نمایش بنر «زندگی سفیدها ارزش دارد» برفراز محل برگزاری مسابقه منچستر سیتی و برنلی

نمایش بنر «زندگی سفیدها ارزش دارد» برفراز محل برگزاری مسابقه منچستر سیتی و برنلی

روز گذشته و در جریان مسابقه فوتبال میان دو تیم منچستر سیتی (که مالک آن شیخ منصور برادر امیر ابوظبی است) برنلی هواپیمایی بر فراز آسمان استادیوم اتحاد با بنری حاوی این پیام به پرواز در آمد: زندگی سفیدها مهم است برنلی!

پرواز این هواپیما برفراز استادیوم اتحاد دقایقی بعد از آن آغاز شد که بازیکنان هر دو تیم منچستر سیتی و برنلی در حمایت از جنبش زندگی سیاهان اهمیت دارد، روی زمین زانو زدند.

مشخص نیست که آیا بازیکنان متوجه حرکت این هواپیما در آسمان شده بودند یا نه اما پرواز این هواپیمای مزاحم و مالک نژاد پرست آن بر فراز استادیوم اتحاد ۱۰ دقیقه ای طول کشید.

حتما بخوانید: نمادهای برده داری که در سراسر دنیا به زیر کشیده شدند

رحیم استرلینگ از ستاره های تیم منچستر سیتی از جمله افرادی است که حمایت خود را از جنبش زندگی سیاهان اهمیت دارد اعلام کرده است.

منچستر سیتی

بلافاصله بعد از این اتفاق تیم برنلی نیز حمایت خود را از این جنبش اعلام کرد. در بیانیه این تیم آمده است:

باشگاه فوتبال برنلی قویا اقدامات افراد مسئول پرواز هواپیمای مذکور و بنر توهین آمیز آن را که برفراز استادیوم اتحاد به پرواز در آمد محکوم می کند. ما امیدواریم که افراد مسئول این اتفاق بدانند کارشان مورد پسندمان نبوده است.

 

این حرف ها ابدا مطابق با مواضع باشگاه فوتبال برنلی نیست و ما تلاش می کنیم با همکاری با مقامات افراد مسئول این اتفاق را شناسایی کنیم. باشگاه برنلی سابقه همکاری دراز مدتی با تمامی جنسیت ها و اقلیت های مذهبی دارد و با نژادپرستی مقابله خواهد کرد.

ما کاملا از طرح لیگ برتر انگلستان برای حمایت از جنبش سیاهان پشتیبانی می کنیم و بازیکنان و کارکنان باشگاه ها مشتاقانه در شروع بازی با منچستر زانو زدند. به این وسیله عذرخواهی خود را از لیگ برتر، باشگاه منچستر و تمامی آنهایی که در راستای ترویج جنبش سیاهان تلاش می کنند، اعلام می داریم.

جنبش زندگی سیاهان ارزش دارد یا Black Lives matter بعد از آن به راه افتاد که یک سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی به نام جورج فلوید که مظنون به ارائه اسکناس تقلبی به فروشگاهی در آمریکا بود از سوی پلیس این کشور دستگیر شد و در بازه زمانی ۷ دقیقه ای از زمان دستگیری زیر دست و پای یکی از افسران جان داد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود