ترانه علیدوستی به جرم توهین به نیروی انتظامی به ۵ ماه زندان محکوم شد

ترانه علیدوستی به جرم توهین به نیروی انتظامی به ۵ ماه زندان محکوم شد

ترانه علیدوستی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون به اتهام توهین به نیروی انتظامی به پنج ماه زندان تعلیقی محکوم شده است. به گفته کاوه راد، وکیل خانم علیدوستی در این پرونده، موکل وی روز یکشنبه اول تیرماه این حکم را دریافت کرده که به مدت دو سال تعلیق خواهد بود. ترانه علیدوستی سال گذشته با شکایت نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف اصفهان به اتهام اقدام تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب، افترا و توهین به ماموران در حین انجام وظیفه به دادگاه احضار شده بود.

حکم زندان ترانه علیدوستی

کاوه راد در حساب توییتری خود در این باره چنین نوشته است: «شعبه ۱۰۵۹دادگاه کیفری ۲ استان تهران، خانم علیدوستی را به دلیل انتشار توئیت‌هایی علیه نیروی انتظامی و گشت ارشاد ، به پنج ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است. استماع دفاعیات، او را در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، افترا و نشر اکاذیب مجرم ندانستند و پرونده با موضوع توهین به ماموران در حین انجام وظیفه به دادگاه کیفری‌۲ ارسال شد».

حکم زندان ترانه علیدوستی

گیسو فغفوری خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر نیز در توییتی درباره حکم زندان این بازیگر سرشناس و علت آن چنین نوشته است: «ترانه علیدوستی با شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا به ۵ ماه زندان محکوم شد. اتهامش توهین به نیروی‌ انتظامی است. موضوع شکایت ناجا، بازنشر فیلم برخورد مامور گشت ارشاد با یک خانم بود. او ۱۱ بهمن ۹۸ احضار شد ولی با قرار کفالت آزاد شد. حالا حکم حبسش ابلاغ شده که تا ۲ سال تعلیق دارد».

حکم زندان ترانه علیدوستی

پیش از این نیز شکایات دیگری از خانم علیدوستی به خاطر اظهاراتش در مورد رفع حصر و وضعیت زندانیان شده بود. در مورد حکم اخیر، ترانه علیدوستی به زندان نخواهد رفت، البته به شرطی که در دو سال آینده مرتکب جرمی نشود. ترانه علیدوستی اکنون ۳۶ سال دارد و بسیاری او را با نقش شهرزاد در سریالی مشهور به همین نام می شناسند که طی سال های اخیر از شبکه خانگی منتشر شده است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • ادریس تیر ۳, ۱۳۹۹

    برای اینکه دچار مشکل و دردسر نشی:
    ۱- کاری نکن
    ۲- هیچی نگو
    ۳- کسی نشو
    ارسطو
    یعنی مردهٔ متحرک باش

    • سوگلی تیر ۳, ۱۳۹۹

      بعد میگن آزادی بیان داریم…بدبخت مگه چیکار کرده…با هنرمندا این کارو میکنن وای به حال ما!!!

  • آنتی رضا ستوده تیر ۳, ۱۳۹۹

    سلبریدی ها و مسولین سرطان ایران هستند.

  • زیبا خرداد ۱۱, ۱۴۰۱

    کمی از شجاعتت دربیان رو درکن خرج میکردی.
    .کمی از درد مردم وتحریمهای ظالمانه میگفتی.
    خوش رقصی برای غرب تاکی؟

  • آ علیخانی تیر ۳, ۱۴۰۱

    وقتی با این سلبریدی ها هیچ نوع برخوردی صورت نمی گیره همینم میشه. هر روز یه گند میزنن و هیچ کس هیچی نمیگه و بیشتر ازشون حمایت میشه و بالاتر می رن. از ماست که بر ماست. یکبار برای همیشه باید دهنشون رو گل گرفت و سنگسارشون کرد و السلام

    • یه نفر اسفند ۱, ۱۴۰۲

      شما باید برادر ابوبکر البغدادی باشید.