ژوزه مورینیو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۰ در گوش پپ گواردیولا چه گفت؟

ژوزه مورینیو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۰ در گوش پپ گواردیولا چه گفت؟

ژوزه مورینیو بالاخره صحبت هایی که پس از اخراج تیاگو موتا در مسابقه مشهور ماقبل پایانی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های اینترمیلان و بارسلونا در سال ۲۰۱۰ در گوش پپ گواردیولا، سرمربی تیم حریف گفته بود را فاش کرد. این دو چهره شناخته شده دنیای مربیگری در زمان رویارویی تیم های اینتر و بارسلونا در اوج دوران شهرت و اعتبار خود قرار داشتند، در حالی که تیم فوق العاده گواردیولا قصد داشت به اولین تیم فوتبال جهان تبدیل می شود که از عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان خود دفاع می کند.

ژوزه مورینیو

اما آن ها در مسابقه اول در سن سیرو مقهور بازی دفاعی تیم مورینیو شده و در شرایطی که وسلی اسنایدر و دیگو میلیتو در بهترین فرم ممکن خود قرار داشتند، تیم کاتالانی با نتیجه ۳ بر ۱ بازنده بازی شد. مورینیو در بازی برگشت نیز شاهکار بزرگ دوران مربیگری خود در زمینه بازی تدافعی را در نیوکمپ به نمایش گذاشت. اگر چه تیم بارسلونا توانست در طول بازی توسط جرارد پیکه به گل دست یابد اما تیم اینتر علیرغم ۱۰ نفره شدن به دنبال اخراج تیاگو موتا در نیم ساعت اول بازی در بیشتر زمان مسابقه توانست مانع از عملی شدن برنامه های تهاجمی تیم گواردیولا شود.

ژوزه مورینیو

در صحنه اخراج موتا، اینیستا به وضوح توانست داور را به اشتباه انداخته و به نشان دادن کارت قرمز به بازیکن اینتر ترغیب کند، تصمیمی که با اعتراض شدید مورینیو همراه شد. در یکی از به یادماندنی ترین تصاویر این مسابقه، لحظاتی پس از اخراج موتا و در حالی که پپ در حال گوشزد کردن نکات خود به زلاتان ایبراهیموویچ بود، مورینیو در کناره زمین به سمت او رفته و در حالی که به صحبت های آن ها گوش می داد جملاتی را در گوش گواردیولا زمزمه کرد. مربی سرشناسی که خود را آقای خاص می داند گفته که در آن لحظه تیم بارسلونا طوری واکنش نشان می داده که انگار برنده بازی شده است.

ژوزه مورینیو

در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی گازتا، یک دهه پس از آن شب به یاد ماندنی در کاتالونیا، ژوزه مورینیو در این باره چنین گفته است :«در جایگاه تماشاگران وقت برای تجربه این درام داریم، دستکم می توانید دعا کنید اما در زمین باید راه حل پیدا کنید». وی ادامه ماجرا را چنین توصیف می کند: «گفته ام که این جذاب ترین شکست دوران کاری ام بوده است: ما یک بر صفر نباختیم بلکه در شرایطی بسیار حماسی سه بر دو برنده شدیم. وقتی که بوسکتس افتاد من بین نیمکت تیم خودمان، نیمکت تیم آن ها و جایی بودم که تیاگو موتا اخراج شد. از گوشه چشمم دیدم که نیمکت بارسلونا طوری خوشحالی می کرد که انگار برنده مسابقه شده است. گواردیولا ایبرا را فرا خواند تا در مورد تاکتیک ها با او صحبت کند- تاکتیک ۱۱ نفر در برابر ۱۰ نفر! من هم فقط به او گفتم: هنوز مهمانی را شروع نکنید، این بازی تمام نشده است».

ژوزه مورینیو

گواردیولا بعد از پایان مسابقه از سبک بازی تیم حریف انتفاد داشت و می گفت که مورینیو سیستم دفاع اتوبوسی خود را در ۹۰ دقیقه بازی به کار گرفت هر چند ژوزه مورینیو ادعا می کند که اگر به خاطر یک آسیب دیدگی دقایق پایانی نمی بود، تیم او مانند مسابقه اول در سن سیرو تهاجمی بازی می کرد: «ما این حق را داشتیم آنطور که می خواستیم با آن ها بازی کنیم. همچنین اگر پاندف در هنگام گرم کردن دچار مصدومیت نمی شد، با او، اشنایدر، اتوئو و میلیتو بازی می کردیم».

بیشتر بخوانید: ۲۲ مربی برتر تاریخ فوتبال به انتخاب مجله France Football

منبع: metro
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود