در تابستان با سرویس کولرهای گازی مصرف برق را کم کنید

در تابستان با سرویس کولرهای گازی مصرف برق را کم کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چند سالی است که هزینه مصرف برق بسیار زیاد شده، برای همین خیلی ها در فکر لوازم پر مصرف افتادند. اینکه چطور با چه راهی می شود مصرف برق این لوازم را پایین آورد. یکی از وسایلی که خیلی به خصوص در فصل گرما مورد استفاده قرار می گیرد و ضروری هم هست چیست؟ قطعا کولرگازی به دلیل آنکه در حال حاضر کم تر کسی از کولرآبی استفاده می کند. خیلی از ما تصور می کنیم که کولرگازی مصرف برق خیلی زیادی دارد. اما این تصور اشتباهی است، اگر پول قبض برق شما در فصل گرما با استفاده کولرگازی بیشتر شده  دلیلش سرویس نکردن کولرگازی است. البته مصرف برق زیاد کولرگازی دلایل زیادی می تواند داشته باشه اما حتما با یک سرویس به موقع و اول فصل این مشکل حل می شود.

حالا قصد دارم داستان مشکلی که در محل کار به دلیل سرویس نکردن به موقع کولرگازی برای من پیش آمد را برای شما بازگو کنم تا متوجه شویم:

چرا سرویس کولرگازی قبل از استفاده در فصل گرما مهم است؟

من صاحب شرکت نرم افزاری هستم که در سال ۹۸ به دلیل عدم توجه به سرویس فصلی کولرگازی متحمل خسارت مالی زیادی شدم. در اوایل فصل تابستان بود که طبق معمول برای خنک شدن فضای شرکت کولرگازی ها را راه اندازی کردیم. به دلیل مشغله و نداشتن زمان کافی اصلا به فکر سرویس کولرگازی شرکت نبودم. خلاصه یک روز سر ظهر بود که متوجه شدم برق شرکت دچار قطع و وصل شدن شد و  چند بار این موضوع تکرار شد  در نهایت تمامی سیستم ها و برق ها خاموش شد. مدام با خود می گفتم چیزی نیست فیوز پری است و درست می شود. سریعا با اداره برق تماس گرفتم و آن ها هم یک برق کار متخصص را اعزام کردند.

بعد از بررسی توسط نیروی اداره برق متوجه سوختن تعداد زیادی از وسایل برقی شرکت شدیم. علت را جویا شدیم. برق کار متخصص چندین سوال را از ما پرسید و گفت به احتمال زیاد ایراد از کولرگازی سرویس نشده ی شما بوده است . با یک مجموعه متخصص برای بررسی و سرویس کولر گازی سرویسکاران تماس گرفتم و درخواست بررسی تخصصی کولرگازی و تعمیرات کولرگازی را دادم. سرویسکاران متخصصان خود را در محل اعزام کردند و بعد از بررسی کوتاه مدت متوجه ایراداتی در قطعه ی برق رسان کولرگازی شدند که نتیجه ی آن سوختن تعدادی از لوازم برقی شرکت شد. از متخصصی که برای سرویس کولرگازی آمده بود پرسیدم:

از سرویسکار پرسیدم که آیا  تنها به دلیل سرویس نکردن کولرگازی تعدادی از وسایل برقی شرکت سوخت؟

گفت بله، به همین دلیل کوچک و عدم توجه شما به سرویس به موقع کولرگازی این اتفاق افتاد. دلیل قطعی آن خرابی برد الکتریکی کولرگازی شما بوده است.  اگر شخصی را قبل از استفاده از کولرگازی برای سرویس به موقع می آوردید این گونه نمی شد.

مهم ترین قطعه برای سرویس و بررسی در کولرگازی چیست؟

برد الکتریکی یک کولرگازی عملکردی همانند مغز انسان را دارد. این نشانه حیاتی بودن این قطعه می باشد. برد الکتریکی وظیفه کنترل و هماهنگ کردن روال و بخش های متفاوتی از کولرگازی را  دارد. در اصل تمامی وظایف از جمله:

  • خاموش و روشن شدن کولرگازی
  • کارکرد درست کمپرسور
  • وظایف فن داخلی
  • و خیلی از موارد دیگر

به عهده ی برد الکتریکی کولرگازی می باشد. تمامی قطعاتی که در بخش الکترونیکی یک کولرگازی باید مورد بررسی در سرویس و تعمیر کولرگازی قرار بگیرد:

  • ترانسفورماتور
  • آی سی رگولاتور
  • دیود
  • محل اتصال سیم ها
  • رله برد کولرگازی
  • وریستور

اما با همه ی این نکاتی که به شما گفتم. یکی از تعمیرکاران سرویسکارارن به من گفت این خرابی برد الکترونیکی علائمی دارد که من این علائم رو به شما می گویم تا قبل از این مشکلات برای مراجعه به سرویسکار اقدام کنید. هر زمان:

  • کولرگازی روشن نشد
  • کمپرسور کولرگازی درست کار نکرد
  • توانایی کولر برای خنک کردن کم شد
  • و در نهایت کولرگازی باد گرمی را ایجاد می کرد

 

به این فکر بیافتید که به احتمال زیاد برد الکتریکی کولرگازی شما دچار مشکلاتی شده که باید با یک سرویس ساده این اشکالات بر طرف شود.

در نتیجه دوستان قبل از اینکه آب و هوا رو به گرمی رود و قصد راه اندازی کولرگازی در منزل و یا محل کار خود را داشته باشید با یک مجموعه حرفه ای و متخصص برای سرویس و راه اندازی کولرگازی خود تماس بگیرید قبل از اینکه به روزگار آن زمان من مبتلا شوید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود