دمنوش درمنه چیست ؛ رئیس جمهور ماداگاسکار از اثرات این چای گیاهی در پیشگیری از کرونا گفت

دمنوش درمنه چیست ؛ رئیس جمهور ماداگاسکار از اثرات این چای گیاهی در پیشگیری از کرونا گفت

دمنوش درمنه یا یوشان یا ترخ (با نام علمی Artemisia) بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گونه گیاهی از دسته کاسنی ها را در بر می گیرد و چندی پیش رئیس جمهور ماداسگار مدعی شد که میتواند کووید ۱۹ را درمان کند. حالا اما سازمان بهداشت جهانی به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده که هیچ شواهدی دال بر موثر بودن دمنوش درمنه در درمان بیماران کرونایی موجود نیست.

جالب است بدانید که آکادمی پزشکی ملی ماداگاسکار نیز پیشتر در مورد اثربخشی روش درمانی رئیس جمهور این کشور ابراز تردید کرده است. در بیانیه این آکادمی آماده است:

این گیاه از پتانسیل بالایی برای آسیب زدن به سلامت مردم برخوردار است چراکه هیچ شواهد علمی در رابطه با اثربخشی آن به دست نیامده است. طبق اعلام دولت ماداگاسکار قرار است که تونیک درمنه در روزهای آتی به صورت رایگان در اختیار افراد آسیب پذیر این کشور قرار بگیرد.

دمنوش درمنه که بعنوان درمان اورگانیک برای کووید ۱۹ در ماداگاسکار معرفی شده از گیاهی به همین نام (از خانواده کاسنی ها) و چند گیاه مالاگاسی دیگر به دست می آید. از خود گیاه درمنه به عنوان پایه اصلی تولید داروی مالاریا نیز استفاده می شود.

گفته می شود بعد از آزمایش این دمنوش روی کمتر از ۲۰ شهروند ماداگاسکار، حالا بطری های حاوی دمنوش درمنه به عنوان چای گیاهی و درمان قطعی کرونا در این کشور فروخته می شوند.

دمنوش درمنه

رئیس جمهور ماداگاسکار در مراسم افتتاح خط  تولید Covid-Organics در موسسه تحقیقات کاربردی مالاگاسی مدعی شده که تست های لازم روی این دمنوش انجام شده و دو فرد مبتلا به کووید ۱۹ نیز به واسطه آن درمان شده اند.

این رئیس جمهور ۴۵ ساله اظهار داشت که این چای گیاهی ظرف تنها هفت روز نتیجه می دهد و از مردم خواست برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ حتما دمنوش درمنه را مصرف کنند. بچه های مدرسه ای هم باید این دارو را کم کم در طول روز بخورند.

البته رئیس این موسسه هم حرف های آقای رئیس جمهور در موثر بودن دمنوش درمنه و پیشگیری از کووید ۱۹ را تایید کرد اما مواضع محتاطانه ای را در قبال درمان پذیری کووید ۱۹ با این دارو اتخاذ کرد و گفت که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

اما طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی مصرف بی رویه این دمنوش میتواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد، ضمن اینکه مردم با مصرف آن دچار نوعی احساس امنیت کاذب می شوند و خود را در معرض ویروس کرونا قرار میدهند.

 

– داروی فاویپیراویر چیست؟

منبع: bangkokpost
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود