ماجرای بارش بادمجان از آسمان تهران چه بود؟

ماجرای بارش بادمجان از آسمان تهران چه بود؟

طی دو روز گذشته ویدیوهای مربوط به بارش بادمجان از آسمان تهران شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام و توییتر را پر کرد؛ اتفاقی عجیب و بی سابقه که بسیاری را حیرت زده و برخی را هم پریشان کرد و کمی بعد مشخص شد که مردم با یک شوخی سرکاری روبرو هستند و بلای آسمانی بارش بادمجان از آسمان چیزی جز یک ویدیو ساخته شده با جلوه های ویژه نیست.

در واکنش به این اتفاق حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران اعلام کرد تصاویر زمانی را نشان می‌دهد که در تهران سرمای شدید حاکم بوده است و مربوط به حالا نیست. او همچنین خاطرنشان کرد که این تصاویر با استفاده از تکنیک‌های جلوه‌های ویژه که برای فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود، تهیه شده است.

بارش بادمجان

بعد از آنکه محرز شد تصاویر واقعی نیستند، کاربران کنجکاو فضای مجازی دست به کار شدند تا خالق ویدیوهای بارش بادمجان از آسمان را شناسایی کنند. در نهایت مشخص شد که سازنده این ویدیوها فردی به نام امین تقی پور طراح جلوه‌های ویژه برخی از فیلم‌ های مطرح هالیوود مانند «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان»، «بلید رانر ۲۰۴۹» و «مردان ایکس» است.

آقای تقی پور ظاهرا برای شرکت در مراسم درگذشت پدرش از کانادا (محل اقامت خود) به ایران آمده بود که به خاطر شیوع کرونا ویروس پروازش لغو شد و از بازگشت به خانه اش باز ماند. ماندن اجباری در ایران فرصتی برای او به وجود آورد تا خلاقیت خود را به رخ هموطنانش بکشد و ویدیوهای بسیار واقع گرایانه از بارش بادمجان در آسمان ایران بسازد؛ ویدیوهایی کاملا حرفه ای که حتی باور این اتفاق غیرممکن را در نظر بسیاری ممکن کرده بود.

دستگیری عوامل سازنده

در تازه ترین خبر، سردار ذوالقدری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ صبح امروز از شناسایی و دستگیری تیم پنج نفره سازنده این ویدیوها خبر داد. به گفته او این پنج نفره هم اکنون در پلیس امنیت به سر می برند و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از اقدام خود اعلام کرده اند که به هیچ گروهی وابسته نیستند.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ اظهار داشت که این افراد مدعی شده اند در حال یک کار تحقیقاتی در بحث جلوه‌های ویژه بودند که یکی از آنها اشتباهی ویدیو را در فضای مجازی منتشر کرده و در حال حاضر احساس ندامت و پشیمانی دارند.

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • علیرضا کریمی اسفند ۲۶, ۱۳۹۸

    کلا تو این مملکت شوخی هم نمیشه کرد

  • سعید اسفند ۲۷, ۱۳۹۸

    نمونه ای از امنیتی کردن همه چیز. کاری با اون وحشیهای بیمغزی که توی قم و مشهد می خوان به زور وارد حرم بشن و از خودشون ویدیو منتشر می کنند که مردم بیاید تجمع کنید ندارن ولی یک جوان خلاق که با کارش خنده روی لب مردم آورده رو میگیرن تا جلوی دوربین ابراز ندامت کنه. حتی یک بادمجون هم تهدیدیه برای نظام. همین کارها رو می کنند که هر متخصصی در اولین فرصتی که بتونه فرار می کنه از این خراب شده. این بیچاره هم بد شانسی آورده گیر کرده اینجا.