زیر گرفته شدن معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا با خودرو + ویدیو

زیر گرفته شدن معترضان به مرگ جورج فلوید در آمریکا با خودرو + ویدیو

سه روز است که ایالات متحده و به طور خاص شهر مینیاپولیس در آتش خشم مردمی که به قتل یک مرد سیاهپوست به نام جورج فلوید توسط یک نیروی پلیس معترض هستند، می سوزد. فلوید مردی سیاهپوست است که در خیابان توسط پلیس دستگیر می شود و پلیسی که او را دستگیر می کند (درک چاوین) برای نزدیک به ۸ دقیقه زانوی خود را روی گردن این مرد سیاهپوست قرار می دهد که باعث بیهوشی و در نهایت مرگ او می شود.

علت مرگ جورج فلوید

پس از اینکه فروشگاهی به پلیس خبر می دهد که مردی سیاهپوست یک اسکناس جعلی به آن ها ارائه داده است، چاوین که در دوران خدمت ۱۹ ساله خود سوابق متعددی از خشونت دارد همراه با سه پلیس دیگر به محل اعزام می شوند. در ادامه جورج فلوید که غیرمسلح است، توسط شاوین دستبند زده شده و به صورت دمر روی آسفالت خوابانده شده است.

در ویدیویی که از این دستگیری منتشر شده، فلوید بارها فریاد می زند که نمی تواند نفس بکشد اما پلیس توجهی به این موضوع ندارد. در نهایت جورج فلوید همانجا خفه شده و جانش را از دست می دهد.  بدنبال این اتفاق کمپینی با عنوان «زندگی سیاهان اهمیت دارد» (Black Lives Matter) در بسیاری از شهرهای ایالات متحده و به خصوص مینیاپولیس شکل گرفته و معترضان دست به اعتراض گسترده زده اند که صحنه های منتشر شده از آن بیشتر به یک جنگ شبیه است. در ویدیویی که در ادامه خواهید دید، یک ماشین شاسی بلند به سمت گروهی از معترضان به مرگ جورج فلوید رانده و در ادامه یکی از آن ها را زیر می گیرد. این ویدیو که در دنور ضبط شده، تظاهرکنندگانی را نشان می دهد که از سر راه یک جیب شاسی بلند مشکی رنگ کنار می روند.

در ادامه مردی را می بینیم که روی کاپوت ماشین افتاده و سپس پایین آمده و فرار می کند. در حالی که به نظر می رسد خودروی مشکی رنگ به راه خود ادامه خواهد داد به یکباره منحرف شده و به سمت جمعیت باز می گردد و یکی از معترضان را زیر می گیرد، در حالی که دیگری فریاد می زند: «مواظب باش». مردی که زیر گرفته می شود به سرعت بلند شده و همراه با دیگران به تعقیب جیب مشکی رنگ که اکنون در حال فرار است می پردازد. همچنین گزارش هایی از تیراندازی به سمت معترضان در کلرادو منتشر شده است. اتفاق دیشب یادآور زیر گرفته شده و قتل هیثر هیر در سال ۲۰۱۷ در جریان اعتراضات خیابانی در شارلوتزویل است.

مرگ جورج فلوید

این اتفاق نیز همان شبی رخ داد که معترضان به یک ایستگاه پلیس در مینیاپولیس هجوم برده و آن را به آتش کشیدند. در اعتراضات سه روز اخیر نیز دستکم یک ایستگاه پلیس در این شهر توسط معترضان به آتش کشیده شده است. در شهرهای دیگر ایالات متحده نیز اعتراضات مشابهی شکل گرفته که باعث درگیری نیروهای پلیس و مردم شده است. لازم به ذکر است که در پی مرگ جورج فلوید ، درک چاوین (و سه پلیس دیگر دخیل در این ماجرا) ابتدا از اداره پلیس اخراج و سپس دستگیر شده است.

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود