کدام استان‌های کانادا برای زندگی مناسب تر هستند؟

کدام استان‌های کانادا برای زندگی مناسب تر هستند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کانادا به واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در زمینه‌های مختلف به یکی از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۰۰هزار مهاجر وارد کشور کانادا شده‌اند. نظام آموزشی پیشرفته، فرصت‌های شغلی مناسب و سطح بالای رفاه و کیفیت زندگی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کانادا بین مهاجران محسوب می‌شود. با وجود این که مهاجران در نقاط مختلف کشور کانادا پراکنده شده‌اند اما برخی از مناطق و استان‌های این کشور شرایط مناسب‌تری برای زندگی دارند.

استان انتاریو

استان اُنتاریو با داشتن ۱۴۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۹ از این حیث در بین استان‌های کانادا رتبه اول را دارد. این استان ۱۵ میلیون نفری به عنوان پرجمعیت‌ترین استان کانادا و تورنتو به عنوان مرکز آن پرجمعیت‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آیند. جالب است بدانید که در حدود نیمی از ساکنان تورنتو در کشورهای دیگر متولد شده‌اند و از این لحاظ شهر تورنتو یکی از مهم‌ترین شهرهای چندفرهنگی جهان محسوب می‌شود. علاوه بر تورنتو شهرهای مهم دیگری از جمله اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا نیز در این استان واقع شده‌اند.

استان انتاریو قطب اقتصادی این کشور بوده و صنایع مختلفی در آن وجود دارد که بیشتر آن‌ها در شهر تورنتو قرار گرفته‌اند. اقتصاد متنوع و پررونق انتاریو طیف گسترده‌‎ای از فرصت‌های شغلی از کشاورزی گرفته تا فناوری اطلاعات را فراهم کرده است. نرخ بیکاری در این استان ۶.۸ درصد است که با میانگین ملی کانادا مطابقت دارد. سطح درآمد ساکنان انتاریو در بالاترین رده بین تمامی شهرهای کانادا قرار دارد و حداقل دستمزد در استان ساعتی ۱۱ دلار است. متوسط درآمد سالانه یک خانوار در انتاریو حدودا ۷۵ هزار دلار است. البته برخی هزینه‌ها از جمله هزینه مسکن در این استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

شهرهای تورنتو و اتاوا در رده‌بندی جهانی از لحاظ پاکیزگی، ایمنی و در دسترس بودن خدمات در بالاترین رده‌ها قرار می‌گیرند. بالا بودن استانداردهای زندگی در استان انتاریو باعث شده تا این استان به یکی از مقاصد برتر جهان برای مهاجرت تبدیل شود.

استان کبک

استان کِبِک در سال ۲۰۱۹ جمعیتی در حدود ۸.۵میلیون نفر داشته که تقریبا ۴۵هزار نفر آن‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. کبک تنها استان کانادا محسوب می‌شود که زبان رسمی آن فرانسوی است. مرکز این استان شهر کبک بوده که ۸۰۰هزار نفر جمعیت دارد اما بزرگ‌ترین شهر استان مونترال است که بیش از ۱.۷میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. مونترال دومین شهر بزرگ کانادا بوده و هر ساله تعداد زیادی مهاجر را برای کار و زندگی می‌پذیرد. در حال حاضر بیش از ۳۰درصد جمعیت مونترال را مهاجران تشکیل می‌دهند.

اقتصاد استان کبک کاملا صنعتی بوده و محصولات متنوعی از نرم‌افزارها گرفته تا هلی‌کوپتر در این استان تولید می‌شود. به واسطه همین تنوع، فرصت‌های شغلی مناسبی در این استان وجود دارد که مهاجرت کاری به کبک را تبدیل به گزینه‌ای محبوب کرده است. حداقل دستمزد در کبک ساعتی ۱۰.۵دلار بوده و متوسط درآمد ناخالص یک خانوار در استان کبک تقریبا ۷۰هزار دلار است. یکی از دلایل محبوبیت کبک هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی و ارزان بودن آن نسبت به سایر استان‌های مهم کانادا است. هزینه زندگی در کبک پایین‌تر از میانگین ملی کانادا بوده و این موضوع به ویژه در زمینه مسکن جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

شهر مونترال به عنوان پایتخت اقتصادی کبک شناخته شده و به عنوان پایگاه مهمی برای شرکت‌های بین‌المللی بزرگ به حساب می‌آید. علاوه بر این، مونترال شهری پرجنب‌وجوش با کیفیتِ زندگیِ بالا بوده و از لحاظ هزینه‌های زندگی جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای مهم آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کُلُمبیا در سال ۲۰۱۹ میلادی حدودا ۵میلیون نفر جمعیت داشته که ۴۳هزار نفر آن‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. ونکوور پرجمعیت‌ترین شهر این استان بوده و چیزی حدود ۶۸۰هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند. اگرچه اقتصاد استان بریتیش کلمبیا به طور سنتی تحت سیطره منابع طبیعی بوده اما در دهه‌های اخیر تغییرات چشمگیری در آن اتفاق افتاده و اقتصاد صنعتی و خدماتی گسترده‌ای در این استان ایجاد شده است. علاوه بر این، به واسطه طبیعت بی‌نظیر، صنعت توریسم نیز از دیگر بخش‌های اقتصادی مهم بریتیش کلمبیا محسوب می‌شود.

بریتیش کلمبیا مکان مناسبی برای پیدا کردن شغل در کانادا است و طی ۳۰سال گذشته نرخ بیکاری در آن به ۶.۱درصد کاهش پیدا کرده است. ضمن این که با رشد بخش خدمات و فناوری پیش‌بینی می‌شود که طی سالیان آتی رشد کاملا مثبتی در این استان رخ داده و فرصت‌های شغلی بیشتری برای مهاجران به وجود بیاید. با وجود بالا بودن هزینه‌های زندگی به ویژه هزینه مسکن در بریتیش کلمبیا اما سطح درآمد نیز به همان میزان بالا است. این استان دارای حداقل دستمزد ساعتی ۱۰.۲دلار بوده و دومین نرخ پایین مالیات بر درآمد را دارد.

استان بریتیش کلمبیا به برخورداری از سطح بالای زندگی مشهور بوده و شهر ونکوور همواره در بین شهرهای برتر جهان برای زندگی و کار قرار می‌گیرد. ونکوور فرصت‌های شغلی و فضای امن را برای ساکنان خود فراهم کرده و محیط چندفرهنگی آن به مهاجران این فرصت را می‌دهد تا به سرعت خود را با فضای این شهر سازگار نمایند.

استان ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۱میلیون نفر جمعیت داشته که حدودا ۱۴هزار نفر آن‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. شهر رجینا با جمعیت ۲۴۰هزار نفری به عنوان مرکز این استان شناخته می‌شود و شهر ساسکاتون با ۳۰۰هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین شهر این استان به حساب می‌آید. اگرچه استان ساسکاچوان از لحاظ تعداد جمعیت مهاجر در رده ششم استان‌های کانادا قرار گرفته اما برنامه‌های مهاجرتی این استان در کنار هزینه‌های پایین زندگی باعث شده تا ورود مهاجران به این استان سیر صعودی داشته باشد.

اگرچه کشاورزی بخش جدانشدنی اقتصاد ساسکاچوان است اما بخش خدمات نیز در سال‌های اخیر رشد زیادی در این استان داشته است. نرخ بیکاری استان ساسکاچوان کمتر از ۴درصد بوده که کمتر از هر استان دیگری در کانادا است. بنابراین پیدا کردن شغل مناسب کار چندان سختی نخواهد بود. ضمن این که حداقل دستمزد در این استان حداقل ساعتی ۱۰.۵دلار است.

هزینه زندگی در رجینا و ساسکاتون به عنوان دو شهر اصلی این استان نسبت به دیگر شهرهای مهم کانادا کاملا مقرون‌به‌صرفه بوده و به ویژه قیمت مسکن در این دو شهر از تمامی شهرهای مهم کانادا ارزان‌تر است. این موارد باعث شده تا مهاجرت به ساسکاچوان به گزینه بسیار خوبی برای شهروندان سایر کشورها تبدیل شود.

بدون نظر

ورود