فقط هزار نفر در مراسم حج تمتع امسال حضور خواهند داشت

فقط هزار نفر در مراسم حج تمتع امسال حضور خواهند داشت

عربستان سعودی اعلام کرده که به خاطر شیوع کووید ۱۹ مراسم حج تمتع امسال با محدودیت هزار نفری برگزار می شود. مراسم حج بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است و سال قبل بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر از سراسر دنیا در این رویداد گرد خانه کعبه آمدند.

مراسم حج تمتع امسال که در تاریخ ۷ تا دوازدهم مرداد ماه برگزار می شود به خاطر دنیاگیری کوید ۱۹ صرفا محدود به ۱۰۰۰ نفر شده که در عربستان سعودی سکونت دارند. مقامات عربستانی همچنین خاطرنشان کرده اند که تنها افراد زیر ۶۵ سال که فاقد بیماری مزمن باشند میتوانند در مراسم حج تمتع امسال شرکت کنند.

برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر بیماری نیز زائران قبل از رسیدن به مکه آزمایشات پزشکی متعددی را انجام می دهند و بعد از پایان مراسم حج نیز طبق دستور دولت باید خود را در منزل قرنطینه نمایند.

تا به امروز ۱۶۴ هزار نفر در عربستان سعودی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و ۱۳۴۶ نفر نیز به خاطر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سازمان حج و زیارت ایران نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سفر امسال به مکه مکرمه منتفی شده و نوبت های قبلی به سال بعد موکول می شوند. سال گذشته بالغ بر ۲۱ هزار زائر ایرانی در مراسم حج تمتع شرکت کردند.

مراسم حج تمتع امسال

جالب است بدانید که وزیر امور اقلیت های هند پیشتر خبر داده بود ۲۰۰ هزار نفر برای مراسم حج امسال در این کشور ثبت نام کرده بودند و حالا به خاطر همین تصمیم مقامات عربستانی پول های واریزی شان به آنها بازگردانده می شود.

سازمان حج و زیارت ایران نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به عدم امکان برگزاری حج برای زائران ایرانی، ضمن محفوظ ماندن نوبت و اولویت اعزام حجاج محترم ثبت نام شده، کلیه برنامه‌ریزی‌های حج به سال بعد موکول می‌شود.

گفتنی است سازمان حج و زیارت پرداخت هزینه سفر حج را قسطی کرده که ۲۵ میلیون تومان در نوبت اول باید پرداخت شود و مابقی به صورت اقساطی پرداخت می گردد.

بررسی جدول کاروان‌های حج ۹۹ نشان می‌دهد هزینه‌های متغیری برای این سفر اعلام شده است که کمترین آن ۳۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان و بیشترین آن ۴۰ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود