هافتور بیورنسون رکورد ددلیفت جهان را شکست؛ قدرت نمایی کوهستانِ بازی تاج و تخت

هافتور بیورنسون رکورد ددلیفت جهان را شکست؛ قدرت نمایی کوهستانِ بازی تاج و تخت

هافتور بیورنسون ، بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در مراسمی که در ایسلند برگزار شد رکورد ددلیفت جهان را شکست. در ویدیویی که از این رکوردشکنی منتشر شده و در ادامه شاهد آن خواهید بود، بیورنسون در یک باشگاه ورزشی در ریکیاویک، پایتخت ایسلند، وزنه ای ۵۰۱ کیلوگرمی را به شکل ددلیفت از زمین بلند می کند.

هافتور بیورنسون ، بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در مراسمی که در ایسلند برگزار شد رکورد ددلیفت جهان را شکست.

این بازیگر و ورزشکار ۳۱ ساله که نقش سِر گرگور «کوهستان» کلیگین را در سریال بازی تاج و تخت بازی می کند موفق می شود رکوردی که تا پیش از این در دست ادی هال بریتانیایی بود را بشکند. در سال ۲۰۱۶، هال با بلند کردن وزنه ۵۰۰ کیلوگرمی توانست رکورد بلند کردن سنگین ترین وزنه در جهان را به خود اختصاص دهد.

این رکوردشکنی که روز شنبه به طور مستقیم از شبکه ESPN پخش می شد، بیورنسون را در حالی نشان می دهد که هالتر خم شده زیر این همه وزنه را بلند می کند و بعد از نگه داشتن آن به مدت ۲ ثانیه آن را پایین گذاشته و از شادی فریاد می زند. در جریان این رکوردشکنی و به خاطر محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا، جمعیتی وجود نداشت زیرا در ایسلند تجمع بیش از ۲۰ نفر ممنوع اعلام شده است.

هافتور بیورنسون

هافتور بیورنسون تنها در حضور پزشک خود، داور و اعضای تیم فیلمبرداری این رکوردشکنی خیره کننده را انجام داد. وی در ادامه این ماجرا در سخنانی چنین گفت: «حقیقتاً زبانم بند آمده است. روی کره ماه هستم». او حتی ادعا کرد که در صورت وجود جمعیت می توانست وزنه سنگین تری را از زمین بلند کند و قبلاً نیز گفته بود که در مسابقه معمولاً ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به دوران تمرین دارد زیرا جمعیت باعث می شوند که آدرنالین بیشتری در خون او آزاد شود. با این وجود قوی ترین مرد جهان در سال ۲۰۱۸ از این که رکورد جهان در زمینه ددلیفت را شکسته بود خوشحال به نظر می رسید.

هافتور بیورنسون در ادامه سخنانش چنین گفت: «اینجا ایستاده ام، راست قامت، با احساس خوب و بدون مصدومیت. همچنین کاملاً سالم هستم. بر این باورم که امروز می توانستم عملکرد بهتری داشته باشم اما چه دلیلی داشت این کار را بکنم؟ از همین هم خوشحالم». بیورنسون که نزدیک به ۲۱۰ سانتیمتر قد دارد در سال ۲۰۱۸ برنده مسابقات قوی ترین مردان جهان شده بود. او در سریال بازی تاج و تخت نقش کوهستان را بازی می کرد- شوالیه غول پیکر وفادار به خاندان لنیستر- و از فصول چهارم تا هشتم این نقش را بر عهده داشت تا اینکه در اپیزود ماقبل پایانی فصل هشتم و آخر توسط برادرش کشته شد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی «هافثور بیورنسون» بازیگر نقش «کوهستان» در سریال «بازی تاج و تخت»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود