«بیگانه‌های زیر آب»؛ تصاویر حیرت‌انگیز یک غواص روسی از موجودات عجیب اعماق دریا

«بیگانه‌های زیر آب»؛ تصاویر حیرت‌انگیز یک غواص روسی از موجودات عجیب اعماق دریا

یک غواص روسی با تحمل دمای زیر صفر اعماق دریا توانسته تصاویر خیره کننده از «بیگانه‌های زیر آب» در عمق ۵۰۰ فوتی (بیش از ۱۵۲ متر) دریای سفید را ثبت کند. الکساندر سمنوف، یک زیست شناس دریایی روسی اهل مسکو است که تنها ۴۰ دقیقه را در عمق ۲۰۰ فوتی (حدود ۶۱ متر) زیر آب های منجمد گذراند اما به کمک جادوی تکنولوژی مدرن توانست از آبزیان عمق دریا عکس بگیرد.

موجودات خارق العاده زیر آب

یکی از این تصاویر مربوط به یک عروس دریایی یال شیری است با بدنی آبی رنگ و بازوچه های صورتی به شکل اسپاگتی که حدود ۴۹ فوت (حدود ۱۵ متر) طول دارد. همچنین می توان به یک کرم طلایی رنگ از گونه ragworm و یک نرم تن کوچک بسیار حیرت انگیز اشاره کرد. سمنوف می گوید: «این مخلوقات برای میلیون ها سال در این فضای باز و وسیع شناور بوده اند. در طی این مدت تکامل گونه های حیات کاملاً عجیب و غریبی خلق کرده است. من بسیار خوش شانس هستم که با چشم های خودم چنین دنیایی را می بینم».

موجودات خارق العاده زیر آب

این گستره آبی در جنوب دریای بارنتس قرر داشته که در ساحل شمال غربی روسیه قرار دارد دارای سطحی به مساحت ۳۴,۷۰۰ مایل است که عمق آن از ۱۹۷ تا ۱,۱۱۵ فوت (۶۰ تا ۳۴۰ متر) متفاوت است. دریای سفید یکی از چهار دریایی است که بر اساس رنگ های اصلی و به زبان انگلیسی نامگذاری شده است- دیگر دریاها عبارتند از دریای سیاه، دریای سرخ و دریای زرد. مرکز تحقیقاتی سمنوف در ساحل کارلیان واقعی بوده و توسط گروهی از زیست شناسان روسی دانشگاه دولتی مسکو در سال ۱۹۳۸ میلادی تاسیس شد.

موجودات خارق العاده زیر آب

این مرکز تحقیقاتی ارتباط چندانی به دنیای خارج نداشته و هیچ سیستم ارتباطی یا جاده قابل دسترس به روستای مجاوز پویاکندا که در فاصله ۱۰ مایلی این مرکز قرار دارد موجود نیست. تنها راه دسترسی به این مرکز از طریق قایق در فصل تابستان و اسنوموبیل در فصل زمستان است.

موجودات خارق العاده زیر آب

سمنوف می گوید:« دریای سفید ۴ تا ۶ ماه از سال از یخ پوشیده شده است. بزرگ ترین چالش جریان جزر و مد است، حتی اگر به یک صخره بسیار بزرگ نیز بچسبید، حدود یک ساعت غواصی نیز می تواند شما را به دور دست ها ببرد. در کمتر از سی دقیقه ممکن است یک مایل از منطقه ای که از آنجا به درون آب پریده اید فاصله بگیرید. وقتی که به زیر یخ شیرجه می زنید به یاد داشتن این نکته بسیار مهم است زیرا حتی با داشتن طناب ایمنی نیز ممکن است در مقابل جریان آب کشیده شوید- جریان آب بسیار قوی است».

موجودات خارق العاده زیر آب

با این وجود، این زیست شناس روسی چنین خطری را به جان می خرد تا تفاوت بین این گونه های زیستی که از بستگانشان در آب های گرم دور افتاده اند را مستند کند. در عمق آب زیر یخ های منطقه گونه های جانوری بسیار منحصربفردی مانند عروس دریایی یال شیری وجود دارد که بزرگ ترین گونه عروس دریایی در جهان است. بازوچه ها یا شاخک های این گونه دریایی می توانند تا ۱۲۰ فوت (۳۶.۵ متر) رشد کنند که شبیه موهای افشان و بلند انسانی است که زیر بدن زنگ شکلش قرار گرفته است.

موجودات خارق العاده زیر آب

دهان این گونه نیز در قسمت زیر بدن او قرار گرفته و شاخک هایی که به هشت دسته تقسیم شده و هر کدام تا ۱۵۰ شاخک را شامل می شود آن را احاطه کرده اند. این شاخک ها حاوی نوعی سم است که عروس دریایی برای کشتن قربانی خود در اعماق دریا به محض تماس برقرار کردن با آن استفاده می کند.

موجودات خارق العاده زیر آب

عروس دریایی یال شیری همچنین دارای توانایی تولید نورطبیعی در دل تاریکی عمق دریا است. سمنوف همچنین تصاویری از یک نوع پلانکتون نادر از دسته zooplankton با نام علمی حلزون صورتی هایپریا گرفته که برای اولین بار در سال ۱۶۷۵ میلادی کشف شد و همچنین هیدروزوآیی که نام خود را از واژه یونانی باستان به معنای آب گرفته است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ جانور هراس انگیز دریایی که هر یک می توانند در فیلم های ترسناک نقش آفرینی کنند

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود