چطور پسردار شویم ؟ با این روش‌ها احتمال پسردار شدن را بیشتر کنید

چطور پسردار شویم ؟ با این روش‌ها احتمال پسردار شدن را بیشتر کنید

چطور پسردار شویم ؟ این سؤال خیلی از پدر و مادرهایی است که فرزندی ندارند و به تازگی تصمیم دارند صاحب فرزند پسر شوند یا فرزند دختر دارند اما می‌خواهند پسردار شوند.

آنها در اینترنت و فضای آنلاین مدام جست و جو می‌کنند تا بدانند بهترین زمان و بهترین روش برای بارداری و پسردار شدن چه وقت است. به نظر می‌رسد بیشتر مردم دلشان می‌خواهد پسردار شوند. ما معمولا به شما توصیه می‌کنیم که از تقویم لقاح بر اساس سن چینی خود استفاده کنید اما این تنها عاملی نیست که شما می‌توانید در مورد لقاح و پسردار شدن به آن متکی باشید.

در این مطلب روزیاتو، می‌خواهیم شما را با روش‌هایی آشنا کنیم که با کمک آنها می‌توانید شانس پسردار شدن را افزایش دهید. نتایج برخی از تحقیقات ادعا می‌کنند که برخی از روش‌ها شانس لقاح و پسر شدن را بیشتر می‌کند. با این حال، هیچ شاهد علمی و پزشکی خاصی وجود ندارد که نشان دهد هیچ کدام از آنها قطعی هستند یا نه.

اطلاعات اساسی در مورد انتخاب جنسیت کودک

جنسیت کودک توسط پدر تعیین می‌شود. زن فقط کروموزوم X  را در تخمک‌های خود حمل می‌کند. از طرف دیگر، مرد حامل کروموزوم X  (برای دختر شدن) و کروموزوم Y (برای پسر شدن) است. پس، هر کدام از اسپرم‌ها یکی از این دو کروموزوم را با خود حمل می‌کنند. اگر اسپرمی که Y را تولید می‌کند در تخمک نفوذ کند، لقاح پسر انجام می‌شود اما اگر XX  تشکیل شود، فرزند شما دختر خواهد بود.

رژیم غذایی مخصوص پسردار شدن

مادر آینده: غذاهایی قلیایی / پدر آینده: غذاهای اسیدی

چیزی که پدر و مادر قبل از باردار شدن می‌خورند تا حدودی بر جنسیت فرزند و دختر یا پسر شدن آن تاثیر می‌گذارد. باور بر این است که خوردن غذاهای مختلف باعث تغییر PH بدن شما می‌شود. مواد قلیایی که از واژن مادر ترشح می‌شود بیشتر با اسپرم مذکر دوست هستند. بنابراین، به مادر پیشنهاد می‌شود که بیشتر غذاهای قلیایی بخورد که حاوی مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم هستند تا احتمال پسردار شدن بیشتر شود.

غذاهای قلیایی رایج شامل سبزیجات (از قبیل گوجه فرنگی، سیب زمینی، هویج، کاهو، پیاز، قارچ، اسفناج، خیار و کلم و غیره)، میوه‌ها (مثل موز، پاپایا، گلابی، پرتقال، هندوانه، انگور، توت فرنگی، لیمو، سیب، خرمالو و غیره)، حبوبات (لوبیا سبز، دانه سویا، لوبیا قرمز، توفو یا پنیر سویا و غیره)، محصولات آردی (نظیر بیسکوییت سودا، دسرهای بدون خامه و غیره)، چای، قهوه، اشنه دریایی، جلبک دریایی و چیزهای دیگر می‌شود.

بر عکس، پدر باید غذاهای اسیدی بیشتری بخورد؛ مثل زرده تخم مرغ، پنیر، شیرینی، ماکارونی، کیک‌هایی که با شکرهای فرآوری شده تهیه می‌شود، برنج، ماهی (مانند تن، صاف و کپور)، گوشت (مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و غیره)، ژامبون، میگو، بادام زمینی، آبجو، شکلات و غیره.

شما باید داقل یک ماه قبل از لقاح، غذاهای مناسب و خوبی را بخورید تا شانس پسردار شدن شما بیشتر شود.

مادر آینده: مصرف غذاهای پرکالری‌تر

برخی از دانشمندان بریتانیایی آماری انجام دادند و مشخص شد زنانی که غذاهای پرکالری‌تر در زندگی روزمره و قبل از باردار شدن می‌خورند، بیشتر احتمال پسردار شدنشان وجود دارد. با این حال، آنهایی که رژیم کم کالری دارند، بیشتر احتمال دارد دختردار شوند. بنابراین، اگر تصمیم دارید پسردار شوید، وزنتان را کم نکنید. سعی کنید غذاهای پرکالری‌تر بخورید تا شانس پسر شدن فرزندتان بیشتر شود.

مادر آینده: مصرف غذاهای شورتر

دانشمندان در آفریقای جنوبی طی تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند زنانی که غذاهای شور و گوشت‌های کم چرب بیشتری می‌خورند، نسبت به آنهایی که شکلات می‌خورند بیشتر احتمال دارند، پسردار شوند

مادر آینده: مصرف غلات برای صبحانه

تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال پسر شدن جنین در زنانی که در وعده صبحانه غلات می‌خورند در مقایسه با آنهایی که کمتر غلات می‌‌خورند بیشتر است. بنابراین، قبل از باردار شدن سعی کنید بر خوردن غلات در وعده صبحانه اصرار بورزید. احتمال باردار شدن و پسرشدن فرزند شما در این صورت بیشتر می‌شود.

انتخاب فصل مناسب برای بارداری

این طور گفته می‌شود که دما بر روی جنسیت جنین تاثیر می‌گذارد. فرزند پسر به سادگی در محیطی که دمای بالایی داشته باشد شکل می‌گیرد و دختر در محیط‌هایی که دمای پایینی دارد. دلیل این است که دمای بالا بر کروموزوم‌هایی که X را حمل می‌کنند تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کروموزوم‌های Y فعال‌تر شوند. از طرف دیگر، دمای پایین برای کروموزومی که حامل X است مطلوب‌تر است و به راحتی ژنتیک XX ساخته می‌شود. بنابراین، اگر شما در فصل تابستان لقاح داشته باشید، احتمال پسر شدن فرزند شما بیشتر است. در زمستان، احتمال دختر شدن بیشتر است. اما این قصیه شاهد علمی کافی ندارد که نشان بدهد قطعی است و می‌توان به آن متکی بود.

انتخاب تاریخ مناسب برای لقاح

چینی‌ها در تقویم ۷۰۰ ساله تولید مثل و بارداری به شما می‌گویند که چه زمانی احتمال پسر شد جنین بیشتر است. اما محاسبه لقاح بر اساس تقویم قمری چینی و ماه لقاح قمری برای خیلی‌ها سخت است. در این تقویم باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید و سالی که تصمیم به بارداری و پسردار شدن دارید را انتخاب کنید تا تقویم به شما نشان ‌دهد چه زمانی طبق تقویم میلادی برای لقاح و پسردار شدن شما بهتر است. با این که این تقویم چینی ثابت کرده است دقت بالایی دارد اما در همه افراد صحت ندارد.

تعداد اسپرم‌ها را بالا نگه دارید

وقتی تعداد اسپرم‌ها زیاد باشد شانس پسردار شدن بیشتر است. بنابراین، وقتی شما تصمیم دارید پسردار شوید، باید ۳ تا ۷ روز قبل از تخمک‌گذاری، از رابطه جنسی بپرهیزید. در این حالت، می‌توانید مطمئن باشید که تعداد اسپرم‌های مرد در روز تخمک‌گذاری زیاد است.

زمان رابطه جنسی و حالت نزدیکی

به شما توصیه می‌کنیم در روزهای نزدیک تخمک‌گذاری رابطه جنسی داشته باشید.  در صورت مرتب بودن قاعدگی، شما می‌توانید از تقویم‌های تخمک‌گذاری برای پی بردن به زمان تخمک‌گذاری استفاده کنید. علاوه بر این، با خرید کیت‌های تخمک‌گذاری نیز قادر خواهید زمان تخمگ‌گذاری را تخمین بزنید. اگر می‌خواهید فرزندتان پسر شود، بهتر است از ۲۴ ساعت قبل از تخمک گذاری تا ۱۲ ساعت پس از آن رابطه جنسی داشته باشید.

حالت دخول از پشت و حالت ایستاده بهترین حالت‌ها یا پوزیشن‌ها برای افزایش احتمال لقاح پسر است زیرا در این حالت دخول عمیق‌تر است و شانس نفوذ اسپرم Y به تخمک را بیشتر می‌کند. علاوه بر این، بهتر است خانم‌ها حداقل به مدت ۱۰ دقیقه بعد از رابطه جنسی استراحت کنند.

لقاح در دوران سن طلایی

گفته می‌شود هر چه سن پدر و مادر بالاتر رود، احتمال دختردار شدن بیشتر است. بهترین زمان برای زنان و پسردار شدن آنها بین ۲۳ تا ۳۰ سالگی است. برای مردان هم بین ۳۰ تا ۳۵ سالگی. اگر بعد از ۳۰ سالگی زن و ۳۵ سالگی مرد تصمیم به پسردار شدن دارید، احتمال دختر شدن فرزند شما بیشتر خواهد بود. بنابراین، بهتر است در سن طلایی اقدام به بارداری کنید تا احتمال پسردار شدن شما بیشتر باشد.

پدر آینده: پرهیز از سیگار و مشروبات الکلی

تحقیقات علمی نشان می‌دهد نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن به کاهش تعداد اسپرم‌های مذکر کمک می‌کند. برای این که پسردار شوید، باید اسپرم‌های مقاوم و سرسختی داشته باشید. اگر سیگار بکشید یا مشروبات الکلی مصرف کنید، اسپرم‌هایی که سرسخت‌تر هستند به تدریج کم می‌شوند. بنابراین، احتمال پسردار شدن برای مردانی که زیاد سیگار می‌کشند یا اعتیاد به مشروبات الکلی دارند کمتر می‌شود. اگر مطمئن هستید که می‌خواهید پسردار شوید سیگار را ترک کنید و عادت نوشیدن مشروبات الکلی را کنار بگذارید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود