هر آنچه که باید در مورد سریال Dark در آستانه انتشار فصل سوم و پایانی بدانید [قسمت اول]

هر آنچه که باید در مورد سریال Dark در آستانه انتشار فصل سوم و پایانی بدانید [قسمت اول]

هشدر اسپویل: در ادامه این مطلب قصد ما رفع ابهامات و پیچیدگی داستان سریال Dark است که در این مسیر ناگزیر بخش هایی از داستان روایت می شود. بدین ترتیب ممکن است داستان این سریال بسیار پیچیده برای برخی که هنوز این سریال را ندیده اند افشا شود.

فصل سوم و آخر سریال Dark که یکی از بهترین سریال های غیرانگلیسی زبان سرویس استریمینگ نتفلیکس است بزودی منتشر خواهد شد. این سریال به دلیل موضوع خود و سفر در زمان با شخصیت های مختلفی که در زمان های مختلف حضور داشته و ظاهر و سن متفاوتی دارند بسیار پیچیده و گیج کننده است. علاوه بر این پیچیدگی جذاب و گاه گمراه کننده، وجود فاصله بین انتشار فصول باعث شده که بخشی از دانسته ها و اطلاعات در مورد سریال Dark از یاد برود. بدین بهانه قصد داریم شما را با مهم ترین اطلاعات و جزییات در مورد دو فصل قبلی سریال Dark که یادآوری آن ها پیش از تماشای فصل سوم بسیار کمک کننده خواهد بود آشنا کنیم. لازم به ذکر است که فصل سوم سریال Dark روز ۲۷ ژوئن (۷ تیرماه) از سرویس نتفلیکس منتشر خواهد شد.

فصل سوم سریال Dark
نسخه جوان و میانسال یوناس در کنار هم

سریال Dark سریالی در مورد گروهی از ساکنان یک شهر کوچک در آلمان است که ارتباطات خانوادگی و فامیلی داشته و برای در کنترل گرفتن سفر در زمان تلاش می کنند. در شهری به نام ویندن در آلمان، چندین خانواده زندگی می کنند که به لطف اتفاقات هولناک و ترومایی به درازای ۳۳ سال با هم مرتبط هستند. این سیکل زمانی در سه دوره ۲۰۲۰-۲۰۱۹، ۱۹۸۷-۱۹۸۶و ۱۹۵۴-۱۹۵۳ میلادی رخ می دهند. سه شخصیت اصلی این داستان یوناس (که آدام نیز نامیده می شود)، کلودیا و مارتا هستند.

فصل سوم سریال Dark
مارتا

یوناس کانوالد نوجوانی است که در اپیزود آزمایشی فصل اول سریال Dark با او آشنا می شویم. کلودیا زنی بزرگسال است که توانسته قدرت سفر در زمان را در کنترل خود گرفته و در مسیر گرفتاری های یوناس نقش راهنمای او را دارد. مارتا نیز نوجوانی است که یوناس را دوست دارد اما رابطه این دو بسیار پیچیده است. مارتا و یوناس در ابتدا بدون این که خود بدانند (به دلیل اتفاقاتی که در اثر سفر در زمان شخصیت ها) رخ داده در واقع عمه و برادرزاده هستند زیرا پدر یوناس در واقع برادر کوچکتر مارتا است که در زمان گذشته گرفتار شده است. میکل، برادر کوچکتر مارتا، در اپیزود آزمایشی سریال Dark گم می شود.

فصل سوم سریال Dark
نسخه میانسال و پیر کلودیا در کنار هم

او به سال ۱۹۸۶ سفر کرده و همانجا باقی می ماند. او در ادامه نام خود را از میکل به مایکل تغییر داده و در همان دنیا بزرگ شده، ازدواج کرده و صاحب پسری می شود که همان یوناس است. مایکل یا همان میکل چند ماه قبل از گم شدن نسخه جوان تر خودش در سال ۲۰۱۹ دست به خودکشی می زند و بدین ترتیب پارادوکسی گیج کننده و خطرناک هم برای شخصیت های داستان و هم بیننده ایجاد می شود. مارتا، یوناس، کلودیا و تمام ساکنان ویندن در یک چرخش بسته از اتفاقات ناگوار گرفتار شده اند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که ساخته شده و طی سال ها دست به دست شده اند که سفر در این لوپ زمانی را ممکن ساخته و آن را کنترل می کنند.

فصل سوم سریال Dark
مایکل یا میکل در کودکی

یکی از این ابزارها تونلی در داخل یک شبکه غاری در ویندن است که به عنوان درگاهی برای سفر بین سال های ۱۹۵۳، ۱۹۸۶ و ۲۰۱۹ عمل می کند. همچنین دستگاه دیگری وجود دارد که یک کرم چاله را فعال کرده یا باعث یک انفجار آخرالزمانی می شود. در تمام طول فصل اول و دوم سریال Dark ، یوناس در تلاش برای تغییر سیکل اتفاقاتی که رخ می دهند تلاش کرده و در این مسیر از آدام یا کلودیا کمک می گیرد. همچنین کتابی با نماد یک گره سه گوش (triquetra) وجود دارد که ظاهراَ جزییات تمامی سفرهای صورت گرفته در زمان و سیکل هایی که هر یک از شخصیت ها تجربه کرده اند در آن آمده است.

فصل سوم سریال Dark

تا به اینجای سریال Dark اما هنوز نمی دانیم نگارنده این کتاب کیست. گاهی اوقات این کتاب در اختیار شخصی به نام نوآه است و گاهی اوقات در اختیار کلودیا یا آدام. سیستم غارهای زیرزمینی در کنار یک مخفیگاه زیرزمینی به یک نیروگاه هسته ای در شهر ویندن متصل می شوند.

به دلیل یک حادثه اتمی که در این نیروگاه رخ داده کرم چاله ای تولید شده که با عنوان «ذره خداوند» از آن یاد می شود. اما کشمکش برای کنترل کردن سفر در زمان بسیار قدیمی بوده و قبل از احداث این نیروگاه هسته ای نیز وجود داشته است. در فصل دوم، در می یابیم که یک شخصیت مرموز به نام آدام رهبری گروهی شبه فرقه ای را در تلاش برای رسیدن به بهشت یا جهان بدون زمان بر عهده داشته است.

فصل سوم سریال Dark
نوآه

این شخصیت در واقع همان یوناس است که البته بسیار پیر بوده و به خاطر تغییرات و جراحت زیادی که روی صورت و کل بدنش به دلیل سفر در زمان ایجاد شده قابل شناسایی نیست. کلودیا در مسیر مخالف آدام قدم بر می دارد اگر چه سعی دارد به نسخه جوان تر یوناس کمک کند. هنوز دقیقاً نمی دانیم که یوناس چگونه به آدام تبدیل شده، نه از لحاظ فیزیکی و نه جسم. اهداف او ظاهراً در تضاد با اهداف نسخه جوان یوناس هستند، کسی که می خواهد به وحشت های خانواده های این شهر کوچک پایان داده و دوستانش و البته مارتا را نجات دهد.

فصل سوم سریال Dark
آدام

نوآه یکی از اصلی ترین زیردستان آدام بوده که در لباس یک کشیش مسئولیت ربودن و کشتن کودکان بسیاری را بر عهده داشته است. او ادعا می کند که برای طرف «روشنایی» این منازعه که در نقطه مقابل کلودیا قرار دارد مبارزه می کند. در فصل دوم همچنین این حقیقت فاش می شود که نوآه در واقع پدر شارلوت است و دختر شارلوت (الیزابت) در واقع مادر خود اوست. به لطف توانمندی نوآه در سفر در زمان، او و الیزابت در جوانی با هم دیدار می کند و بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۵۳ با هم بزرگ شده و از رابطه آن ها شارلوت به دنیا می آید. اما یک نفر شارلوت را در کودکی دزدیده و در زمان به عقب می برد، بدین ترتیب او در دهه ۸۰ بزرگ شده و خانواده دیگری تشکیل می دهد و در آینده الیزابت را به دنیا می آورد.

فصل سوم سریال Dark
نسخه کودکی الیزابت

در اینجا هم با یک پارادوکس گیج کننده مواجه می شویم. بدین ترتیب تمام جنایات نوآه در بزرگسالی برای یافتن دخترش، شارلوت، و انتقام از کلودیا صورت گرفته است. نوآه در فصل دوم با شلیک گلوله به زندگی نسخه پیرتر کلودیا پایان می دهد، با این باور که او از محل حضور شارلوت مطلع است که البته مشخص می شود اشتباه فکر کرده است. وقتی نوآه به نزد آدام رفته و از او می خواهد حقیقت را بازگو کند، توسط زنی به نام اگنس که در واقع خواهر خودش است کشته می شود. نسخه بالغ شارلوت در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ یک کارآگاه است. او شوهری به نام پیتر دوپلر دارد که پسر هلگ (مردی که در جوانی با نوآه همکاری داشته است) است.

فصل سوم سریال Dark
شارلوت و پیتر دوپلر

پیتر از ماجرای سفر در زمان و مخفیگاه زیرزمینی رازآلود داستان که نوآه کودکان ربوده شده را در آنجا نگه داشته و دستگاه سفر در زمان در آن آزمایش شده مطلع می شود. پیتر و شارلوت رفته رفته اطلاعات بیشتری در مورد سفر در زمان بدست می آورند. آن ها کتابی را در اختیار داردن که اطلاعات پرجزییات سه سیکل زمانی و سفرهایی که رخ داده در آن آمده است. همچنین شارلوت در جستجوی فردی هب نام اچ جی تانهاوس است، مردی که او را به فرزندی قبول و بزرگ کرده است. هنوز نمی دانیم که شارلوت چگونه به حضانت این مرد درآمده اما می دانیم که این مرد او را بزرگ کرده و شارلوت هیچگاه پدر و مادر واقعی خود را نمی شناخته است. در فصل دوم، نوآه در بزرگسالی شارلوت ظاهر شده و می گوید که پدر اوست.

ادامه دارد…

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود