ادعای یک کارشناس: چین برای ایجاد تعادل در جهان ویروس کرونا را منتشر کرده است

ادعای یک کارشناس: چین برای ایجاد تعادل در جهان ویروس کرونا را منتشر کرده است

یک کارشناس سیاسی ادعا کرده که احتمالاً چین از شیوع ویروس مرگبار کرونا برای «تنظیم زمین بازی» در عرصه جهانی استفاده کرده است. گوردون چانگ، نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی آسیا ادعا می کند که رفتارهای شی جین پینگ، رییس جمهور چین نشان می دهد که او قصد داشته ویروس کرونا را در سراسر جهان منتشر کند، ادعایی که حزب کمونیست همواره آن را رد کرده است. آقای چانگ می گوید وی بر این باور است که چین بسیار موذیانه رفتار کرده و مدارک نشان می دهد که چینی ها برای حمله به تمام کشورهای جهان نقشه داشته است.

کرونا
شی جین پینگ

وی همچنین تاکید دارد که منشأ این ویروس به اندازه رفتار چین در ابتدای شیوع آن اهمیت ندارد. چانگ در این باره چنین می گوید: «چین شرورانه بیماری را به خارج از مرزهایش برد. ممکن است یک انتشار تصادفی از یک آزمایشگاه یا از بازار حیوانات زنده باشد. کی می داند؟ اما چیزی که اهمیت دارد شیوه آغاز بیماری نیست بلکه واکنشی است که پکن به آن نشان داد. ما البته نمی دانیم که در ذهن شی جین پینگ چه می گذشت».

کرونا
گوردون چانگ

این کارشناس سیاسی در ادامه اتهامات خود به دولت چین تصریح می کند: «اما بعد از دیدن آنچه که ویروس کرونا در فلج کردن چین کرد، اگر او می خواست زمین بازی را با انتشار بیماری به خارج از مرزهایش تنظیم کند، دقیقاً همان کاری را می کرد که کرد. این بسیار موذیانه بوده و اولین بار در تاریخ است که یک کشور به دیگر کشورها حمله می کند. در شرایطی که ما با این موضوع کنار می آییم، چین چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد».

کرونا

چانگ همچنین به نگرانی های خود در مورد واکنش اولیه چین به شیوع ویروس کرونا اشاره می کند. او اطلاعاتی که از چین به خارج از کشور منتقل می شد را به چالش کشیده و بر ترس خود مبنی بر اینکه این کشور مرموز می خواسته جهان را بفریبد تاکید دارد. وی در این باره چنین اظهارنظر می کند: «پکن انتقال انسان به انسان را در ۲۰ ژانویه اعلام کرد اما پزشکان در ووهان در هفته دوم دسامبر از این موضوع خبر داشتند. اگر در این فاصله چین چیزی نگفته بود بسیار غیرمسئولانه بود اما کاری که چین سعی کرد انجام دهد این بود که جهان را فریب دهد تا فکر کنند که انتقال انسان به انسان وجود ندارد».

کرونا

این کارشناس سیاسی ادعا می کند که چین به دیگر کشورها فشار می آورد که به سفرهای ورودی از چین همچنان ادامه دهند، علیرغم این که به خطرناک بودن ویروس کرونا واقف بودند. وی در ادامه می گوید :«همزمان که پکن می دانست که مردم می توانند این ویروس را منتشر کنند، به کشورها فشار وارد می کرد تا محدودیت های سفر و قرنطینه بر ورودی ها از چین اعمال نکنند. این دو واقعیت را کنار یکدیگر بگذارید و به یک نتیجه گیری باورناپذیر خواهید رسید».

کرونا

شی جین پینگ اوایل هفته اخیر وقتی اعلام کرد که چین در موضوع شیوع ویروس کرونا بسیار مسئولانه رفتار کرده و با دیگر کشورهای جهان بسیار شفاف بوده، بسیاری از کاربران و کارشناسان به صحبت های او در این زمینه واکنش نشان دادند. وی همچنین ادعا کرده بود که کشورش ویروس کرونا را شکست داده و از زندگی و سلامت مردم خود دفاع کرده است. همچنین مقامات سیاسی چین از ایالات متحده خواسته اند که مقامات این کشور دست از افترا زدن به این کشور برداشته و به جای وقت تلف کردن در مبارزه با ویروس کرونا، با همکاری دولت چین به مقابله با آن بروند.

بیشتر بخوانید: پروفسور استرالیایی: منشأ ویروس کرونا آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین است

منبع: express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود