کانر مک گرگور ملقب به «بدنام» از دنیای هنرهای رزمی ترکیبی خداحافظی کرد

کانر مک گرگور ملقب به «بدنام» از دنیای هنرهای رزمی ترکیبی خداحافظی کرد

کانر مک گرگور ، مبارز ایرلندی و قهرمان سابق دسته پر وزن و سبک وزن مسابقات یو اف سی در یک پیام توییتری بازنشستگی و خداحافظی خود از قفس مبارزه و دنیای هنرهای رزمی ترکیبی را اعلام کرد. مک گرگور ۳۱ ساله در پیام توئیتری خود چنین نوشته است: «آهای رفقا تصمیم گرفته ام که از مبارزه بازنشسته شوم. از همه شما به خاطر خاطرات باورنکردنی سپاسگزارم. چه تجربه ای بود! این عکس من و مادرم در لاس وگاس در یکی از پیروزی های قهرمانی جهانم است».

کانر مک گرگور

این اولین باری نیست که مک گرگور از بازنشستگی خود و خداحافظی از رینگ مسابقه خبر می دهد. کانر مک گرگور سال گذشته در ماه مارس ۲۰۱۹  نیز اعلام کرد که دیگر به رینگ بازنخواهد گشت اما کمتر از ۱۵ ماه بعد بازگشته و با دونالد «گاوچران» سرونه مبارزه کرد که در همان ابتدای مسابقه و در کمتر از ۴۰ ثانیه با ناک اوت حریف خود را شکست داد.

کانر مک گرگور

قهرمان سابق یو اف سی، در  وی در سال ۲۰۱۶ نیز اعلام کرده بود که دستکش های خود را خواهد آویخت اما این تصمیم نیز مدت زیادی دوام نیاورد. مک گرگور ایرلندی مبارزی همواره یک شخصیت جنجالی بوده و لقب «بدنام» (The Notorious) نیز اشاره به همین جنجال آفرینی ها و اظهارنظرهای عجیب او دارد. با توجه به سابقه مک گرگور در خداحافظی چند باره و بازگشت به دنیای هنرهای رزمی ترکیبی ممکن است بار دیگر نظر او تغییر کند. در حالی این مبارز ایرلندی خبر از بازنشستگی خود می دهد که روز شنبه ویدیویی از تمرینات خود در یک گاراژ را منتشر کرد.

کانر مک گرگور

اواخر ماه میلادی گذشته نیز مک گرگور از علاقه و تصمیم خود به مبارزه با چندین رقیب در آینده نزدیک خبر داده بود. در ۲۸ می گذشته، وی درحساب توییتری خود نوشت که پیشنهاد مبارزه اندرسون سیلوا ، از مبارزان افسانه ای یو اف سی را پذیرفته است. در چند ماه اخیر نیز خبرهایی مبنی بر مبارزه مک گرگور با قهرمان کنونی دسته سبک وزن، جاستین گیثج شنیده می شد و حتی چندین مبارزه با نیت دیاز. دانا وایت، رییس یو اف سی، اوایل هفته جاری گفته بود که بهترین سناریو برای مک گرگور این است که صبر کند تا با برنده مسابقه بین گیثج و حبیب نورماگومدوف مبارزه کند. وی اما گفته بود که شیوع ویروس کرونا باعث حرکات و رفتارهای عجیبی در دنیای ورزش های رزمی شده و اگر مک گرگور می خواهد بازنشسته شود تصمیم با خود اوست.

کانر مک گرگور

وایت در این باره چنین گفته بود:«هیچ کسی برای مبارزه به کسی فشار نمی آورد و اگر مک گرگور حس می کند که می خواهد بازنشسته شود، تو احساسات مرا در مورد بازنشستگی می دانی- باید حتماً این کار را انجام دهی- و من کانر را دوست دارم… کمتر کسانی هستند که تا به این حد این ورزش را برای من لذت بخش کرده اند و او یکی از آن هاست». کانر مک گرگور تاکنون در ۲۲ مبارزه برنده و در ۴ مبارزه رسمی بازنده شده است که دو باخت آن به یو اف سی باز می گردد، یکی به نورماگومدوف و دیگری به دیاز که البته بعدها انتقام شکست خود از دیاز را گرفت.

کانر مک گرگور

«بدنام» به اولین مبارز یو اف سی تبدیل شد که همزمان عنوان قهرمانی دو دسته متفاوت را در اختیار می گرفت، زمانی که با ناک اوت کردن ادی آلوارز در نوامبر ۲۰۱۶ توانست کمربند قهرمانی سبک وزن را نیز بدست آورد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مبارز برتر هنرهای رزمی ترکیبی یک دهه اخیر [قسمت دوم]

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود