روش‌های دریافت خلافی خودرو در سال ۹۹

روش‌های دریافت خلافی خودرو در سال ۹۹

خلافی خودرو از مهم ترین موضوعاتی است که رانندگان در سطح استان ها باید بدانند و همواره به آن توجه داشته باشند. خلافی خودرو در زمان سند زدن و فروختن خودرو، اهمیت پیدا می کند. اما به این معنی نیست که تا زمان فروختن خودرو یا تغییر سند، از این مهم غافل شویم. جرایم رانندگی هر سال افزایش می یابد و شما بایستی به صورت مرتب، وضعیت خلافی خودرو خود را چک کنید.

بعضی از تخلفات به صورت نامحسوس، بررسی و کنترل می شود و جریمه برای پلاک خودرو متخلف صادر می شود. مثلا شما به صورت دوبله جایی توقف کرده اید و این توقف مدت خیلی کوتاهی هم بوده اما پس از مدتی متوجه می شوید که در آن خیابان، جریمه شده و مطلع از جریمه هم نبودید. لذا بهتر است هر از گاهی از روش هایی که در ادامه ارائه شده، خلافی خودرو را بررسی کنید.

احتیاط کردن در رانندگی و رعایت اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی، یک واجب شرعی است و همه رانندگان باید به آن پایبند باشند. راننده خوب را می توان راننده ای دانست که در طول سال، خلاف کم تری داشته و جریمه ای کمتر، پرداخت کرده است. در صورت عدم پرداخت جریمه، مبلغ آن به ماخذ ۲ برابر محاسبه خواهد شد. البته در طول سال، ناجا، تسهیلات و تخفیفاتی برای پرداخت جرایم و هم چنین بخشودگی جریمه دیرکرد، در نظر می گیرد. خلافی خودرو را از طریق پیامک و اینترنت می توان دریافت کرد.

یکی از راه های دریافت خلافی خودرو ، مراجعه به سایت اینترنتی پلیس راهور در نشانی راهور ۱۲۰ دات آی آر یا rahvar120.ir است. شما بایستی به سایت پلیس راهو مراجعه کرده و روی استعلام تخلفات رانندگی کلیک کنید. پس از استعلام میزان تخلفات از طریق ارتباط با درگاه بانک ملی و یا شناسه قبض و شناسه پرداخت به پرداخت مبلغ جریمه اقدام کنید. در صورت پرداخت مبلغ جرایم از طریق این سایت، اطلاعات با تاخیر ۳ روزه در سامانه مرکزی پلیس راهور درج می شود.

لینک استعلام تخلفات خودرو را در نظر داشته باشید.

خلافی خودرو
استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور ۱۲۰

برای استفاده از این سامانه نیازمند کد ۸ رقمی هستید که در ظهر کارت خودرو مالک، درج شده. آن را در بخش مربوطه وارد کنید و برای نمایش ریز جزییات خلافی خودرو از آن استفاده کنید.

خلافی خودرو
تصویر بارکدپستی در کارت خودرو قدیم و جدید

روش دیگری که برای دریافت خلافی خودرو وجود دارد، روش پیامکی است. راحت ترین روش است. چرا که در موقع رانندگی یا مواقعی که شما دسترسی به اینترنت ندارید اما نیازمند دریافت آخرین اطلاعات از خلافی خودرو هستید، این روش کارایی دارد. کافی است از طریق کدهای دستور USSD استفاده کنید.

این کدها، کاربرد فراوانی دارند. پر کاربرد ترین کد های دستوری را قبلا در این گزارش اشاره کردیم. کافی است ستاره ۱۱۰ مربع را از گوشی خود شماره گیری کرده و کد ۱۷ رقمی مربوط به VIN که پشت کارت خودرو نصب شده را وارد کنید. بعد از رویت جریمه، می توان نسبت به پرداخت خلافی اقدام کرد.

روش دیگر دریافت خلافی خودرو در سال ۱۳۹۹ آن است که با اس ام اس اقدام کنید. شماره پیامک خلافی خودرو امروزه به ۳ شماره ارتقا یافته است. بایستی کد ۱۷ رقمی VIN را به یکی از سرشماره های زیر ارسال کنید. ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ یا ۳۰۰۰۵۱۵۱ یا ۱۱۰۰۰۵۱۵۱. پیامکی که برای شما ارسال خواهد شد، شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت است. روش دیگر، استعلام خلافی خودرو از طریق تلگرام است. با نام کاربری CAR_SERVICES_BOT در تلگرام استفاده کنید.

اپلیکیشن های استعلام خلافی خودرو را از مارکت های ایرانی، دانلود و روی گوشی هوشمند نصب کنید تا سریع تر بتوانید خلافی خودرو را گرفته و نسبت به پرداخت آن در اسرع وقت اقدام کنید تا مشمول جریمه دیرکرد نشوید.

همواره محل تخلف، ساعت و زمان تخلف و هم چنین استعلام نمره منفی گواهینامه و استعلام تصادفات و مقصرین را می توان از طریق استعلام خلافی خودرو در اینترنت، مشاهده کرد. روش دیگر استعلام خلافی خودرو ، مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ است. اگر خلافی شما کم تر از مقداری مشخص باشد، می توان نسبت به پرداخت حضوری نیز اقدام کرد.این رقم را هر سال پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص می کند. فهرست مراکز پلیس +۱۰ را در سایت POLICE.IR بدست آورید.

روش دیگر برای دریافت خلافی خودرو ، تماس گرفتن با شماره ۸۸۲۸۸۸۸ است که می توان از میزان جرایم و عدم خلافی ماشین مطلع شد. برای استفاده از این سامانه تلفنی نیازمند به کد VIN هستید.

به منظور استعلام خلافی خودرو از طریق سایت های پلیس، بایستی فیلترشکن شما خاموش باشد. به منظور اتصال به سایت سامانه سهام عدالت نیز باید با فیلترشکن غیرفعال اقدام کنید. چون دسترسی از خارج از کشور به این درگاهها، امکان پذیر نیست.

نرخ جریمه های رانندگی در سال ۱۳۹۹ به نسبت سال های قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. لذا نسبت به استعلام دوره ای خلافی خودرو خود در صورتی که تردد زیادی در شهر و جاده ها دارید، اقدام کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود