ماجرای ساخت و ساز غیرقانونی دکتر حسن روحانی در ملک ۴۰۰۰ متری جماران چیست؟

ماجرای ساخت و ساز غیرقانونی دکتر حسن روحانی در ملک ۴۰۰۰ متری جماران چیست؟

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ساخت و ساز غیرقانونی در یک ملک ۴۰۰۰ متری در جماران متعلق به دکتر حسن روحانی ، رییس جمهور بسیار در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است. ماجرا از آنجا آغاز شد که مصطفی فقیهی ، مدیر سایت انتخاب، روز پنج شنبه گذشته در توئیتی خبر از رفتن روحانی به جماران و ساخت و ساز در یک ملک ۴۰۰۰ متری در این منطقه بدون مجوزهای لازم خبر داده بود.

ساخت و ساز غیرقانونی حسن روحانی در جماران

متن این توییت بدین شرح است :«روحانی و ساخت چهار هزار متر بنای غیرقانونی در نیاوران! قبل‌تر گفته بودم، روحانی قصد مهاجرت به جماران دارد؛ اما او اینک درحال ساخت چهار هزار متر بنا بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ است، آن‌هم بدون رعایت ضوابط و مقررات و ۱۰۰ درصد سطح اشغال!».

ساخت و ساز غیرقانونی حسن روحانی در جماران

فقیهی اواخر سال گذشته از نقل مکان روحانی به این خانه جدید که ملک آن در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی توسط نهاد ریاست جمهوری خریداری شده بود خبر داد. گفته می شود خانه ای بزرگ در یک باغ در خیابان حسینی کیا در منطقه جماران در حال ساخت است که در همسایگی خانه های امام خمینی، سید محمد خاتمی، مهدی کروبی و مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی قرار دارد. شایعات حاکی از این است که رییس جمهور پس از پایان حضورش در این مقام به این خانه نقل مکان خواهد کرد.

ساخت و ساز غیرقانونی حسن روحانی در جماران

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در واکنش به این خبر چنین گفته است: « این خبر را بررسی کردم. متأسفانه حقیقت دارد! دو تن از اعضای شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده شد پروانه به تاریخ ۲۹ خرداد صادر شد! وجود برخی تخلفات محرز است ان‌شاالله اطلاع رسانی بیشتر انجام خواهد شد».

ساخت و ساز غیرقانونی حسن روحانی در جماران

چند روز بعد از توییت اولیه، فقیهی با انتشار توییتی دیگر خبر از تخریب بخشی از این خانه در حال ساخت داد: «خبر خوب: ۲۴ ساعت پس از توییتم در مورد ساخت و ساز غیرقانونی آقای حسن روحانی ، طبقه سوم ملک ایشان در جماران تخریب شد. اگرچه هنوز هنوز ۱۰۰ درصد سطح اشغال جای سوال جدیست!». حق شناس نیز در ادامه در توییتی دیگر تصاویری از تخریب یک ساختمان ارائه داده و مدعی شده بود شهرداری در حال تخریب طبقه غیرمجاز این ساختمان در جماران است.

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با تکذیب این ماجرا از اساس در بیانیه ای اعلام کرده است:

ملک مذکور از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است.

این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه مخروبه در آمده بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، به همین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

کاربری ملک مذکور مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رئیس جمهور در عین کذب بودن، یک شیطنت آشکار و کاملاً با اغراض مشخص صورت گرفته است.

ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملاً فاقد حقیقت است.

این خبرسازی کذب براساس برخی قرائن موجود از سوی کسانی صورت گرفته که طی سال‌های گذشته برنامه‌ای برای این ملک داشته‌اند که به علت عدم توفیق در رسیدن به اهدافشان دست به فضاسازی‌هایی اینچنین زده‌اند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • ادریس خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

    خیلی خوش خیالن بعضیها، فکر کردن حکومتشون از آسمون افتاده زمین و حالا حالاها هستن و چپاول می‌کنن و به ریش نداشته ما ملت میخندن… بسازین بسازین، برای مصادره کردن خوبه.

  • آنتی رضا ستوده خرداد ۳۱, ۱۳۹۹

    نگین روحانی،بگین فریدون

  • اسمال تیر ۳, ۱۳۹۹

    جالبه اینو میزنید دکتر حسن روحانی
    اون یکی میزنید ” محمود”

    چقدر زشت
    چقدر جیره خوری
    چقدر بی وجدان

  • بهناز اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰

    چه سایت قشنگی دارین

    سوله سبک