرخی متفاوت برخوردار است، به گونه ای که برخی مناطق ارزان تر از منطقه های دیگر هستند. در انتخاب محل زندگی افراد باید به طور حتم تحقیقات لازم را در مورد نرخ منازل منطقه های مختلف کانادا انجام دهند‌.
  • هزینه های رفت و آمد: در این مورد اگر دانشجویان از وسایل عمومی ای چون اتوبوس استفاده کنند برای شان مقرون به صرفه تر تمام خواهد شد‌.
  • هزینه خورد و خوراک: لازم به ذکر است هر کدام از شهر های کشور کانادا دارای هزینه های متغیری برای خورد و خوراک هستند و نمی توان نرخ ثابتی در این مورد اعلام کرد.
  • هزینه های مربوط به کتاب و وسیله های آموزشی: دانشجویان می توانند با بهره مندی از کتابخانه های عمومی و کتاب های الکترونیکی هزینه های مربوط به تهیه کتاب های آموزشی را تا حد زیادی کاهش دهند.

پذیرش رشته های پزشکی در کانادا

هزینه‎ ‎تحصیل‎ ‎در‎ ‎کانادا

دانشگاه های کشور کانادا بستر بسیار مناسبی برای فراگیری انواع علوم تجربی می باشند، چرا که اساتید آموزشی دانشگاه های معتبر کانادا همه دارای سوابق بسیار درخشانی هستند که منجر به ارائه بهترین آموزش ها بر اساس مطلوب ترین متد های آموزشی شده است.

در ادامه می توانید با برخی از بارز ترین شرایط تحصیل در انواع رشته های پزشکی و داروسازی کشور کانادا آشنا شوید:

  • تحصیل پزشکی در کانادا: شرایط پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه های کانادا به صورتی است که در وهله اول افراد باید یک دوره چهار ساله ی کارشناسی در یکی از رشته های علوم پایه، سپس دوره چهار ساله ی دیگری مربوط به تحصیلات پزشکی ( MD ) بگذرانند. بعد از گذراندن این دو دوره نوبت به رزیدنتی می رسد که بسته به رشته تخصصی بین ۳ تا ۷ سال طول می کشد. برخی از معتبر ترین دانشگاه های پزشکی کانادا عبارت می باشند از دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مک مستر، لاوال، کوئین، وسترن آنتاریو، شربروک، مونترال، آلبرتا، کلگری، اتاوا، لیکهد، مموریال نیوفاندلند و …
  • تحصیل داروسازی در کانادا: تحصیل داروسازی در کانادا به گونه ای است که ابتدا باید افراد دوره ای معادل با دوره ی فوق دیپلم را پشت سر بگذارند. اگر نمره های اخذ شده در این دوره مطابق با حداقل نمره مورد نیاز باشد، می توانند در آزمون دانشگاه های داروسازی شرکت کنند. از جمله بهترین دانشکده های داروسازی این کشور می توان به دانشگاه های دالهاوزی، مموریال، لاوال، تورنتو، ساسکچوال، البرتا، مونترال، مانیتوبا و واترلو اشاره کرد.

پذیرش رشته های مهندسی در کانادا

تحصیل در کانادا به علت کیفیت بسیار بالایی که دارد، متقاضیان بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. رشته های مهندسی دانشگاه های کشور کانادا همه دارای اساتیدی با سطح علمی بسیار مطلوبی هستند که منجر به تربیت بهترین و دانا ترین دانشجو ها شده است.

از جمله بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل مهندسی عبارت می باشند از:

هزینه‎ ‎تحصیل‎ ‎در‎ ‎کانادا

  • دانشگاه تورنتو: به طور حتم اسم این دانشگاه را بار ها شنیده اید، چرا که جزء معتبر ترین دانشگاه های دنیا است. دانشگاه تورنتو نه تنها معتبر ترین، بلکه بزرگ ترین دانشگاه کشور می باشد.
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: سی و هفتمین رتبه در لیست تمام دانشگاه های جهان متعلق به این دانشگاه است.
  • دانشگاه مونترال: این دانشگاه با عنوان دانشگاه مهندسی پلی تکنیک مونترال هم معروف است. متد آموزشی این دانشگاه بر اساس زبان فرانسوی برگزار می شود.
  • دانشگاه واترلو: برنامه های درسی این دانشگاه به قدری منظم و مطلوب است که دارای بهترین برنامه های درسی باکیفیت از نظر مجله ی معتبر مک لینز می باشد.
  • دانشگاه وسترن انتاریو: محوطه ی این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های دیگر کشور به مراتب زیبا تر و چشم نواز تر می باشد.
  • دانشگاه کلگری: دانشگاه کلگری دارای جامع ترین دوره های کار آموزی است.
  • و دانشگاه های دیگری چون دانشگاه کویینز، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه کلگری، دانشگاه واترلو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه البرتا.

دو رشته پرطرفدار در کشور مجارستان تحصیل دندانپزشکی کانادا  و تحصیل پزشکی در کانادا است.

تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که برند Go2TR توانسته است با نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده یکی از اصلی ترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود