تصاویر تکان دهنده از ازدحام جمعیت در مترو لندن طی اولین روز کاری بعد از قرنطینه

تصاویر تکان دهنده از ازدحام جمعیت در مترو لندن طی اولین روز کاری بعد از قرنطینه

بعد از صدور فرمان بوریس جانسون و برداشته شدن قرنطینه در بریتانیا خیابان ها و وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور با انبوهی از جمعیت مردم روبرو شد. امروز اولین روز کاری در انگلستان بود و تصاویری که در ادامه می بینید ازدحام جمعیت در متروی لندن را نشان می دهد که بسیاری را به وحشت انداخته است.

براساس نقشه راه بوریس جانسون قوانین سفت و سخت برای فاصله گذاری اجتماعی از امروز در انگلستان برداشته شد و بریتانیایی ها اجازه پیدا کردند که به محل کار خود مراجعه کنند و فعالیت های اقتصادی را از سر بگیرند.

اما به خاطر این تغییر، حفظ فاصله گذاری اجتماعی برای آنها که قرار است با مترو به محل کار خود مراجعه نمایند تقریبا غیر ممکن خواهد شد و تصاویر نیز خود گویای تراکم جمعیت در مترو لندن است.

نکته عجیب تر تنها بعد از اعلام فرمان دولتی برای استفاده از ماسک در اماکن عمومی تنها شماری از مسافران مترو لندن با این پوشش در ایستگاه ها و قطارها ظاهر شدند و بسیاری از آنها فاقد تجهیزات حفاظتی بودند.

ازدحام جمعیت کارمندان لندنی صرفا در مترو این شهر مشهود نبود و بعد از آنکه بوریس جانسون فرمان از سرگیری فعالیت شرکت ها را اعلام کرد برخی خبرگزاری ها از شلوغی اتوبوس ها خبر دادند.

وزیر حمل و نقل انگلستان هم بعد از مشاهده این صحنه ها اعلام کرد که مردم خودشان باید حساس باشند. او از مردم خواست که تا حد ممکن پیاده به سر کار بروند یا از دوچرخه یا اتومبیل شخصی شان برای این منظور استفاده کنند و در صورت امکان حتی به کار از منزل ادامه بدهند و مانند گذشته از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

البته برخی نیز انگشت انتقاد خود را به سمت وزارت حمل و نقل این کشور نشانه گرفته اند و معتقدند مدیریت ضعیف باعث چنین فاجعه ای شده است. منتقدان باور دارند که در مدت طولانی قرنطینه دولت انگلستان زمان کافی را در اختیار داشته تا برنامه ریزی های لازم برای بازگشت کارمندان به محیط کار را انجام دهد.

یک نظر

ورود

  • حسن قلی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹

    وای وای چقدر تکان دهنده… خودتون و اوسکول کردید؟ چرا از مترو تهران عکس نمیذارید ؟ همین امروز همه تو دهن هم بودن.. بعد اینا با این همه فاصله میشه تصویر تکان دهنده؟ یکم هم با مردم باشید این نون ها خوردن نداره