۱۰ درس در مورد کاهش وزن پایدار از زبان مردی که ۶۳ کیلو از وزنش کاست

۱۰ درس در مورد کاهش وزن پایدار از زبان مردی که ۶۳ کیلو از وزنش کاست

کاهش وزن یک چیز است و پایداری و تداوم آن چیزی دیگر. در واقع تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد از افرادی که دستکم ۱۰ درصد از وزن بدنشان را کم می کنند دوباره دستکم همان وزن از دست رفته را بار دیگر بدست خواهند آورد، اگر نه بیشتر از آن. از این رو وقتی که کسی می تواند برای چند سال وزن از دست داده اش را از بازگشت دور نگه داشته و به عبارت دیگر کاهش وزن پایدار داشته باشد همه تعجب خواهند کرد. کارتر گود یکی از این افراد است که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۳۸ کیلوگرم وزن داشت اما در عرض یک سال، ۴۵ کیلوگرم از وزن خود کاسته و سال بعد نیز کمی بیشتر از ۱۸ کیلوگرم از وزنش را از دست داد. اکنون ۹ سال از این کاهش وزن گذشته و کارتر گود هنوز هم بدنی ورزیده داشته و چربی های بدنش بازنگشته اند.

کاهش وزن پایدار

این جوان ۲۵ ساله اهل آستین ، تگزاس که اکنون یک مربی کاهش وزن و یک مربی ورزشی دارای مجوز رسمی است، به تازگی ۱۰ درس مهم که در مورد کاهش چربی و کاهش وزن پایدار باید یاد گرفت را در صفحه اینستاگرامی اش منتشر کرده است. او در سخنانی در مورد کاهش وزن پایدار چنین گفته است: « می دانم که کاهش وزن من الهام بخش بسیاری بوده است… و به همین دلیل همیشه دانسته هایم را با دیگران به اشتراک می گذارم، و می خواهم از این کاهش وزن به عنوان راهی برای تشویق کردن و راهنمایی دیگران به مسیر درست برای کاهش وزن و سلامت بودن استفاده کنم». در ادامه ۱۰ درسی در مورد کاهش وزن پایدار که کارتر گود با کاهش ۶۳ کیلوگرم وزن در مدت یک سال آموخت را با شما در میان خواهیم گذاشت.

کاهش وزن پایدار

۱- چگونه وزن کم کردن مهم تر از سریع وزن کم کردن است

کارتر گود سخت ترین راه را برای کاهش وزن درست پیدا کرده است: «در ابتدا، کل ماجرا به محدودیت های دیوانه کننده در زمینه غذایی و تمرینات هوازی محدود می شد». او یک برنامه غذایی را در اینترنت یافته و به یکباره نیمی از غذای هر وعده خود کاست که به گفته خودش تصمیم هوشمندانه ای نبوده است. او در ادامه می گوید :«همراه با خوردن غذاهای رژیمی با کالری کم، هر روز به مدت ۶۰ تا ۷۵ دقیقه حرکت الپتیکال [اسکی فضایی] را انجام می دادم».

اگر چه این رویکرد او به کاهش وزن ختم شد اما به دلیل محدود کنندگی بالایی که داشت، کاهش وزن او پایدار نبود. گود می گوید: «یک تا دو سال آموزش و رشد ذهنی لازم بود تا تعادل بیشتری بین اهداف تناسب انداممم و دیگر اهداف زندگی ام پیدا کنم. بدون توجه به اینکه چه مقدار زمان می برد تا وزن خود را کاهش دهید، زمان بسیار بیشتری برای حفط بدن سالم و متناسب خود نیاز خواهید داشت». کارتر گود به طور کلی بر لذت بخش بودن فرآیند کاهش وزن تاکید دارد.

کاهش وزن پایدار

۲- اگر تنها به کاهش وزن روی ترازو اهمیت دهید برای همیشه در تقلا خواهید بود

گود دیگران را ترغیب می کند که درک کنند وزن یک وسیله است و نه هویت افراد: «افراد با هدف کاهش مقدار خاصی از وزنشان نزد من می آیند که معمولاً وزنی است که قبلاً داشته اند یا وزنی که پزشک به آن ها توصیه کرده داشته باشند. در هر صورت، عدد هدف نیست… هدف اتفاقی است که وقتی به عدد مورد نظر می رسید رخ می دهد». از این رو به جای فکر کردن در مورد عدد روی ترازو به عنوان هدف، روی عادات، استراتژی ها و روتین هایی که در این مسیر پذیرفته و نهادینه می کنید فکر کنید.

۳- اگر تناسب اندام را به عنوان اولویت انتخاب کنید باید برخی چیزها را فدا کنید

نکته کلیدی در کاهش وزن پایدار ایجاد یک سبک زندگی سالم است که از آن لذت برده و بتوانید آن را تداوم ببخشید، از این رو دست کشیدن از هر غذایی که دوست دارید هوشمندانه نیست بلکه به گفته گود تنها باید کمی تغییرات ایجاد کنید: «بسیاری از افراد با وزن خود مشکل دارند. اگر تناسب اندام را اولویت خود قرار دهید باید منظم باشید. باید از خوردن بیشتر از یک حد خاص از  غذاها و نوشیدنی های چاق کننده جلوگیری کرده و از لقمه های آخر شب دست بکشید. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید خوش بگذرانید».

کاهش وزن پایدار

۴- خوردن ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی کار راحتی است

واقعیت تلخ این است که کره بادام زمینی اگر چه پر از مواد مغذی بوده و خوشمزه است اما انرژی بسیار بالایی داشته و خوردن بیش از حد از آن به سادگی رخ می دهد. به همین دلیل به گفته گود باید مصرف کره بادام زمینی خود را کاهش دهید.

۵- بهترین غذاها برای کاهش وزن آن هایی هستند که از خوردنشان لذت برده و به شما کمک می کنند به رژیم غذایی خود تداوم ببخشید

اگر چه سوپ کلم و کرفس غذاهای سالمی هستند اما اگر این غذاها را دوست ندارید منطقی نیست که خودتان را وادار به خوردن آن ها کنید. گود در این باره می گوید :«غذاهای کاملی که دوست دارید را بخورید. از جمله غذاهای خوشمزه ای که دوست دارید. هرگز نباید از رژیم غذایی تان منزجر باشید».

کاهش وزن پایدار

۶- وسوسه های غذایی از بین نخواهند رفت

گود می گوید که با کاهش وزن، میل او به غذاها از بین نرفته بلکه عملکرد او «در به تاخیر انداختن لذت بردن به جای یک جایزه بزرگ تر بهبود» یافته است: «کسانی که در تناسب اندام موفق هستند (و همچنین دیگر حوزه های زندگی) افرادی هستند که می توانند لذت بردن را به تاخیر بیندازند. به همین سادگی، اغلب اوقات در مورد تناسب اندام نیز ساده ترین و لذت بخش ترین انتخابی که در لحظه می کنید نیز انتخابی نیست که به لاغری و سلامت جسمی منتهی می شود».

برای مثال، تماشای سریال های نتفلیکس روی کاناپه آسان تر از ورزش کردن است. گود می گوید :«بخشی از تبدیل شدن به فردی که تناسب اندام را در اولویت قرار می دهد این است که بتوانید در لحظه انتخاب سخت تری را انجام دهید که به یک جایزه بزرگ تر در آینده ختم می شود. این یک طرز تفکر ساده برای یادگیری نیست اما هر چه از ابتدا ثابت قدم تر باشید برایتان آسان تر خواهد شد، به خصوص زمانی که نتایج را ببینید».

۷- برخی افراد خواهند گفت که شما وسواس دارید

گود در مورد این افراد می گوید: «آن ها را نادیده بگیرید».

کاهش وزن پایدار

۸- بعداً همان افراد به «ژنتیک خوب» شما حسادت خواهند کرد

از دیدن واکنش مردم به کاهش وزن خود شگفت زده خواهی دشد.

۹- کاهش وزن پایدار بسیار بیشتر از آنچه که فکر می کنید زمان خواهد برد

گود می گوید :کاهش وزن پایدار «درست مانند چیزهای دیگری است که داشتنشان بسیار اهمیت و ارزش دارد». پس برای کاهش وزن عجله نکنید.

کاهش وزن پایدار

۱۰- اما در نهایت ارزشش را خواهد داشت

گود می نویسد که سرمایه گذاری روی سلامت و در اولویت قرار دادن تناسب اندام ارزش سختی هایش را دارد زیرا نه تنها به احساس و ظاهر بهتر منتهی خواهد شد بلکه به شما اجازه می داد که کارهای بیشتر و بهتری برای اطرافیان خود انجام دهید: «کاهش وزن به من سخت کار کردن، نظم و به تاخیر انداختن لذت را یاد داده که در بسیاری از دیگر حوزه های زندگی ام به کمک آمده است. برای مثال، اگر به خاطر تناسب اندامم نبود هرگز به توانایی خود برای ساخت و توسعه کسب و کارم اعتماد نداشتم. این رویه همچنین به من یاد داد که می توانم به خواسته هایم در زندگی ، هر چه که باشد، دست پیدا کنم. فقط باید بتوانم سخت تلاش کنم، صبور باشم و تسلیم نشوم».

 

بیشتر بخوانید:

جایگزین کردن فست فود با غذاهای سالم خانگی؛ راز کاهش وزن شدید این مرد میانسال

رژیم های غذایی گیاهی چطور باعث کاهش وزن می شوند

منبع: insider
۶ نظر

ورود

  • سجاد خرداد ۱۶, ۱۳۹۹

    واقعا عالیه . تو رو خدا بازم این پست ها قرار بدین . بیشتر از نیمی از مردم ایران چاقند !
    این حسادت دیگران به کسی که لاغر شده خیلی لذت بخشه ! چهره خیلی زیباتر میش

  • mohsen خرداد ۱۷, ۱۳۹۹

    سلام
    مشکلم وزن بالاست. ۱۴۰ کیلو الان وزنمه فکر کنم
    بدونه پول اصلا نمیشه وزن کم کرد. نه جایی هست برای دویدن نه جایی برای دوچرخه سواری نه جایی برای پیاده روی
    ماهی یکی دوبار میرم بوستان بالای شهر و دربند و اصلا تاثیری نداره. چون پیوسته نیست
    خیابون اینقدر شلوغه نمیشه راه رفت چه برسه دویدن تازه اگه مسخره نکنن
    چندرغازی جمع کردم رفتم دوچرخه بخرم. دوچرخه ایی مناسب من که رکاب بزنم تو جاده و ورزش کنم ارزونترینش ۱۸ میلیون تومن بود. من چند میلیون بیشتر نداشتم. کوهستان و مدلای چینی ۸ تا ۱۰ میلیون که اصلا مناسب من نیست و اصلا نمیتونم تو کوهستان باهاشون رکاب بزنم
    یه کفش ورزشی که با چندبار دویدن پاره نشده حداقل ۱ میلیون
    عضو باشگاه شدم پر وزنه حتی تردمیل کافی ندارن اینقدر شلوغه که ۵ دقیقه بیشتر نمیتونی استفاده کنی. تازه بهم میگن تو با این هیکل چرا اومدی باشگاه

    • مهتاب خرداد ۱۷, ۱۳۹۹

      شما نمیخوای وزن کم. کنی برااین همش بهانه میاری بروپارک راه برو وبدو ودستگاه بزن ودرضمن به من پیام بده بهت بگم چجوری بدون خوردن دارو ودمنوش ورژیک لاغرشی غذاتوزیادبجوآروم بخور وخیلی چیزای دیگه پیام بده

    • رضا خرداد ۱۷, ۱۳۹۹

      ببین کسی که وزن زیاد داره نباید اول ورزش رو شروع کنه .

      اول یک رژیم یکساله بگیر ، پیش دکتر تغذیه برو و علاقیات غذاییت رو بگو که از رژیم خسته نشی .
      بعد که وزنتون حدود ۱۰۰ شد ، ورزش رو شروع کنید . (پیاده روی اول صبح ۶ صبح خلوته / یا ۱۰ شب )

    • امیر حسین خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

      داداش با این اخلاقی ک تو داری ن تنها وزن کم نمیکنی بلکه تو جوونی با ۲۰۰ کیلو اضافه وزن در حالی ک در غرغر میکنی خای مرد

  • محمد خرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    سلام
    من ۱۲۵ کیلو وزن داشتم-با ۱۸۰ سانت قد-از بچگی در آرزوی لاغری بودم-تردمیل درجه یک و دوچرخه عالی خریدم-دریغ از ۱ ساعت ورزش-فقط بهانه بود برای توجیه-۳ سال هست با تغییر برنامه غذایی و گیاه خواری و خام گیاه خواری وزنم رسیده به ۷۵ کیلو ثابت-من این روش رو انتخاب کردم-اول کنترل خورد و خوراک-با هر روش سالمی که براتون امکان داره-بعد در کنارش ورزش
    موفق باشید