آیا قیمت تویوتا پرادو دو در صرفه اقتصادی دارد؟

آیا قیمت تویوتا پرادو دو در صرفه اقتصادی دارد؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پرادو محصولی متفاوت و قدرتمند از شرکت ژاپنی تویوتاست که در نسخه‌های دو و چهار در وارد بازار ایران شد. اولین نسل از این خودرو در سال ۲۰۰۵ معرفی‌شده و با استقبال خوبی مواجه شد. در بازار ایران شاهد فروش نسخه‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توسط شرکت ایر تویوتا هستیم. نسخه‌های جدیدتر این خودرو به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالا، در بازار ایران حضور نداشته و در حال حاضر قیمت تویوتا پرادو دو در و چهار در تنها بر اساس نسخه‌های کارکرده آن‌ها تعیین می‌شود. تلاش ما بر آن است که معرفی کاملی از خودروی پرادو دو در را به شما ارائه دهیم تا در بازار خودروهای دست‌دوم، دید بازتری داشته باشید.

طراحی

پیروی از سنت اصلی است که طراحان پرادو در طراحی فضای خارجی و داخلی آن در نظر گرفته‌اند. در هر دو بخش شاهد استفاده از تکنیک‌های کلاسیک طراحی هستیم. هرچند که تلفیق آن‌ها با روش‌های نوین طراحی، ظاهری زیبا به پرادو دو در بخشیده که موردپسند گروه‌های سنی مختلف است. طراحی خارجی نسخه‌های جدیدتر پرادو دو در، تنها در بخش چراغ‌ها و سپر تغییراتی را به خود دیده است.

با ورود به فضای داخلی تویوتا پرادو دو در اولین چیزی که توجه بیننده را جلب می‌کند، کیفیت مواد به‌کاررفته در ساخت کابین و طراحی منظم دکمه‌هاست. در فضای داخلی پرادو دو در هیچ‌گونه محدودیتی برای افراد قدبلند وجود ندارد. هرچند که به علت دو در بودن خودرو قرار گرفتن در ردیف دوم کمی مشکل خواهد بود.

امکانات رفاهی

نسخه‌های تویوتا پرادو دو در موجود در بازار ایران، فول‌آپشن نبوده و حتی می‌توان گفت که جزء نمونه‌های کم امکانات پرادو هستند. بااین‌حال امکانات رفاهی موجود در آن‌ها رضایت کاربران را در سفرهای شهری و برون‌شهری به دنبال داشته است. بااین‌حال تناسب قیمت تویوتا پرادو دو در با امکانات رفاهی موجود چندان رضایت‌بخش نیست.

ازجمله امکانات رفاهی موجود در پرادو دو در می‌توان به سیستم صوتی و تصویری مجهز، تهویه خودکار جلو و عقب، دکمه‌های کنترلی روی فرمان به‌منظور دسترسی راحت‌تر راننده، چراغ شوی، ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های ۴ حالته دستی، تنظیم گودی کمر صندلی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن و سانروف اشاره کرد. این امکانات برای خودرویی در ردیف قیمتی پرادو دو در قابل‌قبول نیست اما با توجه به اینکه آخرین مدل موجود در بازار ایران مدل ۲۰۱۳ است خودروست، تویوتا پرادو دو در نسبت به زمان عرضه دارای امکانات خوبی است.

مشخصات فنی

هرچند که نمونه‌های ۴ در خودرو ازنظر مشخصات فنی دارای برتری هستند، تویوتا پرادو دو در نیز در ردیف خودروهای باکیفیت ازنظر فنی قرار می‌گیرد. موتور ۴ سیلندر ۲۷۰۰ سی‌سی پرادو دو در قدرت کافی برای ایجاد سرعت و شتاب هیجان‌انگیز در خودرویی با وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم را ندارد. قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۶ نیوتن متر اصلا با حجم موتور در تناسب نبوده و خریداران را راضی به استفاده از ۱۲.۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر نمی‌کند. بااین‌حال جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو با ۴ دنده و دو دیفرانسیل در جلو و عقب، تجربه خوبی از رانندگی شهری را در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچند که این ویژگی‌های قابل قیاس با نمونه ۴ در و موتور ۶ سیلندر نیست.

ارتفاع بالای پرادو دو در آن را به خودرویی آفرودی تبدیل کرده است. تجربه رانندگی با این خودرو در جاده‌های ناهموار نشان‌دهنده عملکرد مناسب سیستم تعلیق است. بااین‌وجود شکایاتی از تکان‌های عرضی خودرو در پیچ‌های تند وجود دارد. هماهنگی جعبه‌دنده و موتور در تعویض دنده کاملا مناسب بوده و در انواع مسیرهای شیب‌دار یا ناهموار تجربه سواری لذت بخشی را برای شما رقم میزند.

ایمنی

با توجه به وجود نسخه‌های قدیمی پرادو در بازار ایران، نمی‌توان انتظار تکنولوژی‌های به‌روز ایمنی را داشت. تویوتا پرادو دو در ۲۰۱۳ در زمان خود از ایمن‌ترین و مجهزترین خودروهای ژاپنی بود که با کسب ۵ ستاره ایمنی کاملا قدرتمند ظاهر شد. باوجود گذشت ۷ سال از عرضه این خودرو، همچنان ایمنی آن کاملا تایید شده و مطمئن است. دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین، ترمزهای ABS و EBD، پشت‌سری‌های فعال در هنگام تصادف، سنسور و دوربین جلو و عقب، کروز کنترل، کنترل سرعت و ایستایی در شیب‌ها، کنترل پایداری و کشش و کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده امکاناتی است که پرادو دو در را هنوز هم جزء ایمن‌ترین خودروها قرار می‌دهد.

قیمت تویوتا پرادو دو در

در مقایسه با سایر رقبای هم‌قیمت نظیر تویوتا اف‌جی کروز و موهاوی، تویوتا پرادو دو در خودرویی با ارزش خرید بالاست. هرچند که قیمت تویوتا پرادو دو در، با توجه به نبود نمونه‌های صفر در بازار و کمبود قطعات چندان متناسب با امکانات آن نیست، اما هنوز هم مزیت‌هایی نظیر قابلیت آفرود، سیستم تعلیق مناسب و کیفیت و دوام بالا، خریداران را راضی به پرداخت این مبلغ می‌کند.

نظر کارشناسان و دیدگاه کاربران

محصولات شرکت ژاپنی تویوتا همواره مورد تایید کارشناسان و خریداران بوده است. در میان خریداران پرادو دو در کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از خرید آن پشیمان باشد. از منظر کارشناسانه و دیدگاه عوام، وزن بالای خودرو، مصرف سوخت بالا، قدرت موتور پایین در مقابل حجم موتور بالا و عملکرد تقریبا ضعیف در قدرت و شتاب‌گیری از معایب اصلی این خودرو است. در بازار ایران نیز قیمت تویوتا پرادو دو در به‌خصوص در سال‌های اخیر چندان رضایت‌بخش نبوده و بالاتر از حد انتظار خریداران تعیین شده است. بااین‌حال طرفداران برند ژاپنی تویوتا نیمه پر لیوان را دیده و به علت سواری نرم و راحت، کابین جادار، طراحی جذاب و امکانات رفاهی و ایمنی تقریبا قابل‌قبول، هنوز هم حاضر به خرید نسخه‌های کارکرده پرادو دو در هستند.

جمع‌بندی

باوجود توقف عرضه خودروهای پرادو به دلیل حجم موتور بالا و قیمت تویوتا پرادو دو در و چهار در، بازار این خودروها هنوز دارای رونق است. کیفیت خودروهای ژاپنی و علاقه ایرانیان به خودروهای قدبلند از دلایل رونق این بازار است. نسخه ۲۰۱۳ آخرین نسخه پرادو دو در موجود در ایران است و باوجود قدیمی بودن هنوز هم امکانات و کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. شاید کمبود قطعات و بالا بودن قیمت تویوتا پرادو دو در باوجود رقبای قدرتمندتر و به‌روزتر در آینده‌ای نزدیک تبدیل به مانعی بزرگ برای فروش نسخه‌های دست‌دوم این خودرو در بازار خودروهای شاسی‌بلند آفرودی شود.

بدون نظر

ورود