از «سربالا» تا «گلدون خان»؛ داستان بچه محل های عمو پورنگ

از «سربالا» تا «گلدون خان»؛ داستان بچه محل های عمو پورنگ

سربالا در بچه محل یکی از شخصیت های دوست داشتنی برای کودکانی است که علاقمند به کارهای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) در سریال طنز بچه محل هستند. مثل جناب خان خنداونه شبکه نسیم به مجری گری رامبد جوان، سربالا نیز، یک کاراکتر است که نقش آن را ایمان صفا بر عهده دارد و در سریال طنز کودکان بچه محل، عروسک داداشی جان محسوب می شود.

با توجه به اینکه برخی از کودکان و نوجوانان و خانواده های عزیزان، در پی آشنایی با کاراکترهای سریال طنز بچه محل هستند، این گفتار سرویس هنری روزیاتو، شما را با عوامل سریال بچه محل آشنا می کند.

بچه محل عموپورنگ را باید کلکسیونی از کاراکترهایی دانست که قبلا آن ها را در «بالش‌ها»، «محله گل و بلبل» و «بوستان دوستان» دیده بودیم و شنیده بودیم. دنیای رنگارنگ و جذابی که تلاش می کند تا فضای خنده پسا کرونایی را در شبکه ۲ رقم بزند. لوکیشن سریال بچه محل، حوالی پل آزادگان تهران است.

عمو پورنگ بیش از ۳۱۰۰ پست در اینستاگرامش گذاشته و قریب به ۲.۵ میلیون دنبال کننده دارد. اگر درباره سربالا در بچه محل و دیگر کاراکترهای این سریال طنز کودکانه، دنبال اطلاعات تکمیلی هستید، اینستاگرام عمو پورنگ را در نظر داشته باشید.

سریال بچه محل، نام یک مجموعه طنز کودکانه است که از بهار ۱۳۹۹ شمسی روی آنتن شبکه ۲ سیما آمده است و سابقه پخش آن به هفته نخست اردیبهشت ماه امسال باز می گردد. داستان سریال طنز کودکانه بچه محل که شاهد حضور و نقش آفرینی سربالا خان هستیم، در یک محله اتفاق می افتد که اهالی آن، ماه سوم پس از دوران سخت کرونا را سپری می کنند.

سربالا در بچه محل

فردی که در سریال به عنوان داداش خان نامیده می شود، مخترع است. وسیله ای می سازد که با فرکانسی، از راه دور، هدایت می شود. متاسفانه، فرکانس این دستگاه، روی زندگی اهالی محله، تاثیر منفی گذاشته و به همین خاطر، عمو پورنگ و اهالی محل، تصمیم میگیرند که از این وسیله در ورزش صبحگاهی استفاده کنند. این سریال طنز کودکان تلاش می کند تا سبک زندگی درست و اصول رعایت آداب اجتماعی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

سربالا در بچه محل
آشا محرابی در سریال بچه محل

مثل درست مصرف کردن آب، نریختن زباله در طبیعت و مسائلی در حوزه پسماند. موضوعی که جامعه امروز ایران، فارغ از دنیای طنز کودکانه نیز به آن نیاز دارد چون ما ایرانیان برای طبیعت این سرزمین اهورایی، ارزش زیادی قائل نیستیم و آتش سوزی های این روزهای زاگرس، مشتنی نمونه خروار است.

سربالا در بچه محل

از سربالا در بچه محل تا گلدون خان

تهیه کننده سریال بچه محل عمو پورنگ، مسلم آقاجانزاده است و نویسندگی و کارگردان اثر با احمد درویشعلی پور است. بازیگران سریال بچه محل عمو پورنگ به شرح زیر است:

  • داریوش فرضیایی در بچه محل در نقش عمو پورنگ که مجری و برادر پوپک و پسر ایاز و نیاز و نوه گیل خان است.
  • امیر محمد متقیان در بچه محل در نقش گلدون خان که نگهبان، برادر بلبل، گلنار و برادر زن راحت محسوب می شود.
  • سروش جمشیدی در بچه محل در نقش داداش جان به عنوان عروسک ساز، دوست پورنگ و برادر نون خالی خور است.
  • کمند امیر سلیمانی در بچه محل ، در نقش پوپک، خواهر عمو پورنگ بوده و دختر ایاز و نیاز و نوه گیل خان معرفی شده است.
  • نعمیه نظام دوست در بچه محل در نقش نیاز، همسر ایاز، مادر پورنگ و پوپک، خواهر مهوش و دختر گیل خان است.
  • ابراهیم شفیعی در  بچه محل در نقش ایاز، همسر نیاز است و پدر عمو پورنگ و خواهرش پوپک و شوهر خواهر مهوش و داماد گیل خان است.
  • فرهاد بشارتی در بچه محل، در نقش گیل خان، به عنوان بقال محل، نقش آفرینی می کند. ایشان، پدر نیاز و مهوش، پدر زن ایاز و پدر بزرگ پورنگ و پوپک است.
  • رامین ناصر نصیر در بچه محل در در نقش راحت باشی چوبسرایی، حضور دارد و همسر گلناز، شوهر خواهر گلدون و بلبل است.
  • نادر سلیمانی در بچه محل، آقای خوشحال است. دوست سربالا و نانوای محل و استاد نون خالی خور در نونوایی به شمار می رود.
  • سوسن پرور در بچه محل، در نقش گلنار، صاحب رستوران و همسر راحت و خواهر گلدون و بلبل به شمار می رود.
  • آرش میر احمدی در بچه محل ، نون خالی خور معروف است. او شاگرد نانوا، برادر داداشی جان است.
  • امیر سهیلی در بچه محل، در نقش بلبل خان بوده و نگهبان، برادر گلدون و گلنار و برادر زن راحت است.
  • ایمان صفا در بچه محل ، در نقش سربالا، عروسک داداشی جان است.
  • پیمان مرادی در بچه محل، در نقش ببر و بیار، پیک موتور بچه محل است و در مغازه گیل خان به عنوان پست چی، نقش آفرینی می کند.
  • علی مشکان در بچه محل ، در نقش ملودی، موزیسین رستوران است.
  • آشا محرابی در بچه محل ، در نقش مهوش، خواهر نیاز، خاله پورنگ و پوپک و البته،‌ دختر گل خان و خواهر زن ایاز (که ابراهیم شفیعی در آن نقش آفرینی می کند) محسوب می شود
  • امیر حسین صدیق در بچه محل نیز در بچه محل، برآورد پر سود نام دارد و طراح معماری است.
  • امیر غفارمنش در بچه محل نیز  در نقش سیامک، حضور دارد و نوه تقلبی آقای وکیلی به شمار می رود.

کاراکتر سربالا در بچه محل

ایمان صفا متولد ۳۰ آذر سال ۱۳۶۲ در تهران است. او مجرد است و اکنون در شبکه ۲ یکی از نقش های سریال بچه محل عمو پورنگ را در اختیار دارد. ایمان صفا یک خواهر دارد و کار خود را با تئاتر آغاز کرد. در سریال عملیات ۱۲۵ محمد حسین لطیفی، نقش آفرینی کرده و در ۳ فصل سریال بود. به او بارها پیشنهاد شده که بینی خود را جراحی کند. اما گفته که چهره اش را دوست دارد. به میمیک چهره خود توجه داشته و به سلامت روح و جسم، آگاه است.

سربالا در بچه محل

اگر شما هم بیننده این سریال هستید، نظر خود را درباره نقش سربالا در بچه محل و دیگر کاراکترها از طریق کامنت ارائه کنید. کاراکتر سربالا در بچه محل را در اینستاگرام در هشتگ بچه محل دنبال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Amirhossein شهریور ۱, ۱۳۹۹

    شماره تلفن سربالا رو بهم بدید

  • سید محمد مرداد ۲۳, ۱۴۰۰

    سلام ، لطفا توضیح شخصیت ها از کلبه عمو پورنگ هم بذارید