علائم جدید ابتلا به کرونا ؛ ریزش اشک غیرطبیعی نیز به تب بالا و تنگی نفس اضافه شد

علائم جدید ابتلا به کرونا ؛ ریزش اشک غیرطبیعی نیز به تب بالا و تنگی نفس اضافه شد

کرونا ویروس یک بیماری مسری است که تاکنون بیش از هفت میلیون انسان را در سراسر جهان مبتلا کرده است. این ویروس که ماه هاست سبک زندگی را در سراسر جهان تغییر داده و اقتصاد را به شکلی بی سابقه تحت تاثیر قرار داده رفتارهای عجیب و متغیری از خود نشان می دهد. در طی بیش از ۴ ماه گذشته از نشانه های متعدد ابتلا به ویروس کرونا گفته شده که بسیار متنوع بوده اند و تازه ترین آن ها نیز جاری شدن اشک از چشم است، بدین معنی که اگر به شکلی غیرمنتظره و بی دلیل با ریزش اشک از چشمانتان مواجه هستید احتمال اینکه به کرونا مبتلا شده باشید وجود دارد.

علائم کرونا

علیرغم فروکش کردن اوج بیماری در بسیاری از کشورهای جهان، هنوز هم روزانه هزاران نفر جان خود را به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست می دهند. یکی از نشانه های هشدار پنهان ابتلا به این ویروس نیز همانطور که گفته شد اخیراً شناسایی شده و آن جاری شدن اشک از چشم است. محققان چینی در فوریه گذشته نشانه های کرونا ویروس را در چشم افراد مبتلا مورد بررسی قرار داده بودند. از ۱۲ بیمار مورد بررسی، ۷ نفر آن ها با ریزش اشکی بیشتر از یک فرد معمولی مواجه شده بودند. چنین حالتی در عالم پزشکی با نام اشک ریزش یا epiphora شناخته می شود.

علائم کرونا

این حالت با ریزش اشک فراوان، غیرطبیعی و مداوم از چشم همراه بوده و به وضوح میزان این ریزش از یک فرد سالم و طبیعی بیشتر است. اشک ریزش معمولاً به دلیل مسدود شدن مجرای اشک رخ می دهد اما ممکن است عوامل دیگری نیز در این شرایط دخالت داشته باشند. این حالت می تواند با قرمز شدن چشم، احساس سوزش، تاری دید و حتی دردهای شدید در چشم همراه شود.

علائم کرونا

اگر چه علائم اصلی ابتلا به ویروس کرونا شامل تب بالا و سرفه شدید و مداوم هستند اما ریزش اشک غیرطبیعی نیز می تواند نشانه ابتلا به این ویروس باشد. تنگی نفس، از دست دادن قدرت چشایی و بویایی نیز از دیگر عوارض ابتلا به کرونا برشمرده می شوند.

بیشتر بخوانید: ریسک ابتلا به موارد شدیدتر ویروس کرونا در مردان طاس بیشتر است

منبع: express
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نامجو خرداد ۱۹, ۱۳۹۹

    بهتره دانشمندا بگن چه علائمی مربوط به کورونا نیست