صفحه اینستاگرامی که اقدام به خرید و فروش نوزاد می کرد بسته شد

صفحه اینستاگرامی که اقدام به خرید و فروش نوزاد می کرد بسته شد

خرید و فروش نوزاد در کشور مسئله چندان تازه ای نیست اما علنی کردن آن در یک محیط مجازی پرکاربر نظیر اینستاگرام زنگ خطری است بسیار جدی که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت.

چند روزی می شود که تصاویر مربوط به یک صفحه اینستاگرامی داخلی در فضای مجازی غوغا به پا کرده است؛ صفحه ای که با به اشتراک گذاشتن تصاویری از نوزادان و کودکان خردسال با خانواده های عموما فاقد فرزند، آنها را با قیمت های زیاد و کم و گاهی بدون قیمت به فروش می گذاشت. این صفحه که به خاطر فعالیت های غیرقانونی اش مورد توجه مقامات قضایی قرار گرفته بود روز گذشته با بیش از ۶۷۰ دنبال کننده به فعالیت های خود پایان داد و کلیه پست های قبلی اش را هم پاک کرد. خرید و فروش نوزاد

همانطور که اشاره کردیم مخاطبان و کاربران این صفحه خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام مادران و پدرانی هستند که همه راه های فرزند دار شدن را طی کرده و به درهای بسته خورده اند؛ این افراد یا کاملا از پزشک معالج خود و شیوه های درمانی شان قطع امید کرده اند یا سنگ ها و موانعی که سازمان بهزیستی برای فرزندخواندگی نوزادان بی سرپرست مقابل رویشان قرار داده بیش از اندازه بزرگ بوده که بتوانند آن را کنار بزنند.

خرید و فروش نوزاد

لذا راحت ترین راه برای این زوج ها رجوع کردن به شیوه های غیرقانونی از جمله همین صفحه خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام است که کودکان در هر بازه سنی و با هر جنسیتی را با قیمت بسیار پایین در اختیارشان قرار می داد. خوشبختانه همانطور که اشاره کردیم صفحه خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام بسته شده است.

خرید و فروش نوزاد

دلایل خرید و فروش نوزاد در ایران چیست؟

به نظر می رسد که عدم آگاهی والدین از فرایندهای قانونی و اکتفا کردن به حرف دیگران برای دلسرد شدن از مراجعه به سازمان هایی چون بهزیستی یکی از علل رجوع زوج ها به روش های قانونی از جمله این صفحه خرید و فروش نوزاد است. کما اینه حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به ماجرای صفحه خرید و فروش نوزاد در اینستاگرام گفت فرایند فرزند خواندگی در ایران سخت نیست و مانند تمام کشورهای دنیا برای اینکه فرزندی را به خانواده‌ای تحویل دهیم مواردی از جمله سلامت روان، عدم سوءسابقه، سلامت جسمی، نداشتن بیماری صعب‌العلاج، وضعیت مالی و… را مد نظر قرار می‌دهیم تا کودک در خانواده ای سالم بزرگ شود.

خرید و فروش نوزاد

به گفته او طبق قانون سال ۵۳ بهزیستی فقط به خانواده‌هایی که بچه نداشتند کودک می داد اما این موضوع در قانون سال ۹۲ تغییر کرد و این سازمان به سمت تسهیل فرزندخواندگی پیش رفت تا جایی که حتی به خانم های مجرد بالای ۳۰ سال که صلاحیت دارند هم کودک داده می شود.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت:

خرید و فروش و واگذاری کودک غیرمجاز است و با آن برخورد قانونی می شود. در همین راستا نیز به محض اطلاع از این موضوع به قوه قضائیه و پلیس فتا اطلاع دادیم تا پیگیری‌های لازم را انجام دهند و نسبت به دستگیری این افراد اقدام کنند.

حتما بخوانید: کودک شما را ۴۵ میلیون تومان خریداریم

یک نظر

ورود