ماجرای قبرستان لاکچری لواسان چیست؟ + ویدئو

ماجرای قبرستان لاکچری لواسان چیست؟ + ویدئو

چند روز قبل ویدئویی بحث برانگیز از اظهارات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در دادگاه رسیدگی به تخلفات وی در دوره ی حضور و فعالیتش در این قوه در فضای مجازی منتشر شد. طبری در اظهارات خود با رد اتهامات وارد شده تمامی املاک لواسانات خود را جزء حاتم بخشی دوستانش دانست و گفت: «آقای مشایخ با آقای نجفی می آمدند و مرا می دیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم. اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌ دهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من می‌ کنند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آن‌ ها نیز از من بخواهند من نیز برای آن‌ ها انجام می‌ دهم.»

بعد از این صحبت‌ های طبری ویدئویی با عنوان قبرستان‌ لاکچری لواسان در فضای مجازی منتشر شد که برخی از کاربران توئیتر درباره ی آن نوشتند: «قبرستانی در لواسان؛ همان‌ جایی که آقای اکبر طبری گفته بود اگر اراده کند، دوستانش همه منطقه را به نامش می‌ کنند.»

این قبرستان بیشتر شبیه به یک پارک تفریحی با امکانات بسیار عالی است که سنگ قبرهای گران قیمتی هم در آن دیده می شود.

اما قبرستان به اصطلاح لاکچری ای که این روزها ویدئویی آن در فضای مجازی دست به دست می شود در واقع یک قبرستان وقفی قدیمی است در یکی از محله های قدیمی شهر لواسان به نام گورستان گلندوک. این فیلم تکه ای برش خورده‌ از این گورستان است که ماجرای لاکچری شدنش ربطی به همه ی اموات آن ندارد، بلکه همه چیز برمی گردد به زنی کرشمه نام که پیکرش در این قبرستان دفن شده و عشق به او به قدری قوی بوده که باعث شده بعد از مرگش چهره ی بخشی از این گورستان قدیمی متحول شود.

قبرستان لاکچری لواسان

سنگ قبر بانو کرشمه که از مرمر سیاه با حاشیه‌ ای از جنس استیل است نشان می دهد این زن متولد ۵۵ بوده و در سال ۹۷ در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفته. درباره ی اینکه این مرحومه کیست و چه کسی دور و بر مزارش را به سبک اروپایی و آمریکایی آرایش داده حرف و حدیث زیاد است؛ ولی نقطه ی اشتراک همه ی این حرف‌ ها می‌ رسد به یک مرد که شوهر این زن است. می گویند این مرد خارج از ایران زندگی می‌ کند، کارش برج‌ سازی و مولتی‌ میلیاردر است، هر پنجشنبه خیرات مفصلی برای همسرش می‌ دهد و با دل و جان برای آبادی گورستان تلاش می‌ کند.

یکی از اعضای هیأت امنای گورستان می‌ گوید این مرد سالی چند بار به عشق بانو کرشمه به ایران می‌ آید و می‌ خواهد هنوز هم دنیا و همه ی زیبایی‌ هایش را به پای همسرش بریزد،‌ حتی شده با آباد کردن همه ی گورستان،‌ ساختن سرویس‌ های بهداشتی مجهز و لوکس و حالا هم با طرحی برای برنزی کردن سر در گلزار.

قبر بانو کرشمه در ردیفش تنها است و اینطور که می‌ گویند مرد تا ته ردیف را خریده، ‌باغچه‌ ی زیبایی هم در آنجا ساخته و سراسر ردیف را چمن مصنوعی کرده.

گرچه عضو هیأت امنای گورستان می‌ گوید هیچ کس دیگری خرج آبادانی این قبرستان قدیمی نکرده و همه ی این هزینه ها را همسر بانو کرشمه متقبل شده، اما برخی کسانی که عزیز خود را در بخش جدیدتر گورستان گلندوک دفن کرده اند می گویند آن ها هم برای نونوار شدن و دلبازی ردیف قبر مرده شان هزینه های زیادی کرده اند حتی اگر خانواده ی اموات دیگر ردیف اعتقادی به این کار نداشتند.

خرید قبر در گورستان گلندوک اما ظاهراً هم به پارتی نیاز دارد هم پول زیاد. قبر در اینجا با توجه به اینکه واسطه که باشد یا سخت پیدا می‌ شود یا اصلاً پیدا نمی‌ شود. یک واسطه می‌ گوید یک سال و نیم است هیچ قبری فروخته نشده و از این به بعد هم همینگونه است. واسطه ی دوم اما می‌گوید گلندوک هنوز قبر فروشی دارد اما به تعداد محدود که اگر دو طبقه باشد قیمت ۵۰۰ میلیون و اگر سه طبقه باشد ۷۰۰ میلیون تومان است. به گفته ی او برای خانواده‌ هایی که قبر طبقاتی نمی‌ خواهند هم چاره ی کار خرید قبرهای به ظاهر دو و سه طبقه اما صاحب شدن همه ی آن است، آن هم از طریق یک وکالت محضری.

واسطه ی اول اما همه ی این حرف‌ ها را رد می کند و می‌ گوید مردم محله دیگر اجازه نمی‌ دهند مرده‌ ای در قبرستان خاک شود ولی واسطه ی دوم می‌ گوید با اینکه زمین قبرستان وقفی است و برای همین کار وقف شده اما چون نمی‌ خواهند گورستان از وضعیت بکر و خلوت فعلی خارج شود فقط به تعداد محدود قبر می‌ فروشند.

ماجرای فروش قبر در گلندوک یک معمای چند مجهولی است، تقریباً مثل همه ی قبرستان‌ هایی که در آن قیمت‌ ها بالا است. با همه این ها مسلم آن است که زنده‌ های دارا که یک عمر لاکچری زندگی کرده‌ اند بعد از مرگ هم باز به همان زندگی لاکچری ادامه می‌ دهند!

منبع: yjc
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود