شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند

شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

جهت جلوگیری از مشابه سازی و یا کپی کردن خدمات و محصولات در بازار صاحبان شرکت ها بهتر می باشد که برند خود را به ثبت برسانند. و آن برند را مخصوص خود سازند. موسسه ثبت برند و ثبت شرکت ذهن ناب قصد دارد در این مقاله شرایط و مدارک ثبت برند را برای شما عزیزان شرح دهد.

برند چیست؟

به احتمال زیاد تا کنون واژه برند به دفعات به گوش همه شما عزیزان خورده است ، در شرح این واژه باید گفت که برند در قوانین موجود نمی باشد و ما باید منظور خود را از برند مشخص نماییم . یعنی اینکه مشخص کنیم که می خواهیم علامت تجاری ثبت کنیم یا نام تجاری؟

بر اساس ماده ۳۰ قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری :” علامت جمعی و نام تجاری عبارت می باشد از :

  • علامت یعنی هر نشان قابل مشاهده ای که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز نماید.
  • علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که ای از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می نمایند متمایز کند.
  • نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی و یا حقوقی باشد .”

شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند

ثبت برند دارای چه مزایایی می باشد؟

مزایای برند در حال حاضر برای همه روشن می باشد . ثبت برند سبب می شود که کالا ها و خدمات شما از دیگر کالاها و محصولات متمایز گردد و از مانع از سوء استفاده رقبای شما می گردد.

در صورتی که شما برند خود را به ثبت رسانده باشید ؛ اگر هر نوع سوء استفاده ای از آن شده باشد می توانید آن را پیگیری نمایید.

برند را می توان در خیلی از حوزه های فعالیت به ثبت رساند .باید بدانید که در کنوانسیون های بین المللی طبقات مختلفی برای حوزه های فعالیت برند ها در نظر گرفته شده ایت. تقریبا ً ۴۵ طبقه جهت کالاها و خدمات موجود می باشد . به عنوان مثال ثبت برند می تواند در حوزه تولید مواد شیمایی ، صنعتی ، رنگ روغن ، لاک ، مواد دارویی ، فلزات ، انواع ماشین ها ، آلات موسیقی ، چرم ، لوازم خانگی ، … انجام شود. و یا اینکه در حوزه خدماتی مانند مدیریت مالی ، ساختمان سازی ، بیمه ، آموزش و پرورش ، مخابرات و… تحت یک علامت تجاری ارائه داد.

شرایط و مدارک مود نیاز برای ثبت برند

شما عزیزان می تواند جهت جلوگیری از مشکلاتی که در پروسه ثبت علامت تجاری امکان دارد برای شما پیش بیاید از مشاوره حقوقی کارشناسان موسسه حقوقی ذهن ناب در این زمینه بهره ببرید.

جهت به ثبت رساندن برند مورد نظر ، بایست یک سری مدارکی ارائه گردد که این مدارک با توجه به شخصیت ثبت کننده برند باهم مقداری متفاوت هستند . به این معنی که مدارک ثبت برند شخص حقیقی با شخص حقوقی مقداری با هم فرق دارند.

مدارک مورد نیاز ثبت برند اشخاص حقیقی

  • ارائه کپی برابراصل از شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی
  • چنانچه در برند یا علامت تجاری از حروف لاتین به کار رفته باشد ، باید شخص متقاصی کارت بازرگانی داشته و اصل و کپی برابر اصل آن را ارائه کند.
  • شخص متقاضی باید فعالیت اقتصادی داشته باشد . جهت اثبات این منظور باید یک مدرک شغلی ارائه کند. این مدرک می تواند مجوز کسب ، پروانه فعالیت ، گواهی فعالیت در حوزه ای خاص از نهاد و یا موسسات معتبر و یا هر مدرک شغلی معتبر دیگر باشد. این مدارک بایست یا اصل باشد و در صورتی که نامه و یا معرفی نامه است و یا کپی برابر اصل جواز تاسیس و … باشد.
  • شخص متقاضی باید نمونه هایی از علامت تجاری مد نظر خود برای ثبت را ارائه کند. و نمونه هایی که ارائه می شود باید در قالب تصویر و یا نمونه گرافیکی در ابعاد ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر مهیا و ارائه گردد.
  • چنانچه کارهای ثبت برند توسط وکیل انجام می شود باید باید کپی برابر اصل وکالت نامه وی هم ارائه شود.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند اشخاص حقوقی

  • ارائه کپی برابر اصل مدارک شناسایی مدیرعامل به عنوان نماینده اصلی شرکت جهت ثبت علامت تجاری اعم از شناسنامه و کارت ملی وی.
  • جهت اثبات شخصیت حقوقی جهت ثبت برند باید کپی برابر اصل از روزنامه تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت که کمتر از دو سال از آن گذشته است ارائه شود.
  • اشخاص حقوقی جهت به ثبت رساندن برند خود در طبقات مورد نظر بایست گواهی و یا مدرک یا مدارکی را ارائه کنند که نشانگر موضوع فعالیت شرکت و یا موضوع درخواست ثبت برند باشد. برای اثبات این قضیه می توان هر نوع اعلامیه و پروانه بهره بردارب ، پروانه ساخت از نهاد های خاص و یا گواهی ثبت اختراع و … را ارائه نمود.
  • چنانچه طرح ارائه شده جهت ثبت به عنوان برند دارای علامت و یا حروف لاتین باشد ، شرکت باید کارت بازرگانی داشته و یک نسخه کپی برابر اصل از آن را ارائه دهد.
  • باید از برند مورد درخواست برای ثبت نمونه کپی و یا نمونه گرافیکی و یا تصویری گویا در ابعاد ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر ارائه گردد.
  • اگر کار ثبت برند را وکیل انجام می دهد ، باید وکالت نامه وی هم ارائه شود.

مدارک لازم مشترک میان اشخاص حقیقی و حقوقی برای ثبت برند

برای ثبت برند یا علامت تجاری کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی علاوه بر مدارک ذکر شده در فوق باید مدارک زیر را هم ارائه کنند:

  • اظهارنامه ای جهت ثبت برند که پیش از ارائه مدارک بایست مهیا گردد و کلیه شرایط برند و مشخصان آن را درج نموده باشد.
  • اگر برند مورد نظر این اشخاص سه بعدی و یا چهر بعدی باشد و به صورتی که بیش از شش زاویه جهت برند در نظر گرفته شده باید بایست نمونه گرافیکی آن به صورتی ارائه گردد که کلیه این زوایا را پوشش دهد و در صورت لزوم هم ماکتی از آن ارائه شود.
  • برای هر کدام از اشخاص حقیقی و حقوقی این امکان فراهم می باشد که بتوانند از حق تقدم استفاده کنند . این حق تقدم با استناد به درخواست ثبت برند در خارج از کشور و حداکثر برای شش ماه می تواند با ارائه مدارک حق تقدک درخواست گردد. شما این مدارک را می توانید همراه با دیگر مدارک و اظهارنامه ثبت برند ، و یا اینکه طی مدت حداکثر ۱۵ روز بعد از ارائه اظهارنامه ارائه دهید.
  • هر کدام از اشخاص حقیقی و حقوقی برای اینکه برند خود را به شکل جمعی به ثبت برسانند باست نسخه ای از شرایط و ضوابط استفاده از این علامت جمعی نیز مهیا نموده و یا تایید مقامی صاحب صلاحیت را ارائه دهند.
  • باید کلیه درخوست کننده گان ثبت برند همراه با مدارک خود جهت ثبت برند ، رسید پرداخت هزینه ثبت برند را هم ارائه دهند.

کارشناسان موسسه ثبتی حقوقی ذهن ناب  اماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات در زمینه ثبت برند به شما عزیزان می باشند می توانید با شماره تلفن های این موسسه جهت برخورداری از خدمات آن تماس برقرار سازید.

۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

دیجیاتو
بدون نظر

ورود