در سامانه ملی مبارزه با بیماری کرونا، وضعیت خود را اطلاع دهید

در سامانه ملی مبارزه با بیماری کرونا، وضعیت خود را اطلاع دهید

سامانه برنامه ملی مبارزه با کرونا ، یکشنبه ۲۵ اسفند ۹۸ توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان رونمایی شد. کردستان، یکی از مقصدهای بیماری کرونا در کشور است که در هفته پایانی سال ۹۸، متاسفانه شمار بیماران مبتلا شده به کووید ۱۹ در این استان در حال افزایش است. همان طور که می دانید، ویروس کرونا، یک ویروس سرما دوست است.

در سامانه برنامه ملی مبارزه با کرونا، می توانید در صورتی که مشکوک به بیماری کرونا هستید، با پر کردن فرم های اینترنتی، شناسایی شده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. سامانه برنامه ملی مبارزه با کرونا اقدامی است در راستای دولت الکترونیک و حمایت از بیماران کرونا تا با تشخیص زودرس از طریق یک بستر اینترنتی متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماران مبتلا به این ویروس، شناسایی و تحت نظر قرار بگیرند.

شما می توانید با مراجعه به سامانه برنامه ملی مبارزه با کرونا ، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کرده و سپس پرسشنامه ای به زبان فارسی که حاوی سوالاتی درباره وضعیت بالینی شما است را پر کنید.

عنوان این سایت: غربالگری و مراقبت کرونا جدید (COVID-19) اعلام شده است که برای دسترسی به آن باید وی پی ان را قطع کنید. بارگذاری این سایت به دلیل حجم بالای مراجعان، به کندی انجام می شود. لذا به این موارد در زمان دسترسی به پرتال توجه کنید.

پس از ثبت اطلاعات هویتی و اعلام وضعیت سلامت خود، مراقبیت سلامت، فرم های دریافت شده را بررسی و با اشخاص تماس می گیرند. اگر افراد، علائم خطرناک داشته باشند، سریعا شخص به پزشک مراکز جامع سلامت که به صورت ۱۶ ساعت در روز مشغول به کار هستند، معرفی می شوند تا درمان سرپایی در دستور کار قرار بگیرد و در صورت نیاز، بیمار، بستری شود.

سایت برنامه ملی مقابله با ویروس کرونا
تصویر ایندکس سایت برنامه ملی مبارزه با ویروس کرونا
سایت برنامه ملی مقابله با کرونا
برای ثبت نام در سامانه اطلاع رسانی موارد ابتلا به ویروس کرونا، باید کد ملی و تاریخ تولد را وارد کنید

طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، تست کرونا فقط برای بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی صورت می گیرد. در صورتی که شرایط بیمار ثبت نام شده در سامانه برنامه ملی مبارزه با کرونا، حاد باشد، درمانگاه های سطح دوم و یا بیمارستان های معین در استان، ارجاع می شوند.

فهرست سوالاتی که باید در سامانه برنامه ملی مقابله با ویروس کرونا پاسخ دهید
با کلیک روی کلید سبز زنگ (تایید اطلاعات)، کد رهگیری برای شما ارسال می شود و منتظر تماس مراقبان سلامت باشید

کلیه هزینه های درمانی، رایگان خواهد بود. اطلاعات ثبت شده افراد، موجب بهبود غربالگری بیماران و کاهش میزان مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی می شود. این امر، تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی را کاهش می دهد.

شناسایی زود هنگام بیماران، چرخه انتقال ویروس را قطع و اثرگذاری روند درمان را بیشتر خواهد کرد، بنابراین از مردم خواسته شده که در خصوص ارزیابی وضعیت سلامتی خود از طریق این سامانه اقدام کنند و از شرکت در برنامه چهارشنبه اجتناب کنند.

سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اخرین اطلاعیه ها و اخبار درباره اقدامات ضروری مبارزه با کرونا و هم چنین برنامه های کشوری مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت Behdasht.gov.ir رجوع کنید. سایت ملی آموزش آنلاین و اطلاع رسانی درباره بیماری کرونا در نشانی: Corona.ir قرار دارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود