پخش اپیزودی از کارتون پت و مت در حال تولید مشروبات الکلی در شبکه استانی قم

پخش اپیزودی از کارتون پت و مت در حال تولید مشروبات الکلی در شبکه استانی قم

بینندگان صدا و سیما به این موضوع عادت کرده اند که هر چند وقت یکبار شاهد گاف و جنجالی بحث برانگیز از رسانه ملی باشند. در ماه های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و خانه نشینی های اجباری به خصوص برای کودکان و نوجوانان، تماشای کارتون ها و برنامه های شبکه های مختص این رده سنی نیز قاعدتاً افزایش یافته است. اما علیرغم گاف های گاه و بیگاهی که از رسانه ملی سراغ داریم کمتر انتظار می رفت که اشتباهی با چنین ابعادی در یک شبکه متعلق به کودکان و نوجوانان رخ دهد.

پت و مت در حال تولید مشروبات الکلی

در تازه ترین مورد، یکی از قسمت های کارتون پرطرفدار پت و مت که از سیمای قم منتشر شده، که در واقع به خرابکاری این دو در حال تولید مشروبات الکلی مربوط بوده است. صدا و سیمای قم نیز در بیانیه ای پخش این کارتون ۹ دقیقه ای را ناشی از اشتباه سهوی کارکنان صدا و سیمای استان دانسته و ضمن عذرخواهی بابت این موضوع از توبیخ خاطیان خبر داده است. در این قسمت از کارتون پت و مت ، تولید مشروبات الکلی از مراحل ابتدایی تا انتها به تصویر کشیده می شود.

کارتون پت و مت و مشروبات الکلی

در اطلاعیه صدا و سیمای مرکز قم در این باره چنین آمده است:

ضمن تشکر از تذکر دلسوزانه مخاطبان انقلابی و متدین به دلیل تذکر به موقع، از مخاطبان و امت شهید‌پرور به دلیل بروز این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم و به استحضار مخاطبان گرامی می‌رساند بلافاصله بعد از آگاهی از این اشتباه با برگزاری جلسه‌ای، عوامل و ناظر پخش این برنامه، توبیخ شدند. خادمان شما در رسانه استانی، تمام همت خود را برای جلوگیری از تکرار این قبیل اشتباهات بکار گرفته و خود را وقف اشاعه فرهنگ اسلامی می‌کنند.

کارتون پت و مت و مشروبات الکلی

لازم به ذکر است که همین اپیزود از کارتون پت و مت یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۸۷ از شبکه دوم سیما پخش شده بود که در آن مورد نیز کار به عذرخواهی و توبیخ عاملان شد.

بیشتر بخوانید: پخش صدای لیلا فروهر از تلویزیون ایران! + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • Amir خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    جمهوری خودزنی ایران

  • آنتی رضا ستوده خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    بیاین نیمه پر لیوانو ببینیم…شاید الکلو واسه ضدعفونی میخواستن?

  • شمس خرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    اینا امروز مجدد تو شبکه قم برنماه مشکل دار برای خانواده ها پخش کردن
    دفعه قبل هدف در پت و مت آموزش ساخت و مصرف شراب هدف کودکان بود این دفعه مادران
    در برنامه آشپزی آشپز داخل غذا انگور می ریخت و میگفت خیلی خوش طعم میشه
    یعنی اینها تو شبکه صدا و سیما قم نمی دونن که ریختن انگور در غذا رو به احتمال خیلی خیلی زیاد مشکل دار و حرام میکنه

    چرا اینها در شبکه قم اینقدر رو انگور تاکید دارند. اونجا انگور و شراب پت و مت اینجا انگور در غذا که هر دو از نظر شرعی مشکل دارن