عرضه سهام مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری با اقساط ۱۲ ماهه به بازنشستگان

عرضه سهام مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری با اقساط ۱۲ ماهه به بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامکی برای کلیه بازنشستگان از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (E.T.F ) و همچنین ارائه سهام قابل معامله مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری خبر داده است. طبق اطلاعات مندرج در این پیامک صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی کشوری هم اکنون آماده پذیره نویسی در بازار سرمایه است.

بنابر اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری این طرح در ادامه طرح واگذاری سهام بیمه ملت به بازنشستگان است که در آن نزدیک به ۱۳۵۰۰۰ بازنشسته مشارکت کردند به نحوی که به هر فرد تعداد ۳۵۰۰ سهام بیمه ملت به قیمت هر سهم ۲۰۲ تومان معادل حدود ۷۰۷،۰۰۰ تومان به صورت اقساط ۲۴ ماهه واگذار گردید که از ابتدای سال ۱۳۹۸، بازپرداخت اقساط شروع شده است.

ارزش بازار این سهام هم اکنون، بیش از ۹ میلیون تومان برآورد شده است. در طی این سال ها بیمه ملت حدود ۱۷۵،۰۰۰ تومان سود نقدی به دارندگان این سهام پرداخت کرده است که رشدی ۱۵۰۰ درصدی ( بیش از شاخص کل بورس) را برای بازنشستگان به ارمغان آورده است.

اما ویژگی مهم صندوق سرمایه گذاری قابل معامله این است که سهام موجود در آن بر اساس شرایط روز بازار بورس قابلیت تغییر دارد و بر اساس بهترین سهام موجود سرمایه گذاری میشود. این صندوق بزرگترین صندوق غیر دولتی به شمار می رود و هر سرمایه گذار میتواند بدون محدودیت اقدام به خرید کند و در هر زمان بدون محدودیت سهامش را به فروش برسد.

مدیریت صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بازنشستگان بر عهده هلدینگ مالی صندوق و شامل نیمی از خبرگان بازار سرمایه خواهد بود که ارزش پرتفوی صندوق را متناسب با شرایط بازار سرمایه بهینه و حداکثر خواهند کرد. این تیم از لحاظ تخصصی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار است. و این نوید به خریداران سهام داده شده که قیمت و بازدهی این صندوق روزانه از طریق بورس قابل رصد خواهد بود.

جهت تسهیل مشارکت بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری همچنین توافقی با بانک صادرات به عمل آمده تا هر بازنشسته بتواند از تسهیلات ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریالی (یک میلیون تومانی) جهت خریداری واحدهای این صندوق استفاده نماید. البته همانطور که اشاره شد میزان خرید بازنشستگان محترم از واحدهای این صندوق، محدودیتی ندارد و علاقمندان می توانند تا هر مقداری که تمایل داشته باشند علاوه بر میزان تسهیلات ارائه شده، خود اقدام به خرید واحدهای این صندوق نماید.

مراحل ثبت نام جهت خرید سهام صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (E.T.F )

۱- در اولین گام متقاضی باید به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir مراجعه نموده و از طریق این بخش نسبت به ثبت نام اقدام نماید.

۲- ثبت اطلاعات بازنشستگی شامل شماره ملی، دفترکل و شماره حساب بانک صادرات و ورود به سامانه

۳- ثبت تقاضای استفاده از تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی برای خرید سهام ETF مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری

۴- پس از انجام مراحل بالا ثبت نام این نوع سهام به صورت خودکار انجام خواهد شد

شرایط دریافت تسهیلات خرید سهام صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (E.T.F )

  • فرد متقاضی باید جزو بازنشستگان یا موظفین تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری باشد.
  • اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی مذکور ۱۲ ماهه بوده و تاریخ آغاز کسر اقساط از حقوق فرد متقاضی متعاقبا اعلام خواهد شد.
  • این تسهیلات متفاوت از تسهیلات ارائه شده به بازنشستگان صندوق، جهت خرید اعتباری سهام صندوق مالی یکم یا ETF یکم است.
  • متقاضیان محترمی که دارای کد بورسی نیستند، باید در صورت ثبت نام این تسهیلات، حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ نسبت به اخذ کد بورسی از سامانه سجام به نشانی sejam.ir اقدام کنند. لازم به ذکر است که در صورت عدم اخذ کد بورسی تا تاریخ فوق الذکر، ثبت نام ملغی می شود.

بازنشستگان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی به شماره ۲۵۰۰ (۰۲۱) تماس گرفته یا به سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه کنند.

 

حتما بخوانید:

دریافت کد بورسی از سامانه سجام

شماره دفتر کل بازنشستگی چیست؟

 

منبع: retirement
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ناصرگشتاسبی اصل تیر ۲۵, ۱۳۹۹

    با سلام خدمت عزیزانی که برای بازنشستگان زحمت می کشند اگر امکان دارد جواب وام یک میلیونی مارا در صندوق ثروت برایمان پیامک کنید

  • بهروز یوسفی مرداد ۵, ۱۳۹۹

    با سلام لطف کنید بفرمایید یک میلیون تومان وام سهام به حساب چه کسی ریخته شده ؟ چون اینحانب ۲۰۰۰۰۰۰تومان etf یا همان دارا یکم را کامل خودم پرداخت کردم . لطف مرجع ای که یک میلیون تومان را به حسابش ریخته ایید معرفی نمایید .چون الان قسط از حقوق اینجانب کسر می گردد بدون دریافت وام.