افشای اطلاعات شخصی لیدی گاگا توسط گروه هکری REvil و تهدید به انتشار اسناد پولشویی دونالد ترامپ

افشای اطلاعات شخصی لیدی گاگا توسط گروه هکری REvil و تهدید به انتشار اسناد پولشویی دونالد ترامپ

هکرهایی که یک بنگاه حقوقی مربوط به سلبریتی های طراز اول جهان را هدف قرار داده بودند، اسنادی را منتشر کرده اند که ظاهراً متعلق به لیدی گاگا بوده و درخواست ۴۲ میلیون دلار حق السکوت کرده اند. گروه هکری مشهور REvil که ظاهراً از شرق اروپا هستند، ایمیل های خصوصی، قراردادها و جزییات شخصی موجود در پایگاه اطلاعاتی کمپانی حقوقی Grubman Shire Meiselas & Sacks را بدست آورده اند. اکنون پس از اینکه مبلغ درخواستی این گروه هکری پرداخته نشده، آن ها در وبسایت خود در دارک وب یک پوشه حاوی ۲.۴ گیگابایت را منتشر کرده اند که حاوی اطلاعات فراوانی از جمله پرونده ای حقوقی متعلق به لیدی گاگا است.

گروه هکری REvil

این اسناد عمدتاً مربوط به صنعت موسیقی و کاغذبازی های این عرصه هستند. از جمله دیگر اسناد فاش شده می توان به قراردادهایی که برای تهیه کنندگان، همکاران و اعضای گروه تورهای لیدی گاگا ارسال شده، قراردادهای تبلیغاتی، اسناد مربوط به هزینه ها، فرم های توافقات محرمانه، توافقات اجرایی، فرم های بازپرداخت متعلق به جف کونز و برخی تصاویر تبلیغاتی اشاره کرد. این کمپانی حقوقی مسئولیت کارهای حقوقی هنرمندان دیگری مانند بروس اسپرینگستین، لیزو و مدونا را نیز بر عهده دارد. همچنین هکرها مدعی هستند که اسناد مربوط به پولشویی دونالد ترامپ را نیز در اختیار دارند، اگر چه به گفته یک منبع خبری، رییس جمهور ایالات متحده هیچگاه مشتری این شرکت حقوقی نبوده است.

گروه هکری REvil

در پیامی که توسط گروه هکری REvil روز پنج شنبه گذشته منتشر شده چنین آمده است: «حق السکوت اکنون ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار است… نفر بعدی که اسنادش منتشر خواهد شد دونالد ترامپ است. یک انتخابات در راه است و ما نیز مقدار زیادی اسناد کثیف مربوط به پولشویی را به موقع پیدا کرده ایم». آن ها در ادامه چنین می گویند: «آقای ترامپ، اگر می خواهی رییس جمهور بمانی، به آقایان فشار بیاور وگرنه باید این آرزو را برای همیشه فراموش کنی. و به شما رأی دهندگان می گوییم که ما می توانیم به شما بگوییم که بعد از انتشار این اسناد، دیگر نخواهید خواست او را به عنوان رئیس جمهور ببینید… مهلت یک هفته است».

گروه هکری REvil

این گروه هکری ادعا می کند که به بیش از ۷۶۷ گیگابایت اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی کمپانی حقوقی Grubman Shire Meiselas & Sacks دست یافته است؛ از جمله قراردادها، توافقات محرمانه، اطلاعات قرارداری خصوصی و اسناد محرمانه. آن ها همچنین فایل های پشتیبانی کمپانی مذکور را رمزگذاری کرده و تنها در صورتی که مبلغ درخواستی را دریافت کنند حاضر به باز کردن این رمزگذاری ها هستند. یک منبع خبری گفته است که آلن گروبمن که از موسسان این کمپانی حقوقی است در حال «مذاکره با تروریست ها» می باشد. گروه هکرها هشدار داده اند در صورتی که مبلغ درخواستی شان پرداخت نشود، «کمپانی شما را با خاک یکسان خواهیم کرد».

گروه هکری REvil

گروبمن پدر لیزی گروبمن است، مدیر روابط عمومی بسیاری از سلبریتی ها از جمله بریتنی اسپیرز و جی زی. او در سال ۲۰۰۱ به مدت ۳۸ روز به خاطر کوبیدن خودروش به گروهی از مردم در خارج از یک کلوب شبانه به زندان افتاد. به گفته کمپانی امنیت سایبری Emsisoft، گروه هکرها گلچینی از اسناد مربوط به کنسرت اخیر Madame X مدونا را نیز منتشر کرده اند. ظاهراً این اسناد مربوط به قرارداد یکی از اعضای گروه و جزییات امنیتی این شخص است. آن ها همچنین قرادادی به امضای کریستیانا آگویلرا و یک هنرمند دیگر که در سال ۲۰۱۳ با وی همکاری داشته را نیز منتشر کرده اند.

گروه هکری REvil

علاوه بر لیدی گاگا ، از دیگر هنرمندان و سلبریتی هایی که اسناد آن ها منتشر شده می توان به لیزو، بروس اسپرینگستین، باربارا استریسند، بتی میدلر و ماریا کری اشاره کرد. گروه هکری مذکور همچنین ادعا می کند که به اسنادی متلعق به نیکی میناژ، ماری جی بلیژ، جسیکا سیمپسون، ایلا مای، پریانکا چوپرا، ایدینا منزل و گروه رپ  Run DMC دست یافته اند.

گروه هکری REvil

به گفته برخی منابع، اف بی آی در حال بررسی این ماجراست. در گذشته گروه هکری REvil بعد از امتناع شرکت های مورد حمله قرار گرفته از پرداخت مبالغ درخواستی، دست به انتشار اسناد به سرقت رفته زده بود. گروه هکری مذکور که با نام Sodinokibi نیز شناخته می شود در ژانویه گذشته نیز به سرویس مالی Travelex حمله سایبری کرده و در ازای حذف نکردن اطلاعات حساس مربوط به مشتریان درخواست ۶ میلیون دلار کرده بود. در نهایت این کمپانی پذیرفت که ۲.۳ میلیون دلار را به شکل بیت کوین به این هکرها داده و بعد از ۴ هفته سرویس انتقال پول آن بار دیگر فعال شد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود