افشاگری و سخنان عجیب مهدی تاج در مورد مبلغ قرارداد ویلموتس و آن بند جنجالی

افشاگری و سخنان عجیب مهدی تاج در مورد مبلغ قرارداد ویلموتس و آن بند جنجالی

مهدی تاج ، رییس سابق فدارسیون فوتبال در مصاحبه ای که بخش هایی از آن در برنامه بدون تعارف خبر ۲۰:۳۰ منتشر شد علاوه بر اعلام رقم واقعی قرارداد ویلموتس با تیم ملی فوتبال، از حواشی این قرارداد و نحوه معرفی شدن او نیز پرده برداشت. وی در ابتدا به این موضوع اشاره می کند که معرفی این مربی بلژیکی توسط وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است: «وزیر ورزش در نامه‌ای ویلموتس را معرفی کرد. در واقع نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده بود و او را معرفی کرده بودند. طبیعی هم بود. وزیر هم این نامه را برای بررسی و رویت به فدراسیون فوتبال فرستاد».

قرارداد ویلموتس

تاج در ادامه ادعا می کند که پیشنهاد سرمربیگری ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران در اصل از جانب مرکز فرهنگی ایران و هلند صورت گرفته و این نهاد در نامه ای به وزارت ورزش، علاوه بر مارک ویلموتس، از رنار و لوپتگی به عنوان گزینه های مناسب برای سرمربیگری تیم ملی نام برده است. مهدی تاج در ادامه صحبت های خود تصریح می کند که ویلموتس گزینه سوم فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی بوده اما بعد از ناکامی در عقد قرارداد با همکاری با لوپتگی و رنار در نهایت این سرمربی بلژیکی انتخاب شده و با وی قرارداد بسته می شود.

قرارداد ویلموتس

رییس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه در مورد دلایل ناکامی ویلموتس در ایران و شکست مقابل بحرین و عراق چنین می گوید :« او مربی بدی نبود اما در ایران جواب نداد. تصور خود من و برخی این بود که ویلموتس فوتبال آسیا را نمی‌شناخت. در بازی با بحرین یک گل خوردیم اما هر کاری کردیم نتوانستیم گل بزنیم». تاج در ادامه رقم دقیق قرارداد ویلموتس را ۲.۲ میلیون دلار اعلام می کند و می گوید: «قرارداد ویلموتس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود. ۳۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی پخش شده و در آنها گفته‌اند که چرا مبلغ قرارداد ویلموتس را نمی‌گویید. مبالغی مثل  ۸ میلیون دلار و ۶ میلیون دلار را گفتند که درست نیست».

قرارداد ویلموتس

در ادامه بحث بند جنجالی قرارداد ویلموتس پیش می آید که در آن آمده در صورتی که ویلموتس خود کناره گیری کرده یا توسط فدراسیون اخراج شود، دستمزد سه ماه آینده به وی پرداخت خواهد شد که تاج در این باره چنین می گوید : «این شاه‌بیت موضوع است. در یک برنامه تلویزیونی کسی را آورده بودند که به شدت به ما حمله کرد و ما را بی‌سواد نامید و گفتند این قرارداد در نوع خود بدترین در تاریخ است. ما گفتیم اگر او بد نتیجه گرفت و ما او را اخراج کردیم، فقط سه ماه غرامت می دهیم و اگر خودش هم خواست برود، اندازه سه ماه دستمزد می‌گیرد. این موضوع ظرافت قرارداد را نشان می‌دهد. اتفاقا این بند را هم آقای وزیر پیشنهاد کرد و به نفع ما شد. جدایی او هم به علت پرداخت نشدن دستمزد در موعد مقرر بود».

قرارداد ویلموتس

رییس سابق فدارسیون فوتبال در ادامه اعلام کرد که برای هشت ماه فعالیت در سمت سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، جمعاً ۲ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت شده که ۱.۳ میلیون یورو دستمزد خود وی بوده است اما به دلیل تحریم های ایالات متحده پرداخت به موقع حقوق این سرمربی با مشکلاتی همراه بوده است: «بعد از قرارداد ویلموتس ، آمریکا ۶ تحریم ظالمانه علیه کشور ما داشت. تحریم‌های ظالمانه که شامل سه بانک هم می‌شد و یکی از آنها، بانکی بود که ویلموتس برای دریافت قراردادش معرفی کرده بود و تعاملات اعتبار اسنادی را هم شامل می‌شد. ضمن اینکه از طریق فیفا هم نتوانستیم پول او را بدهیم چون پس از تحریم‌های فیفا، شرایط طوری بود که فیفا و ای‌اف‌سی نتوانستند حتی یک سنت به ما پرداخت کنند».

قرارداد ویلموتس

وی همچنین در مورد خبری که ادعا می کرد ویلموتس دارای بادیگارد بوده و حقوق او نیز توسط فدراسیون پرداخت می شود چنین گفت: «این سرمربی یک نفر را به‌عنوان مسؤول دفتر آورد که یکی از روزنامه‌ها بخاطر شکل و شمایل این شخص، گفت او بادیگارد ویلموتس است. از فردا همه به او بادیگارد می‌گفتند، اما در واقع این شخص رئیس دفتر ویلموتس بود که یک ریال از ما پول نگرفت».

وی همچنین در مورد خودروی لوکس بنزی که برای ورود ویلموتس به تهران استفاده شد نیز خاطرنشان کرد که این خودرو تنها همان روز استفاده شده و برای کی روش نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. تاج در ادامه مدعی شد که ویلموتس ۳۰۰ هزار یورو به فدراسیون فوتبال ایران بدهکار بوده و باید آن را بازگرداند: «ما باید ۳۰۰ هزار یورو از او پس بگیریم چون پول زیادی ریختیم و باید دریافت کنیم. الان ما از او طلبکار هستیم، نه بدهکار. ضمن اینکه ویلموتس نمی‌تواند از ما غرامت بگیرد».

قرارداد ویلموتس

مهدی تاج در ابتدای مصاحبه نیز در مورد بیماری خود و شائبه هایی که ایجاد کرد چنین گفته بود: «خدا را شکر رفع کسالت شد. برای بیماری قلبی به آلمان رفته بودم، اما نمی‌دانم در بیمارستان یا در جای دیگری، ریه‌ام چرک کرد و بعد کرونای من مثبت شد. خدا را شکر الان بهتر هستم».

بیشتر بخوانید: ۱۰ فوتبالیست پردرآمد سال ۲۰۲۰؛ کریستیانو رونالدو بالاخره لیونل مسی را به زیر کشید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • رضا خرداد ۱۷, ۱۳۹۹

    حقوق ۱۰۰ تا کارگر رو تا ۱۰۰ سال گرفته . خدایی ظلم نیست ؟ اینم تقصیر آمریکاست .