۵ کشوری که امکان تحصیل رایگان در اروپا را فراهم می‌کنند

۵ کشوری که امکان تحصیل رایگان در اروپا را فراهم می‌کنند

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به اینکه تحصیل رایگان در اروپا برای دانشجویان اروپایی فراهم است، اما دانشجویان غیر اروپایی و خارجی که وارد کشور های اروپایی می شوند هم می توانند با دریافت تسهیلاتی به تحصیل رایگان در اروپا بپردازند. این امکان فرصتی برای آنها فراهم می کند تا اقامت اروپا را بعد از پایان تحصیلات و شروع به کار به دست آورند. در اروپا کشور های متعددی وجود دارند که شرایط بهینه ای برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند.

تحصیل رایگان در اروپا

آیا واقعاً تحصیل رایگان در اروپا امکان پذیر است؟

دانشگاه‌ های اروپایی در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی ‌زبان (مانند آمریکا)، بسیار مقرون ‌به‌ صرفه تر هستند. دانشگاه‌ ها و بورس ‌های کامل دولتی راه ‌هایی برای تحصیل رایگان در اروپا برای دانشجویان خارجی و غیر اروپایی به حساب می آیند. از این رو، کشور هایی وجود دارند که به دانشجویان بین ‌المللی اجازه می‌دهند بدون در نظر گرفتن کشور مبدا، آزادانه در اروپا تحصیل کنند.

این کشور ها شامل، آلمان، سوئد، ایتالیا، روسیه، هلند و فنلاند هستند. اگر در دانشگاه های دولتی این دست کشور ها ثبت نام کنید می توانید با دریافت بورسیه یا پرداخت هزینه بسیار محدود (بسته به هر دانشگاه) مشغول به تحصیل شوید. در بسیاری از این کشور ها شرایط یکسان تحصیل رایگان در اروپا وجود دارد. در ادامه به بررسی آمار و شرایط در برخی از این کشور ها برای اپلای و مهاجرت تحصیلی، خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

تحصیل در نروژ و سوئد با تسهیلات رایگان

سوئد و نروژ از کشور های رو به پیشرفت هستند که در آن اختلاف طبقاتی تقریباً حذف شده است. به گزارش شورای دانشگاهها و مدارس عالی (UHR) سوئد دانشجویان ایرانی توانسته اند در بین ۵ کشوری قرار گیرند، که تحصیلات خود را در مقاطع مختلف تحصیلی با موفقیت به پایان رسانده و مدارک خود را دریافت کرده اند.

این به معنای استقبال بالای دانشجویان ایرانی در بین دیگر کشور ها برای تحصیل در سوئد است. البته نباید تسهیلات و بورسیه هایی که کشور سوئد با عنوان تحصیل رایگان در اروپا برای دانشجویان غیر اروپایی در نظر گرفته است، غافل شد. طبق آمار منتشر شده در طول ترم پاییز ۲۰۱۷ ، ۳۴۵.۴۹۶ دانشجو در دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی سوئد ثبت نام کرده اند، که این تعداد بالاترین میزان از چهار سال گذشته بوده است.

رشد و تغییر نگاه دانشجویان به امکان تحصیل رایگان در نروژ و دانشگاه های دولتی سوئد باعث شده است تا بیشترین متقاضیان جهت تحصیل در این کشور درخواست مهاجرت تحصیلی و اپلای دهند.

اپلای

تحصیل در ایتالیا به صورت رایگان

شهریه دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل چندان گران نیست. حتی شما هزینه زیادی بابت زندگی دانشجویی در این کشور پرداخت نخواهید کرد. اکثر تسهیلاتی که برای ادامه تحصیل در ایتالیا، برای دانشجویان در این کشور در نظر گرفته شده است، متقاضیان ایرانی را برای تحصیلات عالی ترغیب می کند.

به این آمار توجه کنید: «در سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸، ۱۰۰۹ هزار دانشجو در دانشگاه لا ساپینزا رم ثبت نام کردند. به علاوه دانشگاه بولونیا، در شمال ایتالیا ۸۱ هزار دانشجو دارد، در حالی که دانشگاه ناپل فدریکو دوم با ۷۶.۵ هزار دانشجو مشغول به فعالیت است. در مجموع، ۱.۷ میلیون دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۱۷/۲۰۱۸ در دانشگاه های ایتالیا ثبت نام کردند.» از این آمار می توان نتیجه گرفت که تحصیل رایگان در اروپا با ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا اصلی ترین دلیل اشتیاق دانشجویان به ادامه تحصیل در این کشور می باشد.

تحصیل در آلمان رایگان، چقدر امکان پذیر است؟

بیشترین تعداد مهاجران ایرانی برای تحصیل در آلمان یا کار در این کشور را ایرانیان تشکیل می دهند. آلمان در حال تبدیل شدن به یک مقصد مهاجرت تحصیلی بسیار محبوب است که در بین دیگر مقاصد محبوب شامل ایالات متحده، انگلیس، کانادا و استرالیا قرار می گیرد.

این کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۵۰ هزار دانشجوی بین المللی را جذب خواهد کرد که هر کدام با توجه به شرایط تحصیل رایگان در اروپا می توانند با دریافت بورسیه در این کشور نیز مشغول به تحصیل رایگان شوند. در اصل، ۳۵.۳٪ از دانشجویان به دلیل وجود دانشگاه هایی با ارائه امکان تحصیل رایگان به سمت مهاجرت تحصیلی در آلمان گرایش پیدا می کنند.

امکان تحصیل رایگان در اروپا با تحصیل در فرانسه

طبق آمار منتشر شده از سال ۱۹۸۰ تعداد دانشجویان ثبت نام شده در دانشگاه های فرانسه به طور مداوم افزایش یافته است. امکان تحصیل رایگان در اروپا با تحصیل در فرانسه تنها با کمک بورسیه های تحصیلی قابل ارائه در این کشور امکان پذیر می شود. دانشگاه های تجاری، هنر و مهندسی معروفی در این کشور وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی یک بهشت واقعی محسوب می شوند. در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۸ بیشتر دانشجویان ثبت ‌نام ‌شده در دانشگاه های فرانسه رشته های هنر و علوم انسانی را دنبال کردند.

مهاجرت تحصیلی

چگونه می توان به تحصیل در روسیه به صورت رایگان دست یافت؟

آیا برای تحصیل رایگان در اروپا می توانیم به دانشگاه های روسیه برویم؟ پاسخ مثبت است. دانشجویان بین المللی می توانند از بین چندین روش برای واجد شرایط بودن تحصیل رایگان در اروپا با تحصیل در روسیه را امتحان کنند.

به عنوان مثال ، آنها می توانند در المپیاد هایی که توسط دانشگاه های روسیه ترتیب داده شده اند شرکت کنند. برندگان می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه پذیرش شوند و حق عدم پرداخت شهریه یا ترجیحات مختلف پذیرش را دریافت کنند. اتباع خارجی نیز می توانند برای بورس تحصیلی دولت روسیه اقدام کنند. برخی از گروه های خارجی نیز می توانند به طور مساوی با روس ها به طور رایگان و مساوی تحصیل نمایند.

دریافت اقامت اروپا و تحصیل رایگان در اروپا

گروه مهاجرتی اپلای من در مسیر نسبتاً دشوار امکان تحصیل رایگان در اروپا، شما را یاری خواهد کرد. همه خوب می دانیم که دریافت اقامت اروپا و امکان مهاجرت تحصیلی با کار و ادامه زندگی در این کشور میسر می شود. اما در اختیار داشتن یک مشاور و راهنما برای طی نمودن آسان تر این مسیر، امری ضروری است. اگر می خواهید جزء آمار ذکر شده در این مطلب برای تحصیل رایگان در اروپا باشید، میتوانید به گروه مهاجرتی اپلای من اعتماد نمایید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • مجله مهاجرت فروردین ۷, ۱۴۰۲

    سلام.وقت بخیر .
    در مورد تحصیل رایگان در اروپا میشه راهنمایی بفرمایید؟