کیت آنتی بادی کرونا ویروس چگونه بیماری را شناسایی می کند؟

کیت آنتی بادی کرونا ویروس چگونه بیماری را شناسایی می کند؟

چندی پیش دولت انگلستان از مردم این کشور درخواست کرد که با کمک کیت آنتی بادی کرونا ویروس تست های سلامت را در منازل خود انجام دهند. اما در مورد این کیت ها چه می دانیم؟

کیت آنتی بادی کرونا ویروس چیست؟

این کیت ها مشخص می کنند که آیا شخص قبلا به کرونا ویروس آلوده شده یا خیر و آیا از آن زمان بهبودی در او حاصل شده است یا نه؟ این تست توسط دستگاهی انجام می شود که با ایجاد برشی کوچک در انگشت فرد نمونه خون او را دریافت می کند و سپس به دنبال آنتی بادی های ویروس کرونا در خون می گردد تا مشخص شود که آیا این آنتی بادی ها ویروس کرونا را شکست داده اند و در برابر آن به نوعی ایمنی رسیده اند یا خیر. این تست ۱۵ دقیقه طول می کشد و به سادگی در خانه انجام می شود.

تست ترشحات بینی برای تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ که هم اکنون در سراسر دنیا انجام می شود صرفا مشخص می کند که آیا فرد در زمان انجام آزمایش به کووید ۱۹ مبتلا شده یا خیر و نمی توان براساس آنها وجود کووید ۱۹ در سابقه قبلی بیمار را شناسایی کرد. اعلام نتایج این تست ها نیز کمی طولانی است. دولت بریتانیا امیدوار بود که با توزیع میلیون ها کیت آنتی بادی کرونا ویروس که با نام تست سرم شناسی نیز از آن یاد می شود روند تشخیص مبتلایان به کرونا را سرعت بدهد اما کمی بعد دانشمندان آکسفورد اعلام کردند که نتایج این تست چندان هم دقیق نیست و حالا قرار شده که از تست های خانگی دیگری برای این منظور استفاده شود.

کیت آنتی بادی کرونا

شرکت آلمانی تشخیص بیماری و تصویربرداری پزشکی Siemens Healthineers هم روز گذشته اعلام کرد که در حال تولید کیت آنتی بادی کرونا ویروس برای تست و شناسایی مبتلایان سابق به این بیماری است.

این کیت ها قرار است که تا اواخر ماه آینده میلادی به تعداد انبوه در اختیار آزمایشگاه های آلمان قرار بگیرد. شرکت زیمنس هلثینیرز همچنین خبر داده که بعد از تجهیز کردن کارخانجات تولیدی خود در ماساچوست آمریکا میتواند ماهانه ۲۵ میلیون کیت آنتی بادی کرونا را تولید کند.

تست آنتی ژن چیست؟

تست آنتی ژن حضور یا عدم حضور یک آنتی ژن (و نه آنتی بادی) را تشخیص می دهد. آنتی ژن ساختاری درون ویروس است که سیستم ایمنی بدن را به واکنش علیه عفونت وادار می کند. آنتی ژن ها پیش از ساخته شدن آنتی بادی درون خون قابل شناسایی هستند.

تست های آنتی ژن بسیار کاربردی و موثر هستند چراکه چندین روز طول می کشد تا آنتی بادی های کافی و قابل تشخیص در تست های خونی در بدن ساخته شوند با این حال آنتی ژن ها تقریبا بلافاصله بعد از آلودگی فرد قابل تشخیص هستند. بنابراین به لحاظ نظری این تست ها زودتر از هر آزمایش دیگری میتوانند آلودگی را تشخیص دهند.

منبع: تلگراف
بدون نظر

ورود